احداث آرامستان جدید بر پایه گردآوری اطلاعات سه استان صورت گرفت

  • شناسه خبر: 6951
احداث آرامستان جدید بر پایه گردآوری اطلاعات سه استان صورت گرفت

شهردار رفسنجان با اشاره به مساحت زمین آرامستان در 500 هکتار گفت : طراحی بخشی از آرامستان جدید در 200 هکتار زمین از سال 89 در دستور کار قرار گرفت و با بازدیدی که از استانهای اصفهان، شیراز و یزد داشتیم

شهردار رفسنجان با اشاره به مساحت زمین آرامستان در 500 هکتار گفت : طراحی بخشی از آرامستان جدید در 200 هکتار زمین از سال 89 در دستور کار قرار گرفت و با بازدیدی که از استانهای اصفهان، شیراز و یزد داشتیم اطلاعات را گردآوری کردیم و با راهنمایی مشاوران ِ مجموعه شهرداری رفسنجان، بهترین طرح و ایده اجرا و تمامی امکانات در نظر گرفته شد.
به گزارش خبرنگار روراستی علی اکبر پورمحمدی ادامه داد : برای توسعه آینده نیز 300 هکتار زمین در نظر گرفته شده است که پس از تکمیل تا صد سال آینده جوابگو باشد.
وی تصریح کرد : آرامستان جدید شامل امکانات مخزن آب 500 متر مکعبی، 80 هزار اصله درختکاری مجهز به آبیاری تحت فشار، 850متر مربع غسالخانه، 800متر مربع سالن نماز، 700 متر مربع سالن انتظا و سرویس های بهداشتی است.
او اضافه کرد : همچنین در این مجموعه زیر سازی و آسفالت به متراژ 60 هزار متر مربع ، جدولگذاری به میزان 3 هزار متر مربع و پیاده رو سازی نیز به اندازه 8 هزار متر مربع انجام شده است.
شهردار رفسنجان با بیان اینکه آرامستان جدید در 15 بلوک طراحی شده خاطرنشان کرد : در هر بلوک قطعاتی در نظر گرفته شده که هر قطعه شامل ردیف و شماره قبر است و تا کنون 400 قبر با سنگهای یکنواخت در ابعاد 60 در 120 سانتی متر مربع برای دفن آماده سازی شده و تعدادی از مردم در حال پیش خرید قبور هستند.
وی هزینه احداث این آرامستان را بیش از 80 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود : قطعات این آرامستان شامل شهداء، خانواده های گروهی، مقبره ای، نخبگان، هنرمندان ، افراد و بزرگان و خیران و مردم هستند.
وی اضافه کرد : خدماتی که در آینده در این آرامستان در نظر گرفته شده از جمله سالن های ترحیم، دفتر خدماتی مراسمات، سالن غذاخوری، آشپزخانه، گل فروشی و چاپ کاغذ، مسجد و فروشگاه است.
شهردار رفسنجان خاطرنشان کرد : در آرامستان گلزار شهدای عباس آباد رفسنجان دفن ممنوع شده و تنها پدر و مادران شهدا و جانبازان می تئوانند در صورت تمایل در این مکان دفن شوند.
وی تاکید کرد : در آرامستان جدید از نصب هر گونه تابلو و عکس خودداری می شود و بازماندگان می توانند با واریز مبلغ 460 هزار تومان به شهرداری از تمامی خدمات نظیر شستشو، کفن و دفن، اقامه نماز میت، سنگ قبر، هزینه های لوازم متوفی و … بهره مند شوند و دغدغه ای به غیر از رنج و مصیبت وارده را نداشته باشند.

برچسب ها:
آرامستان جدید، رفسنجان، روراستی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :