خیّر بزرگی که می‌خواست گمنام باشد+عکس

  • شناسه خبر: 69869
 خیّر بزرگی که می‌خواست گمنام باشد+عکس

مراسم یادبود خیر بزرگ رفسنجانی مرحوم حاج‌محمد فروتنی برگزار شد.

مراسم یادبود خیر بزرگ رفسنجانی مرحوم حاج‌محمد فروتنی برگزار شد.

به گزارش روراستی، مراسم یادبود مرحوم حاج‌محمد فروتنی خیر بزرگ رفسنجانی امروز در پردیس دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسین جلالی نماینده رفسنجان و انار در این مراسم اظهار کرد: اینکه خیر ماندگار می‌شود برای ایناست که وصل به اقیانوس معرفت الهی می‌شود و هرچه وصل به خداوند شد جاودانه می‌شود.

وی ادامه داد: کسی که جزو خیران قرار می گیرد اولین ویژگی او این است که کهنه‌پذیر نیستند. در رفسنجان در هر نقطه‌ای که پا می‌گذاریم نام خیران در تارک ساختمان‌ها و مراکز مهم می‌درخشد.

وی تصریح کرد: خیران آبروی این شهر هستند و کار خیر توسعه پیدا می‌کند و محدود نمی‌شود.

حسین رضایی فرماندار رفسنجان نیز با اشاره به اینکه رفسنجان آوازه‌اش به وجود خیرانش است، اظهار داشت: سرمایه‌های اصلی این شهرستان انسان‌های خوشنام و خوشفکری هستند که در کنار تولید سرمایه، به کارهای بزرگ خیر نیز روی آوردند.

وی اضافه کرد: نوع و جنس کارهای خیری که در رفسنجان انجام می‌شود در کشور متفاوت است، چند دهه پیش یک خیر وقفی در خصوص دانش پزشکی هسته‌ای به ثبت رساند که نشان می‌دهد خیران ما یک قدم جلوتر بودند و خیران معامله خوبی با خدا کردند.

وحید محمدی‌شاهرخی رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نیز در این مراسم خیران را مایه سرافرازی دانست و عنوان داشت: مرحوم فروتنی سال ۱۳۶۹ به دانشکده پزشکی رفسنجان کمک‌هایی کرد که پی‌ریزی خیلی از برنامه‌های ما بود.

وی عنوان کرد: سال ۸۵ ۱۳وقتی دانشگاه علوم پزشکی سالیانی بود که به‌صورت مستقل کار می‌کرد، ۷۰۰ میلیون تومان به دانشگاه کمک کرد و در کنار کمک به خیلی از مسائل فنی و عمرانی، در راستای پژوهش دانشگاه نیز دست به خیر داشت و اواخر در خصوص هپاتیت c کمک بسزایی به دانشگاه کرد که توانستیم این پژوهش را انجام دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بعد معنوی کمک‌های خیران را توسعه سلامت دانست و اظهار داشت: معتقدیم خیران در کنار کمک‌های مادی که دارند، برکتی که از آن سرچشمه می‌گیرد در سلامتی و علاج خیلی از دردهای بیماران خود را نشان می‌دهد.

مرحوم حاج‌محمد فروتنی در بامداد جمعه ۹ تیرماه ۱۴۰۲ در خانه‌اش در سن ۹۰ سالگی جان به جان‌افرین تسلیم کرد.

احمد فروتنی فرزند مرحوم فروتنی نیز در این مراسم سخنانی گفت: حاج‌آقا به دیگران خیلی احترام می‌گذاشت و سن و سال برایش مهم نبود و در حضور همه از جا می‌ایستاد و دست به سینه تعظیم می‌کرد

وی ادامه  دادک پدرم با اینکه سواد چندانی نداشت اما اعتقاد زیادی به علم و دانش داشت و در این راستا کارهای خیر بزرگی انجام داد و  به توسعه مراکز علمی کمک کرد.

فرزند مرحوم فروتنی بیان داشت: پدرم به خمس و زکات اهمیت زیادی می‌داد و کمک‌ها را برای بهبود جامعه و رضایت خدا انجام می‌داد و برای همین دوست نداشت دیگران راجع به کارهای نیک او چیزی بدانند و نامش در کارهای نیکش پنهان است.

 

برچسب ها:
حاج محمد فروتنی خیر دانشگاه ساز خیر سلامت دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان دانشگاه ولی عصر رفسنجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :