هفتمین جشن ملی پسته از شهر صفائیه آغاز به کار کرد

  • شناسه خبر: 70205
هفتمین جشن ملی پسته از شهر صفائیه آغاز به کار کرد

افتتاحیه جشن ملی پسته در شهر صفائیه برگزار شد.

افتتاحیه جشن ملی پسته در شهر صفائیه برگزار شد.

به گزارش روراستی، شهرستان رفسنجان دارای مناطق پسته‌خیز زیادی‌ست که ارقام مهم تولیدی جهان را در خود جای داده‌اند. منطقه نوق بزرگترین تولیدکنندگان پسته را دارد و شامگاه یکشنبه جشن ملی پسته از کنار تپه‌های ماسه‌بادی شهر صفائیه کلید خورد و کشاورزان با شادی و خوشحالی بعد از ۲ سال نبود محصول و خشکسالی به شکرانه تولید محصول و سال پسته، جشن گرفتند. شهر صفائیه زادگاه رقم پسته احمدآقایی‌ست که یکی از مرغوب‌ترین ارقام تولیدی است و بازارهای خاصی در دنیا دارد.

رفسنجان بزرگ‌ترین باغ‌شهر پسته ایران و مهد تولید پسته دنیاست و امسال دوباره پسته‌های خندان از این دیار روانه بازار خواهند شد و مشتریانی که منتظر خوش‌طعم‌ترین و باکیفیت‌ترین پسته دنیا هستند بازهم کام‌شان با این طلای سبز ایرانی شیرین می‌شود.

حسین رضایی فرماندار رفسنجان در این جشن ضمن قدردانی از کشاورزان سخت‌کوش که در بدترین شرایط آب ‌و هوایی محصول پسته را تولید می‌کنند، اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی که تغییرات آن روزبه‌روز بیشتر می‌شود و کشاورزی را با چالش مواجه می‌کند ضرورت دارد که از کشاورزان در بخش‌های مختلف حمایت شود.

فرماندار رفسنجان موضوع خرده‌مالکی را مطرح کرد که یکی از چالش‌ها در رفسنجان است و گفت: ۸۰ درصد باغات خرده‌مالکی هستند و با تجمیع باغات همه کشاورزان دست‌به‌دست هم می‌دهند مدیریت مشترک و یکپارچه‌ای شکل بگیرد و با همراهی جهاد کشاورزی بهره‌وری را بالا ببریم.

فرماندار ویژه رفسنجان مشکلات صادرات، تعهدات ارزی و شناسنامه‌دار کردن پسته را نیز برشمرد و خواستار رفع آنان از سوی دولت مردمی شد. وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: در منطقه نوق بیشترین عملکرد را داریم که در هر هکتار از ۶ تا بالای ۱۲ تن تولید داشته‌ایم. وی از اهمیت آبیاری قطره‌ای سخن به‌میان آورد و ابراز داشت: در باغاتی که با روش قطره‌ای آبیاری شدند شاهد عملکرد بهتری هستیم و باغاتی که به روش غرق‌آبی آبیاری شدند درصد پوکی و ترک‌خوردگی بالایی داشتند.

وی یادآور شد: بیش از ۳۰ درصد پسته تولیدی استان در رفسنجان بوده و بیش از ۴۰ درصد تولید شهرستان رفسنجان در منطقه نوق است. به گزارش فارس، قرار است جشن ملی پسته در مناطق پسته‌خیز این شهرستان تا پنج‌شنبه شب برگزار شود و امشب شهرداری و شورای شهر صفائیه و دیگر مسوولان این منطقه میزبان افتتاحیه این جشن بودند.

منطقه نوق دارای کشاورزان خاصی است که عنوان بهترین تولیدکنندگان کشور را دارند.

 

برچسب ها:
پسته جشن ملی پسته صفائیه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :