دستگاه قضایی نگذارد افراد با استفاده از قدرت مادی و سیاسی مانع از احقاق حقی شوند/هشدار نسبت به حرمت شکنی اتباع در ایام شهادت ائمه

  • شناسه خبر: 69564
دستگاه قضایی نگذارد افراد با استفاده از قدرت مادی و سیاسی مانع از احقاق حقی شوند/هشدار نسبت به حرمت شکنی اتباع در ایام شهادت ائمه

امام جمعه رفسنجان گفت: دستگاه قضایی سد محکمی برای جلوگیری از سوءاستفاده افراد از قدرت، موقعیت مادی، سیاسی و اجتماعی ایجاد کند تا نتوانند مانع از احقاق حقی شوند.

امام جمعه رفسنجان گفت: دستگاه قضایی سد محکمی برای جلوگیری از سوءاستفاده افراد از قدرت، موقعیت مادی، سیاسی و اجتماعی ایجاد کند تا نتوانند مانع از احقاق حقی شوند.

به گزارش روراستی، حجت‌الاسلام اصغر عسکری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان با گرامیداشت سالروز شهادت دکتر چمران، وی را دانشمندی متعهد به ارزش‌های دینی و انقلابی دانست و اظهار داشت: امام راحل به اولین کسی که عنوان سرداری را دادند، شهید چمران بود.

امام جمعه رفسنجان با تبریک هفته قوه قضاییه، از دستگاه قضایی در حل‌وفصل دعاوی و اقدامات پیشگیرانه در وقوع جرم قدردانی کرد و گفت: ایجاد شوراهای حل اختلاف کار ارزشمندی است که توسط دستگاه قضایی ایجاد شده است.

عسکری ادامه داد: اجرای عدالت و احقاق حق وظیفه ذاتی و قانونی دستگاه قضایی‌ست که باید تلاش بیشتری شود و در سرعت‌بخشیدن به حل‌وفصل دعاوی اهتمام ورزیده شود. همچنین  سد محکم برای جلوگیری از سوءاستفاده افراد از قدرت، موقعیت مادی، سیاسی و اجتماعی ایجاد کند تا نتوانند مانع از احقاق حقی شوند.

وی عرفه، روز دعا و نیایش را که چهارشنبه هفته پیش روست را گرامیداشت و بر اهمیت دعاخواندن در این روز تأکید کرد.

امام جمعه رفسنجان عید قربان و عید فطر را تبریک گفت و قربانی کردن را یکی از سنت‌های پسندیده برشمرد.

عسکری در ادامه سخنانش اظهار داشت: به اتباع اهل سنت که در رفسنجان زندگی می‌کنند یا افرادی از سایر فرائق که در این شهر هستند، تذک می‌دهیم حرمت اهل‌بیت(ع) را پاس بدارند. بعضی دیده شده بی حرمتی می‌شود و با لهو و لعب روز شهادت ائمه عروسی برپا می‌کنند و مردم از این وضعیت ناراحت هستند و در هفته گذشته در سالروز شهادت امام جواد(ع) جشن گرفته بودند و با لهو و لعب در شهر تردد می‌کردند.

وی اضافه کرد: مسائل مذهبی و اعتقدات مردم را پاس بدارید و از روحانیون و ملاهای سنی به‌عنوان یک مطالبه جدی، شرعی، مذهبی و قانونی می خواهم این مسائل را پاس بدارید که صبر مردم حدی دارد.

عسکری خاطرنشان کرد: اهل سنت معترفند برای اهل‌بیت احترام قائلیم، اما آیا در روز شهادت ائمه ما مراسم عروسی  و جشن داشته باشید، این حرمت‌شکنی نیست؟

امام جمعه رفسنجان در بخش دیگری از سخنان ابراز داشت: با توجه به گرمای هوا و بالارفتن مصرف آب و برق از مردم می‌خواهیم صرفه‌جویی کنند.

وی متذکر شد:  یکی از اقدامات در شهرستان مصوبه خاموشی چاه موتورها برای صرفه‌جویی هست که در هفته ۱۲ ساعت کار انجام شود. که این قضیه اجرا نمی‌شود و چاه موتورها از این زمانی که اعلام شده بیشتر خاموش می‌شوند که از فرماندار درخواست داریم این موضوع را پیگیری کنند که محصول مردم دچار خسارت نشود.

 

برچسب ها:
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • اریا

    نیروی انتظامی کجا بودش تا مشت محکمی بزنه تو دهن اون عده اتباعی که تو روز شهادت عروسی گرفتن باید عروس و داماد بازداشت کنن