دره راگه؛ جاذبه طبیعی در دل کویر دستخوش نامهربانی ها

  • شناسه خبر: 69536
دره راگه؛ جاذبه طبیعی در دل کویر دستخوش نامهربانی ها

دره راگه جاذبه طبیعی در شهرستان رفسنجان است که مورد نامهربانی برخی اهالی و یا گردشگرنماها شده است.

دره راگه جاذبه طبیعی در شهرستان رفسنجان است که مورد نامهربانی برخی اهالی و یا گردشگرنماها شده است.

به گزارش روراستی، دره راگه یکی از جاذبه های طبیعی شهرستان رفسنجان است که قرار است به ثبت میراث طبیعی کشور برسد.

این دره زیبا و منحصر به فرد گردشگران زیادی به خود می بیند و البته گاهی خبرهایی از گم شدن گردشگران و افرادی که برای بازدید از این جاذبه از داخل و خارج از شهرستان به آنجا سفر می کنند، می شنویم.

حسن حسینی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان رفسنجان اظهار کرد: گاهی شاهد هستیم که برخی افراد به این اثر طبیعی تعرض می‌کنند، آب کف رودخانه را به سمت قنات ها هدایت می‌کنند و دخل و تصرفات دیگری در حوزه این دره انجام می‌شود.

وی ادامه داد: متأسفانه میراث کاری نمی‌تواند انجام دهد و ما موضوع را به فرمانداری، یگان حفاظت منابع طبیعی و منابع آب شهرستان ارجاع می‌دهیم و همکاری می‌کنند.

حسینی با اشاره به اینکه در پی ثبت این اثر در میراث طبیعی هستیم، ابراز امیدواری کرد با رفع نواقص موجود این ثبت در نیمه اول امسال تحقق یابد.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه دره راگه ثبت شود و شماره بگیرد، اداره میراث می‌تواند به عنوان متولی، نسبت به هرگونه دخل و تصرف و تخلفات شکایت کند و با متصرفان برخورد قانونی می‌شود.

رئیس میراث فرهنگی رفسنجان به موضوع گم شدن گردشگران در این دره نیز پرداخت و گفت: سنگ هایی مشخص و روی آن کد موقعیت‌ها حک شده که در صورتی که کسی گم شود با اعلام این کدها به هلال احمر، برای کمک گرفتن اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه بی مهری های زیادی صورت می گیرد و عده ای حتی این سنگ ها را خرد می کنند و تابلوهای راهنما هم به سرقت برده می شود، اضافه کرد: توصیه ما این است گردشگران و کسانی که می خواهد از این جاذبه دیدن کنند با پرداخت هزینه‌ای به طبیعت‌گردان با آفرود بروند و بدون خطر تا ته دره و از بالا همه جا را بازدید کنند و از وسایل نقلیه خود برای رفتن به این دره استفاده نکنند چراکه در یکی از موارد یک خودرو خسارت بیش از ۵۰ میلیون تومانی دید.

حسینی  تأکید کرد: زمانی که گردشگر با راهنما برای بازدید برود همه مسؤولیت بر عهده راهنماست و جوابگو خواهد بود.

برچسب ها:
دره راگه رفسنجان گردشگران میراث فرهنگی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :