در دو سه سال اخیر انتقادات از شرکت پست بالا رفته، چراکه حجم کار شرکت پست زیاد شده اما متناسب با آن نیروی کار و امکانات افزایش نیافته است.
به گزارش روراستی، شرکت پست یکی از شرکت های خدماتی است که با مردم سروکار زیادی دارد و اگر رضایتمندی مردم از خدمات آن کم شود اعتماد به این شرکت کاهش می یابد.
از آنجا که در دوران کرونا خریدهای اینترنتی و غیرحضوری بالا رفت، از آن پس استفاده مردم از پست زیاد شد و حجم کار این شرکت بالا رفت. اما نارضایتی مردم هم از شرکت پست افزایش یافت؛ از نرسیدن مرسوله ها تا تاخیر در رسیدن آن.
به گفته برخی از دست اندرکاران شرکت پست، چون نرخ بهای پستی همراه با تورم افزایش پیداه نکرده نیاز است توجه ویژه ای در این خصوص شود.
در رفسنجان ظرفیت مس را داریم که همان طور که در اختیار فرمانداری و سایر ارگان ها خودرو و امکانات قرار می دهد ضرورت دارد در حوزه مسؤولیت های اجتماعی اش، خودرو یا موتورسیکلت در اختیار شرکت پست هم قرار دهد چراکه عواید آن به مردم می رسد.
طی دوران کرونا تا کنون فراخوان های زیادی برای جذب نیرو در شرکت پست داده شده اما استقبال چندانی صورت نمی گیرد. روزانه بیش از ۳ هزار بسته پستی باید در سطح شهرستان توزیع گردد که کار سختی است و مسؤولان باید شرکت پست را مورد حمایت مادی و معنوی خود قرار دهند تا خدمات بیشتری به مردم ارائه شود.
اما یکی دیگر از مشکلاتی که موجب تأخیر یا عدم ارسال بسته ها می شود، عدم درج آدرس صحیح است که ضرورت دارد شهروندان نیز در این مورد مراعات کنند تا زودتر بتوانند به بسته های پستی خود برسند.