آیا شهید محسوب شدن کشته های تاسوعا در نوق تأیید شد؟

  • شناسه خبر: 69985
آیا شهید محسوب شدن کشته های تاسوعا در نوق تأیید شد؟

در نشست خبری رئیس بنیاد شهید در خصوص ساماندهی گلزارهای شهدای رفسنجان و موضوع شهید محسوب شدن کشته های پرونده تاسوعای سال گذشته در نوق مطالبی مطرح شد.

در نشست خبری رئیس بنیاد شهید در خصوص ساماندهی گلزارهای شهدای رفسنجان و موضوع شهید محسوب شدن کشته های پرونده تاسوعای سال گذشته در نوق مطالبی مطرح شد.

به گزارش روراستی، نشست خبری رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان رفسنجان به مناسب سالروز ورود آزادگان به میهن برگزار شد.
د این جلسه رئیس بنیاد شهید در بخش پرسش و پاسخ به سوالات خبرنگار ما مبنی بر وضعیت گلزار شهدای عباس آباد و موضوع شهید محسوب شدن کشته های حادثه تاسوعای سال گذشته در نوق پاسخ داد.
مصطفی دهقان رجبی در باره وضعیت گلزار شهدای رفسنجان و حضور کارتن خواب ها و معتادان متجاهر در این گلزار اظهار داشت: در جهت ساماندهی ساخت گلزارها باید از ظرفیت شهرداری ها استفاده شود اما تمام شهرداری ها، شوراها و دهیاری ها فاقد بودجه برای گلزارهای شهدا هستند اما طی جلسه ای با شهرداران شهرستان رفسنجان همه آنان به دلیل ارادت به شهدا قول کمک به ساخت و ساماندهی گلزارها دادند.
وی تصریح کرد: بنیاد شهید براساس بودجه هایی که به آن تعلق می گیرد هر سال به گلزارهای شهدای مناطق منابعی اختصاص می دهد اما این بودجه خیلی ناچیز است.
دهقان رجبی اضافه کرد: در خصوص گلزار شهدای عباس آباد از شهرداری درخواست کردیم کارانجام دهد که پذیرفت.
در جلسه ای هم که در مجتمع مس رفسنجان برگزار کردیم د زمان مدیریت مهندس احمدی۳٫۳ میلیارد تومان به گلزارهای شهرستان تخصیص یافت که به آنان تزریق کردیم.
وی از ساماندهی قطعه والدین شهدا خبر داد و گفت: این مهم در دستور کار بوده تا رضایتمندی خانواده شهدا را موجب شود.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان رفسنجان با بیان اینکه از نظر دولت و بنیاد شهید گلزارهای شهدا ساماندهی شده اند و حفظ و نگهداری آنها بر عهده شهرداری هاست، گفت: قرار نیست گلزارها بازسازی شوند اما توقع ما بود که تمام شهرداری ها پذیرفتند.
وی اضافه کرد: تنها شهرستانی هستیم که تمام گلزارهای شهدا به مانند حرم می شوند و فضای خوبی ایجاد می شود که در حفظ گلزارها نیز تأثیرگذار خواهد بود.
وی در ادامه در خصوص قتل چهار نفر از اهالی نوق در تاسوعای سال گذشته توسط یک تبعه افغانستانی و موضع شهید محسوب شدن آنها توضیح داد: چنانچه شورای تأمین استان تروریستی بودن آن حادثه را تأیید کند پرونده تأیید و به بنیاد شهید در تهران ارسال می شود و در کمیسیون شهادت بررسی می‌شود
دهقان رجبی خاطرنشان کرد:.تنها مرجع و متولی که می تواند شهادت را احراز کند بنیاد شهید است و لازمه آن از تأیید پرونده از مبدایی مانند شورای تأمین یا دادگاه است و پرونده در مسیر بنیاد قرار گیرد.
وی متذکر شد: در این خصوص هنوز پرونده ای به ما ارجاع نشده است و این موضوع باید در شورای تأمین استان و یا دادگاه تأیید شود و در صورت تأیید به تهران ارسال و وارد کمیسیون شهادت شود.

برچسب ها:
حادثه تاسوعای بهرمان حادثه تروریستی شورای تامین قتل ۱۰ نفر در نوق
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :