مسؤولان نام «مجتمع مس سرچشمه رفسنجان» را درست تلفظ کنند/ شرکت مس خط قرمزها را رعایت کند

  • شناسه خبر: 69677
مسؤولان نام «مجتمع مس سرچشمه رفسنجان» را درست تلفظ کنند/ شرکت مس خط قرمزها را رعایت کند

امام جمعه رفسنجان گفت: در موضوع مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، بعضی‌ها در چند روز اخیر، دوبار از تلویزیون یک عبارت جعلی به‌کار بردند، ما مجتمع مس سرچشمه رفسنجان داریم نه یک کلمه کم، نه یک کلمه زیاد. از مسؤولان تقاضا می‌کنم مواظب کلماتی که ادا می‌کنند باشند چراکه این موضوعات بازتاب رسانه‌ای دارد.

امام جمعه رفسنجان گفت: در موضوع مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، بعضی‌ها در چند روز اخیر، دوبار از تلویزیون یک عبارت جعلی به‌کار بردند، ما مجتمع مس سرچشمه رفسنجان داریم نه یک کلمه کم، نه یک کلمه زیاد. از مسؤولان تقاضا می‌کنم مواظب کلماتی که ادا می‌کنند باشند چراکه این موضوعات بازتاب رسانه‌ای دارد.

به گزارش روراستی، حجت‌الاسلام اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان امروز در خطبه های نماز جمعه به اغتشاشات فرانسه اشاره و عنوان کرد: ۲۵۰۰ ساختمان در ۱۰۵ شهر فرانسه درگیر بحران است.

وی عنوان داشت: در جریان بحران کشور فرانسه ۲۳ هزار و ۸۸۰ مورد آتش‌سوزی به‌وقوع پیوست و ۴۰۰ نفر دستگیر شدند  که این خشونت پلیس فرانسه است و اگر بخشی از آن در ایران اتفاق افتاده بود رسانه‌های معاند چگونه به آن می‌پرداختند.

امام جمعه رفسنجان خاطرنشان کرد: آن همه دستگیری‌ها و زندانی‌ها و خشونتی که چندین هزار نیروی پلیس را برای سرکوب گماشتند، رسانه‌های معاند کمرنگ جلوه دادند در حالی که همین فرانسه در جریان اغتشاشات در ایران که گردانندگان اصلی آن از آن طرف آب بودند، بهره‌برداری کردند.

عسکری در خصوص رسوم غلط در مراسم ترحیم گفت: شرکت در تشییع جنازه، حضور در نماز میت و تسلیت گفتن به بازماندگان اموات، درست است اما سزاوار نیست در جریان فوت کسی شیرینی توزیع شود.

وی با اشاره به رسم اشتباه اهدای دسته گل برای تسلیت به صاحبان عزا اضافه کرد: غذادادن هم معنا ندارد. در روایات هست کسی که از دنیا رفت سه روز مردم برای صاحب عزا، طعام ببرند.

امام جمعه رفسنجان خاطرنشان کرد: مسؤولان ادارات اگر از پول بیت‌المال تاج گل برای عرض تسلیت تهیه کنند، حرام است.

وی با اشاره به اینکه ما دخالت در عزل و نصب‌ها نداریم، تصریح کرد: اما دلیل نمی‌شود نسبت به پیامدهای انتصاب یک مدیر بی‌تفاوت باشیم و این‌طور نیست هرکس هر اقدامی کرد پیامدهای آن را نادیده بگیریم. ما پیامدها را رصد و مطالبات مردم را مطرح می‌کنم.

عسکری ابراز کرد: در موضوع مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، بعضی‌ها اخیرا دوبار از تلویزیون یک عبارت جعلی به‌کار بردند، ما مجتمع مس سرچشمه رفسنجان داریم نه یک کلمه کم، نه یک کلمه زیاد. از مسؤولان تقاضا می‌کنم مواظب کلماتی که ادا می‌کنند باشند چراکه این موضوعات بازتاب رسانه‌ای دارد.

وی بیان داشت: در رابطه با مجتمع مس سرچشمه رفسنجان برای ما خط قرمزها اول تولید، دوم توسعه است و امنیت مجموعه سومین خط قرمز ماست که کارگران و تلاشگران در امنیت کار کنند و تعیین حقوق کارکنان و مردم انجام و ادا شود از مسؤولان مس درخواست دارم قبل از بروز هر مسأله‌ای به آن ورود کنند.

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: حاشیه‌های تلخی در سفر رئیس‌جمهور دیدیم، اینکه رئیس‌جمهور بیاید و تعدادی از مردم دور رئیس‌جمهور حلقه بزنند درست نیست. مسؤولان در رابطه با صندوق بازنشستگی تلاش کنند مشکل را حل کنند.

وی ادامه داد: مسأله همگامان و تغییر وضعیت باید زودتر حل شود و شرکت مس به تعهدات اجتماعی خود عمل کند.

عسکری از پیگیری‌های شرکت آبفا رفسنجان قدردانی کرد و گفت: تا حدودی تنش آبی شهرستان حل شده است.

برچسب ها:
امام جمعه رفسنجان حجت الاسلام عسکری مجتمع مس سرچشمه رفسنجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • اهل رفسنجان

    بدون تعصب میگم تنها مسول رفسنجان که بدون ملاحظات و وابستگی. از منافع رفسنجان دفاع می‌کند امام جمعه محترم هست. واقعا بهش افتخار میکنم. من الله التوفیق

    علیرضا

    حدود یکماه پیش صدا و سیما ی کرمان متاسفانه در خبر خود خواند کشف معدن سریدون کرمان. که به‌قدری ناراحت شدم روز بعدش رفتم کرمان صداوسیما بالاخره با معاونت خبر کرمان صحبت کردم و آقای دکتر مظاهری انصافا پذیرفت و اشتباه خودشون را قبول کزد و حتی خبرهای نوشتاری را تصحیح کرد هر چند خبر تصویری دیگه کارش نمیشه کرد. در کل کی بشه رفسنجان دیگه جزو استان کرمان نباشد و راحت بشویم از این یوغ باج دادن و توهین