تشریح آخرین وضعیت آب شرب شهرستان رفسنجان

  • شناسه خبر: 69415
تشریح آخرین وضعیت آب شرب شهرستان رفسنجان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان رفسنجان آخرین اقدامات حوزه آب شرب شهرستان و رفع تنش آبی را تشریح کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان رفسنجان آخرین اقدامات حوزه آب شرب شهرستان و رفع تنش آبی را تشریح کرد.

مدیرعامل شرکت آبفا شهرستان رفسنجان در گفت وگو با روراستی، توان تولید آّب در شهر رفسنجان را  ۶۰۰ لیتر در ثانیه عنوان و اظهار کرد: در پیک مصرف ۸۷۰ لیتر نیاز آبی است که معادل ۲۷۰ لیتر در ثانیه کمبود آب داریم.

حسین چرخ‌انداز ادامه داد: برای اینکه بتوانیم جبران کمبود مصرف آب را داشته باشیم مجوز ۵ حلقه چاه را گرفتیم که چهار حلقه چاه حفاری شده و یک حلقه هم به‌زودی حفاری خواهد شد و ۱۲۰ لیتر در ثانیه به ظرفیت توان تولیدمان افزوده شده و اگر مردم همکاری داشته باشند، مقداری از تنش آبی کاسته خواهد شد.

وی اضافه کرد: از چهار حلقه چاه، یک حلقه چاه وارد مدار شده و سه چاه به‌زودی وارد مدار می‌شوند.

چرخ‌انداز خاطرنشان کرد: برای رفع تنش آبی حومه شرقی یک حلقه چاه حفاری شده خط انتقال آب اجرا و در حال اجرای خط انتقال برق هستیم که به‌زودی وارد مدار می‌شود و مشکل تنش آبی حومه شرقی حل خواهد شد. برای حومه غربی هم مجوز دو حلقه چاه گرفتیم. یک حلقه چاه به عمق ۲۷۰ متر حفاری شده و به‌زودی وارد مدار می‌شود و یک حلقه چاه جدید به‌عنوان پدافندی برای حومه غربی گرفتیم که تا پایان تیر یا مرداد به مدار خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آبفا شهرستان رفسنجان به منطقه نوق پرداخت و گفت: در شهر جوادیه مجوز حفر یک حلقه چاه گرفتیم خط انتقال آب توسط قرارگاه امام حسن(ع) و پیشرفت و آبادانی سپاه رفسنجان در حال اجراست. چاه داوران هم حفاری و وارد مدار بهره‌برداری شد و روستاهای انار هم دو حلقه چاه حفر و چاه بیاض هم حفاری و به‌زودی وارد مدار خواهند شد.همچنین خط انتقال آب روستاهای خنامان ۱۲ کیلومتر اجرا و وارد مدار شده است و یک مخزن برای رویکرد ساخته شده و ساخت مخزن خالق آباد هم در دستور کار است.

وی با بیان اینکه تاج‌آباد و عیش‌آباد دارای افت فشار بالا هستند و روستاهای دیگر با توجه به استفاده آب و استفاده از کولر هم تنش آبی و افت فشار دارند،گفت: اما قطعی آب نداریم.

مشکل آب داوران حل شد

چرخ‌انداز افزود: تعدادی از روستاها با تانکر آبرسانی می‌شوند مانند علی آباد رویکرد و داوران که تا دو سه روز قبل با تانکر آبرسانی می‌شد و با توجه به اینکه چاه داوران در اثر سیل تخریب شده بود، توانستیم چاه جدید را حفاری و وارد مدار کنیم و مشکل آب این روستا حل شد.

وی در ادامه تصریح کرد: خط انتقال کبوترخان توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه رفسنجان در حال اجراست و ۲۷ کیلومتر اجرا شده  و حوضچه های مسیر در حال ساخت است.

چرخ‌انداز اضافه کرد: سال گذشته ۱۵۰ کیلومتر شبکه داخلی روستاها بازسازی شده و ۵۷ کیلومتر خط انتقال ساخته شده، ۲۵۰۰ متر مخزن برای جوادیه فلاح، علی آباد واحمدآباد و ۲۲ هزار متر مکعب مخزن ذخیره قرارگاه امام حسن(ع) در حال اجرا دارد که یک مخزن برای شهر صفائیه و فردوسیه، یک مخزن برای حومه شرقی و یک مخزن برای کبوترخان و روستاهایی که در مسیر انتقال قرار دارند، اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه مقداری مشکل تنش آبی در شهر صفائیه داریم که مجوز یک حلقه چاه پدافندی برای شهر صفائیه گرفتیم و به‌زودی مناقصه برگزار و پیمانکار مشخص و کار اجرا می شود از حفر یک حلقه چاه پدافندی در جوادیه فلاح نیز سخن به میان آورد که عملیات حفاری آن به زودی شروع می‌شود.

چرخ انداز بیان کرد: چاه راویز در حال حفاری است که مشکل تنش آبی دهستان راویز هم برطرف می شود و ۱۰ میلیارد قرارداد بازسازی مخزن مجتمع شریف آباد بسته شده و مخزن در حال احداث است که بعد از احداث وارد مدار می شود.

وی ادامه داد: در روستای اودرج یک مخزن ۵۰۰ متر مکعبی ساخته شده، دره جوز هم مخزن احداث و چاه دره در حفاری شده و تا ۵ روز آینده تجهیز می شود  و ۳ باب مخزن و ۲۵ کیلومتر خط انتقال نیز انجام شده است.

این مسؤول در خصوص مشترکین عنوان داشت: شرکت آبفا رفسنجان ۱۴۰ هزا مشترک دارد و ۱۰ هزار مشترک به‌صورت خودگردان است که شورای تأمین ما را موظف کرده که نسبت به تحویل شبکه اقدام کنیم.

تأمین آب شرب رفسنجان از ۸۴ حلقه چاه

وی عنوان داشت: ۸۴  حلقه چاه برای تأمین آب شهرستان داریم که تماما از سفره های زیرزمینی استفاده می‌کنیم سدی هم در شهرستان رفسنجان برای مصرف شرکت آبفا وجود ندارد.

چرخ‌انداز مصرف زیر هفت مترمکعب را شامل تشویق مشترکین دانست و گفت: بر اساس رنج میانگین الگوی مصرف تخفیفاتی برای مشترکین در نظر گرفته خواهد شد.

وی در خصوص آخرین وضعیت مخزن ۱۵ هزار متر مکعبی رفسنجان هم توضیح داد: مخزن ساخته و آماده است. باتوجه به اینکه باید خط انتقال آن را اجرا کنیم، ۷ هزار متر لوله نیاز دارد که ۴۵۵۰ متر خریداری شده و ۱۰ میلیارد تومان برای اجرای خطوط انتقال اجرا شده که در صورتی که پیمانکار انتخاب شود تا ۱۳ تیرماه عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد.

۱۴۰۲ آب خلیج فارس به رفسنجان می رسد

چرخ‌اندازمتذکر شد: با ورود این مخزن، ذخیره آب بیشتر می شود و تنش آبی برطرف می شود و در مجموع ۵۵ هزار متر مکعب مخزن ذخیره خواهیم داشت.

رئیس شرکت آبفا شهرستان رفسنجان عنوان داشت: مجوز تخصیص ۵ میلیون متر مکعب آب خلیج فارس به شرکت آبفا رفسنجان داده شده که با دستور استاندار و پیگیری نماینده و فرماندار خط انتقال در حال اجراست و از جلوی مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی ما (جنب آرامستان) به سمت کرمان در حال اجراست که به زودی ۱۶ کیلومتر ابتدایی که از ابتدای خط هست به رفسنجان شروع شود.

وی خاطرنشان کرد: ۱۴۰۲ آب خلیج فارس به رفسنجان می رسد.

چرخ‌انداز به تصفیه خانه آب شهرستان هم پرداخت و اظهار داشت: دومین پیمانکار برای ادامه کار به زودی کار را شروع می کند و رایزنی شده با صحبتی که مسؤولان با مدیران مس داشتند ۲۰ میلیارد تومان به شرکت پرداخت کردند و قول مساعد دادند که تصفیه خانه ساخته شود و تا کنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

تصفیه خانه آب شرب تا مهرماه ۱۴۰۳ آماده می شود

با توجه به مشکلات شرکت و مجموعه مس تأخیری در کار اجرایی ساخت تصفیه خانه به وجود آمد که با پیمانکار جدید امیدواریم تا مهرماه ۱۴۰۳ تصفیه خانه ساخته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در توصیه هایی گفت: مردم با توجه به اینکه تابستان هست و کولرهای آبی روشن هستند در مصرف آب صرفه جویی کنند که بتوانیم تابستان را با کمترین تنش پشت سر بگذاریم و قول می دهیم برنامه‌هایی که در دست اجرا داریم به سرانجام رسانده و آب مورد نیاز شهروندان را در مدار قرار دهیم.

چرخ‌انداز از برخورد با انشعابات و پمپ های غیرمجاز یاد کرد و گفت: مردم تخلفات در این زمینه را از طریق سامانه ۱۲۲ گزارش دهند.

وی در ادامه بیان داشت: شهرداری در خصوص آبیاری فضای سبز همکاری خیلی خوبی دارد و مخزن دو هزار متر مکعبی ساخته و از خط انتقال ۳۱۵ که اجرا کرده خیلی از پارک های بزرگ را از مجموعه آب شرب جداسازی کرده است. جاهایی که از آب شرب استفاده می کنند ابتدای صبح و طول شب هست. با مدیرعامل پارک ها و فضای سبز تفاهم داشتیم که رعایت می کنند.ضمن آنکه یک حلقه چاه را که نزدیک مخازن ما وجود دارد شب ها در اختیار آبفا قرار می دهند.

چرخ‌انداز در خصوص فاضلاب شهری توضیح داد: با توجه به قول مساعد مدیرعامل شرکت مس به فرماندار و استاندار تفاهم نامه ای به امضا رسیده که عملیات اجرای تصفیه خانه آغاز شود و مشاور مدیر عامل هم بازدیدی از سطح شهر داشتند که جانمایی شود.ما مطالعات این طرح را کاملا انجام و اسناد را در اختیار شرکت مس قرار دادیم.

طرح فاضلاب شهری رفسنجان ۳ هزار میلیارد اعتبار نیاز دارد

وی خاطرنشان کرد: برآورد می‌شود بیش از ۳ هزار میلیارد تومان پروژه فاضلاب شهری رفسنجان اجرا شود که با اجرای این طرح پساب آن ۵۰۰ لیتر در ثانیه است که معادل ۲۵ حلقه چاه است و کمک خوبی برای صنایع مس است.

مدیرعامل شرکت آبفا شهرستان رفسنجان در پایان سخنان خود از همه مسؤولان شهرستان که همکاری لازم با شرکت آبفا دارند قدردانی کرد و گفت: به خصوص اداره برق که قطعی برق را به سرعت برطرف می کنند و زمان بندی برای قطع برق چاه های اداره آب ندارند، تشکر می کنم.

 

 

برچسب ها:
آب شرب رفسنجان حسین چرخ انداز مدیرعامل شرکت آبفا
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • رئال

    سلام چطوری میشه متن را به ایتا بفرستیم

    rorasti

    سلام روراستی در ایتا بله روبیکا سروش فعال است با آیدی @rorasti

    اریا

    پارسال اگه آب سیلاب و می‌تونستین ذخیره کنین خیلی خوب میشد..

    حسن اشرف گنجوئی

    🌲{{{تامین آب شرب آحاد مردم کشورمان خصوصا استانهای کویری از مناطق کوهستانی گسترده‌ موجود امکانپذیر می باشد}}} [شعار روز جهانی آب سال ۲۰۲۳] 🌴🌹 (شتاب در تغییر برای حل بحران آب) ارتباط با مهندس اشرف گنجویی 👈 @HassanAG 🌐 ستاد مردمی تامین آب شرب و احیاگران چشمه سارها و قنوات استان کرمان. 👇👇 👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/236650844Cc0e9b58cf0 🌲💐در صورتیکه صلاح میدانید وارد گروه و همکاری و راهنمائی بفرمائید. 🌹موفق باشید

    حسین محمودابادی

    سلام.اگه مشکل ۶ ساله اب ماهونک رو حل کردین.اونموقع میشه گفت کاری کردین نه اینه سمت مدرسه علوی ماهونک از ۸ صبح تا ۱۲ شب اب نداره حتی اپراتورهاتون از دست تماسهای این منطقه به تنگ امده ان