مصوبه ای که داد پسته کاران را درآورده است

  • شناسه خبر: 69568
مصوبه ای که داد پسته کاران را درآورده است

در آستانه فصل برداشت پسته‌ها، خاموشی چاه موتورهای کشاورزی موجب گلایه کشاورزان پسته‌کار شهرستان‌های رفسنجان و انار شده است

در آستانه فصل برداشت پسته‌ها، خاموشی چاه موتورهای کشاورزی موجب گلایه کشاورزان پسته‌کار شهرستان‌های رفسنجان و انار شده است.
به گزارش روراستی، بیش از ۲۰ سال است که این شهرستان دچار خشکسالی‌ست و سال‌های سال مردم و کشاورزان با نبود محصول پستع مواجه‌اند. چندسال پی‌درپی خبری از پسته نبود و امسال به‌قول کشاورزان سال پسته است.
به گفته فرماندار رفسنجان امسال قرار است بیش از ۶۵ هزار تن پسته از درختان این شهرستان برداشت شود و ارزبالایی هم نصیب کشور شود.
محصول پسته سرمازدگی و خسارات زیادی را پشت سر گذاشته و اکنون می‌رود که کشاورزان حاصل دسترنج‌شان را برداشت کنند.
اواسط شهریورماه معمولا برداشت پسته شروع می‌شود اما برداشت مغز سبز چند هفته‌ای زودتر انجام می‌شود.
اما این روزها به‌دلیل کمبود برق، مصوباتی مبنی بر خاموشی چاه‌موتورها به تصویب رسیده و قرار است در رفسنجان هفته‌ای ۱۲ ساعت(۲ زمان ۶ ساعته) چاه‌موتورها خاموش شوند و در شهرستان انار به گفته کشاورزان ۱۵ ساعت.
این موضوع کشاورزان را با چالش مواجه کرده چرا که برای رسیدن محصول به فصل برداشت اکنون زمان آبدهی بوده و اگر آب به درختان نرسد ممکن است به محصول خسارت وارد شود و این تحمیل تشنگی به درختان طلای سبز موجب گلایه کشاورزان شده و صدایشان از تریبون‌های نمازجمعه نیز بلند شده است.
روز گذشته حجت‌الاسلام عسکری امام جمعه رفسنجان در تذکری به مسؤولان خواستار رفع خاموشی چاه موتورها بیش از زمانی که اعلام شده، شد و ائمه جمعه سراسر شهرستان نیز بر این موضوع تأکید داشتند.
امروز جمعی از کشاورزان شهرستان انار گلایه خود را به فرمانداری آوردند تا نماینده عالی دولت نسبت به مطالبات‌شان چاره‌ای اندیشیده و در خاموشی چاه‌موتورها تجدید نظر کند.
اگرچه تابستان است و گرمای هوا مصرف آب و برق را بالا برده است، اما کشاورزانی که بعد از چند سال دلخوش محصول امسال هستند تا گرهی از مشکلات‌شان که طی این سال‌های بی‌محصولی روی هم تلنبار شده را باز کنند از خاموشی های بیش از اندازه متضرر می شوند که امیدواریم مسؤولان بهترین تصمیم را در این خصوص بگیرند.

برچسب ها:
تنش آبی درختان پسته خاموشی موتورهای کشاورزی گلایه پسته کاران
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :