تأکید امام جمعه رفسنجان بر توسعه صنایع پایین دستی مس/ این حجم بیکار حق رفسنجان نیست

  • شناسه خبر: 70070
تأکید امام جمعه رفسنجان بر توسعه صنایع پایین دستی مس/ این حجم بیکار حق رفسنجان نیست

امام جمعه رفسنجان گفت: شرکت مس برای رفع معضل بیکاری در این شهرستان به صنایع پایین دستی توجه بیشتری داشته باشد.

امام جمعه رفسنجان گفت: شرکت مس برای رفع معضل بیکاری در این شهرستان به صنایع پایین دستی توجه بیشتری داشته باشد.

به گزارش روراستی، حجت‌الاسلام اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان امروز در خطبه‌های نماز جمعه با تبریک هفته دولت و قدردانی از زحمات دولتمردان، اظهار کرد: امیدواریم مسؤولان و دولتمردان با کار و تلاش جهادی کارهای زمین مانده را به انجام برسانند و امیدواری را در جامعه بالا ببرند.

وی ادامه داد: امنیت یک مقوله مهمی‌ست که اگر نباشد سرمایه‌گذاران به آن منطقه ورود نمی‌کنند. در ناآرامی‌های سال گذشته ضربه زدن به امنیت هدف بود که اگر امنیت مختل شود سایر کارها مختل خواهد شد.

عسکری با اشاره به اهمیت انتقاد سازنده و از سر دلسوزی، تصریح کرد: انتقاد نباید به تخریب بینجامد.

وی عنوان داشت: هشت سال شرق و غرب و قدرت‌های نظامی بزرگ دنیا در مقابل ملت ایران ایستادند و ما در جنگ از بیش از ۱۱ کشور دنیا اسیر داشتیم، اما ملت مسلمان و مقاوم ایران اسلامی ایستادگی کرد و دشمنان را مجبور به پذیرش شکست و عقب‌نشینی کردند.

وی ادامه داد: در طول ۲۰۰ سال گذشته هر کشوری که به ایران حمله کرد یک گوشه از ایران را گرفت تنها در هشت سال دفاع مقدس بود که دشمن نتوانست یک وجب از خاک ایران را اشغال کند که اینها دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی و عزت و افتخار است.

امام جمعه رفسنجان در رابطه با آزمون مس اظهار داشت: قول و تعهداتی که مسؤولان مس دادند همراهی و همکاری خوبی بود و اصلاح مفاد آزمون قرار شد در دستور کار قرار گیرد و قرار شد کسانی که در شرکت‌های اقماری هستند با آزمون پذیرش شوند و امتیازاتی در بومی‌گزینی برای رفسنجانی‌ها تعیین ‌شد.

وی اضافه کرد: مقرر شد یک شرکت‌کننده رفسنجانی هرچه امتیاز کسب کند ۱٫۴برابر شود و در شرایط مساوی یک رفسنجانی و یک شخص غیربومی اولویت با رفسنجانی باشد.

عسکری تأکید کرد: اما ما به این حق قانع نیستیم.  با حجم بیکار چندین هزار نفری که در رفسنجان داریم مشکل و معضل بیکاری همچنان پابرجاست و خواسته بنده از مس این است که کار را توسعه دهد. معادن غنی و عظیم مس سرچشمه رفسنجان در این منطقه قرار دارند و به معدن اکتفا نکنند. در کنار م دن صنعت را هم احیا کنند و مس فقط کاتد و ورق نشود از کشور خارج شود.

وی متذکر شد: مسؤولان در رابطه با مسائل سرمایه‌گذاری همکاری کنند تا به جای فرار سرمایه از رفسنجان در جذب سرمایه‌گذار موفق باشیم.

 

 

 

برچسب ها:
امام جمعه رفسنجان شرکت مس صنایع پایین دستی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :