مداحان در مجالس عزاداری اشعار انقلابی و دارای پیام بخوانند

  • شناسه خبر: 69828
مداحان در مجالس عزاداری اشعار انقلابی و دارای پیام بخوانند

امام جمعه رفسنجان گفت: مداحان اشعار انقلابی و دارای پیام داشته باشند، بعضی شعرها هست که دیگران ساختند، که سعی کردند از جریان عاشورا بهره‌برداری‌ها مطابق با میل خودشان داشته باشند.

امام جمعه رفسنجان گفت: مداحان اشعار انقلابی و دارای پیام داشته باشند، بعضی شعرها هست که دیگران ساختند، که سعی کردند از جریان عاشورا بهره‌برداری‌ها مطابق با میل خودشان داشته باشند.

به گزارش روراستی، حجت‌الاسلام اصغر عسکری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با بیان نکاتی پیرامون مجالس عزای امام حسین(ع) اظهار داشت: در عزاداری‌ها نباید مزاحمت صوتی و ترافیکی ایجاد شود و در نظافت و تمیزی کوچه‌ها و معابر و محل برگزاری مراسم عزاداری تلاش شود.

وی ادامه داد: هیئات مذهبی به صِرف سینه‌زنی و زنجیرزنی اکتفا نکنند و حتما سخنران داشته باشند که احکام و فلسفه قیام امام‌ حسین(ع) را تشریح کنند.

امام جمعه رفسنجان آشنایی با روح قیام امام حسین(ع) را مهم دانست و گفت: هرچه قیام عاشورا بازگو شود تکراری نیست و مردم از آن خسته نمی‌شوند و همیشه گوش‌ شنوایی برای آن دارند.

وی بر معرفت‌افزایی در مجلس عزای امام حسین(ع) تأکید و ابراز کرد: مداحان اشعار انقلابی و دارای پیام داشته باشند، بعضی شعرها هست که دیگران ساختند، که سعی کردند از جریان عاشورا بهره‌برداری‌ها مطابق با میل خودشان داشته باشند.

عسکری در همین رابطه اضافه کرد: جلسات در شب‌ها طولانی نشود که به نماز صبح آسیب وارد شود.مسؤولان هیئات مذهبی و عزاداری برنامه‌ریزی کنند که هنگام نماز ظهر و عصر و مغرب و عشا هیئت را تعطیل کنند.

وی خاطرنشان کرد: ازفلسفه‌های قیام امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر است که به‌عنوان دو فریضه عظیم از آن یاد شده که در پرتو این فرائض بقیه فرائض احیا می‌شوند.

امام جمعه رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هتک حرمت به ساحت قرآن کریم در کشور سوئد اظهار داشت: این کار با همکاری حاکمان ابله سوئد و این‌بار توسط فردی عراقی مسیحی‌تبار انجام شده که این فرد با سازمان جاسوسی اسرائیل ارتباط پیدا کرده و مورد حمایت صهیونیست‌ها قرار گرفته است و آنان به دو منظور این فرد را تحریک کردند که قرآن‌سوزی کند؛ یکی اینکه خودشان در اسرائیل گرفتار نارضایتی‌های مردمی هستند و دنبال آشوب هستند و دیگر اینکه می‌خواهند بین پیروان شرایع آسمانی اختلاف ایجاد کنند و اعلام کنند که یک مسیحی کتاب مسلمانان را آتش زد.

وی تأکید کرد: باید خیلی عالمانه این مسائل مدیریت شود و بهانه به دست دشمن داده نشود، سوئدی‌ها به بهانه آزادی بیان این کار را انجام می‌دهند در حالی که قرآن خود، بیان است.

عسکری تصریح کرد: حکام احمق سوئد بدانند از امت اسلامی سیلی سختی خواهند خورد و کشورهای اسلامی یک اقدام جدی، قاطع و تهدید جدی داشته باشند که دوباره این کار تکرار نشود.

 

برچسب ها:
اشعار انقلابی امام حسین عزاداری محرم مداحان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :