خدمت رسانی ۲۴۰ خادم در موکب اربعینی خیمه گاه اهل بیت(ع) در نجف و کربلا

  • شناسه خبر: 70167
خدمت رسانی ۲۴۰ خادم در موکب اربعینی خیمه گاه اهل بیت(ع) در نجف و کربلا

مسؤول موکب خیمه‌گاه اهل‌بیت(ع) اعزامی از رفسنجان خدمات این موکب در کربلای معلی و نجف اشرف را تشریح کرد.

مسؤول موکب خیمه‌گاه اهل‌بیت(ع) اعزامی از رفسنجان خدمات این موکب در کربلای معلی و نجف اشرف را تشریح کرد.

به گزارش روراستی، امسال تابستان گرمی را تجربه کردیم و ایام اربعین نیز در این فصل گرم قرار گرفته است.از مدت‌ها قبل نسبت به افزایش دما و احتمال بیماری‌هایی در اثر گرما به زائران هشدار داده شده بود که احتمال می‌رفت مردم احتیاط کرده و حداقل افراد مسن و کودکان و خردسالان را کمتر در همایش بزرگ اربعین حضور یابند.

اما نه‌تنها گرمای هوا نیز مانع حضور در پیاده‌روی اربعین نشد بلکه همایش پرشورتر از سال‌های گذشته برگزار و افراد مسن و کودکان و خردسالان زیادی هم همراه خانواده‌هایشان پا در رکاب اهل‌بیت(ع) گذاشتند.

در این میان خیمه‌گاه اهل‌بیت(ع) اعزامی از رفسنجان نیز چتر خود را گسترانید تا مهمانان اباعبدالله(ع) استراحتی کنند و به زیارت‌شان ادامه دهند.

رضا حسینی مسؤول موکب خیمه‌گاه اهل‌بیت(ع) در خصوص فعالیت این موکب از احساس تکلیفی که در برابر زائران اربعین  کرده بود سخن به میان آورد و اظهار کرد: موکب‌های زیادی اقدام به پذیرایی با غذا و میان‌وعده دارند و مشکلی در این زمینه ندیدیم و تصمیم گرفتیم گوشه‌ای از کار را بگیریم و برای اسکان زوار همت کنیم و یک مکان ایجاد کرده تا زائران به استراحت بپردازند.

وی ادامه داد: موکب اسکان را سال ۹۶ در کربلا و نجف و بین راه در نجف را راه‌اندازی کردیم.

حسینی عنوان کرد: در کربلا هم سال ۹۶ جنب بیمارستان امام سجاد(ع) با توجه به امکاناتی که داشتیم شروع به راه‌اندازی موکب کردیم و کم‌کم در ۹۷ در صحن عقیله و امسال در قسمت شبستان اسکان را برقرار کردیم و امسال با توجه به افزایش جمعیت نسبت به سال‌های قبل حدود ۲۵۰۰ تا سه هزار نفر اسکان دادیم.

وی اضافه کرد: شب اربعین جمعیت بیشتر شد و از حد معمول گذشت و مردم خسته بودند به توانستند از امکانات ما استفاده کنند. از نظر سرمایشی مشکلی نداشتیم و زائران به راحتی استراحت کردند.

مسؤول موکب خیمه‌گاه اهل‌بیت(ع) خدمات مواکب در مواقع مختلف اعم از سیل و زلزله را یادآور شد و گفت: موکب‌ها مرمدی هستند و هرجا اتفاقی افتاده پای کار بوده‌اند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه هوا گرم است و اربعین با توجه به جمعیت نیاز بیشتری به محل اسکان و تجهیزات داریم، مردم همت کنند دست به دست هم دهیم زمینی خریداری کنیم که ساخت‌وساز را شروع کنیم و برای زائران یک مکان مناسب تدارک ببنیم.

حسینی در ادامه یادآور شد: امسال زائران زودتر از سال گذشته مشرف شدند و از ۵۰۰ نفر تا ۳ هزار نفر شب اسکان داشتیم.

وی اظهار داشت: در نجف حدود ۱۴۰ خادم ۱۰۰ و در کربلا ۱۰۰ خادم موکب خیمه‌گاه اهل‌بیت(ع) رفسنجان را همراهی می‌کنند و به زائران خدمت می‌کنند.

وی متذکر شد: دفتر موکب در رفسنجان در ساختمان قدیم اداره اوقاف مستقر است و آماده دریافت نذورات مردم برای تهیه وسایل سرمایشی، پتو و سایر اقلام مورد نیاز اسکان در نجف و کربلا هستیم.

 

برچسب ها:
اربعین کربلا موکب خیمه گاه اهل بیت نجف
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :