رفسنجان به اندازه ۲ شهرستان اتباع بیگانه دارد

  • شناسه خبر: 70313
رفسنجان به اندازه ۲ شهرستان اتباع بیگانه دارد

فرماندار رفسنجان گفت: شهرستان رفسنجان به اندازه ۲ شهرستان کشور اتباع بیگانه دارد که در جرایم به ویژه جرایم خشن نقش دارند.

فرماندار رفسنجان گفت: شهرستان رفسنجان به اندازه ۲ شهرستان کشور اتباع بیگانه دارد که در جرایم به ویژه جرایم خشن نقش دارند.

به گزارش روراستی، حجت‌الاسلام اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان صبح امروز در آیین صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی به‌مناسبت هفته فراجا اظهار کرد: مردم نیروهای مسلح و همه کسانی را که برای امنیت‌شان شبانه‌روز کار می‌کنند، دوست دارند.

وی بیان داشت: فراجا با سایر نیروهای مسلح فرق دارد چون مأموریت آن در مواجهه با مردم است و با تک‌تک مردم در داخل کاملا در تماس است و باید هم اقتدار خود را حفظ کند.

عسکری با بیان اینکه نیروی انتظامی در عین اقتدار با مردم با رأفت و ملایمت ادای تکلیف کند، تصریح کرد: برخورد نیروی انتظامی با افراد متمرد و قانون‌شکن باید برخورد قاطع و قانون‌مند باشد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بدخواهان دنبال نقاط ضعف در عملکردها هستند، کمترین نقطه ضعف با توجه به امکانات موجود را زیر ذره‌بین کرده و آن را بزرگنمایی می‌کنند، بنابراین باید مراعات کنید و بهانه دست دشمن ندهید.

عسکری افزود: پایش نیروها چه در مجموعه وظیفه چه در کادر اداری و عملیاتی به‌نحو روزانه و مستمر انجام شود.

سرهنگ اکبر نجفی فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان نیز وسعت حوزه سرزمینی شهرستان رفسنجان را بیش از ۱۵۰۰ کیلومتر عنوان کرد که باید توسط نیروی انتظامی پوشش داده شود و گفت: بزرگترین جنگل مصنوعی کشور در این شهرستان است، قریب به ۴۱۰ هزار نفر جمعیت ثابت داریم و با توجه به کشاورزی، کارخانجات و توسعه شهرستان در بیشتر فصول جمعیت شناور قابل توجهی در شهرستان داریم که اینها همه نیازمند کنترل است.

وی ادامه داد: در شهرستان رفسنجان بیش از ۱۲ مرکز آموزشی دانشگاهی و قریب به ۲۴ هزار نفر دانشجو، ۶۰۰ مدرسه و ۶۰ هزار دانش‌آموز داریم که تأمین امنیت این مراکز با تلاش شبانه‌روزی نیروهای نظامی و انتظامی انجام می‌شود و فراجا مأموریت‌های زیادی در شهر شهرستان دارد.

نجفی در بخش دیگری از سخنان خود به بخشی از عملکرد پلیس اشاره کرد و بیان داشت: در طول یک سال گذشته بیش از ۵۴ هزار مأموریت ۱۱۰ انجام شده است.

حسین رضایی فرماندار رفسنجان نیز با قدردانی از تلاش‌های بی‌نظیر نیروهای فراجا اظهار داشت: همدلی نیروهای نظامی و انتظامی در تأمین امنیت شهرستان مثال زدنی است.

وی خاطرنشان کرد: در رفسنجان به اندازه دو شهرستان کشور اتباع داریم و آمار سرقت‌های خشن به‌دلیل حضور اتباع در این شهرستان بالا بود که با تلاش نیروهای فراجا شاهد کاهش آن هستیم همچنین کاهش آمار سرقت سیم و کابل برق را داریم.

رضایی از معضل معتادان متجاهر سخن به میان آورد و عنوان داشت: با اراه‌اندازی کمپ ماده ۱۶ امیدواریم شاهد حل این معضل باشیم. همچنین وجود ۱۵۰ کارگاه ضایعاتی که محلی برای تخلفات ازجمله مالخری هستند، نیازمند ساماندهی است.

فرماندار رفسنجان متذکر شد: بیش از ۵۰۰ دستگاه موتورسنگین در شهرستان داریم که معضل است و نیاز به ساماندهی دارند که اگر حضور نیروهای انتظامی پررنگ‌تر باشد جایی برای جولان نخواهند داشت.

 

برچسب ها:
اتباع بیگانه جرایم خشن رفسنجان هفته نیروی انتظامی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :