قلب جوان رفسنجانی در بدن یک بیمار به تپش افتاد

  • شناسه خبر: 70499
قلب جوان رفسنجانی در بدن یک بیمار به تپش افتاد

حسن محمد رضاخانی جوان ۲۸ساله رفسنجانی با اهدای ۴ عضو خود  به چهار بیمار نیازمند عضو زندگی دوباره بخشید. 

حسن محمد رضاخانی جوان ۲۸ساله رفسنجانی با اهدای ۴ عضو خود به چهار بیمار نیازمند عضو زندگی دوباره بخشید.

به گزارش روراستی، مسؤول هماهنگ‌کننده اهدا عضو دانشگاه علوم‌ پزشکی رفسنجان صبح امروز در حاشیه عمل برداشت قلب از بیمار مرگ مغزی اظهار کرد: حسن محمدرضاخانی که در اثر ضایعه مغزی در بیمارستان علی‌بن ابیطالب(ع) بستری بود، در تاریخ بیستم مهرماه علیرغم تلاش بی‌وقفه پرسنل این مرکز و مراقبت‌های ویژه‌ای که به این جانبخش صورت گرفت،  دچار مرگ مغزی شد.

زهرا عظیمی ادامه داد: با رضایت خانواده ایثارگر این جوان امروز بیست‌وچهارم مهرماه قلب، کبد و دو کلیه وی به چهار هموطن نیازمند عضو اهدا شد. .

وی با اشاره به چهارمین عمل برداشت قلب در سال جاری در بیمارستان علی‌بن ابیطالب(ع) عنوان داشت:  عمل برداشت توسط جراحان اعزامی از تهران و تیم اتاق عمل بیمارستان انجام شد و اعضای پیوندی این جانبخش به بیماران نیازمند عضو اهدا می‌شود.

ضرغام حسین احمدی جراع قلب و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز گفت: کبد به بیمارستان امام خمینی(ره)، یکی از کلیه‌ها به بیمارستان سینا و قلب و کلیه دوم به بیمارستان مسیح دانشوری منتقل می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: از زمانی که برداشت انجام می‌شود، حداکثر ۳ ساعت زمان برای پیوند داریم و برای کلیه و کبد زمان بیشتری هست. با هماهنگی با اورژانس هوایی کرمان و همکاران ما در هوانیروز به سرعت کار انتقال قلب انجام می‌شود.

 

.

 

برچسب ها:
اهدای عضو جوان رفسنجانی مرگ مغزی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :