ایجاد ۲۰ هزار شغل در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجانی شدنی است؟

  • شناسه خبر: 70546
ایجاد ۲۰ هزار شغل در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجانی شدنی است؟

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در خصوص اینکه اعلام شده بود ۲۰ هزار شغل در منطقه ایجاد می شود، گفت: ۲۰ هزار شغل را در قالب طرح مطالعاتی گفتیم و زمانی که زیرساخت منطقه کاملا آماده شود این میزان شغل هم محقق خواهد شد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در خصوص اینکه اعلام شده بود ۲۰ هزار شغل در منطقه ایجاد می شود، گفت: ۲۰ هزار شغل را در قالب طرح مطالعاتی گفتیم و زمانی که زیرساخت منطقه کاملا آماده شود این میزان شغل هم محقق خواهد شد.
به گزارش روراستی، روز گذشته تور رسانه ای و نشست خبری مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان برگزار شد.
در این جلسه بهرامشاهی به سوالات خبرنگار ما در خصوص اینکه اعلام شده بود ۲۰ هزار شغل در منطقه ایجاد می شود، بر چه اساس اعلام شده در حالی که شرکت ملی صنایع مس ایران چنین ادعایی ندارد و پس از گذشت چندین سال از ایجاد منطقه ویژه توانستید ۸۰۰ شغل ایجاد کنید! چطور چنین ادعایی را مطرح کرده اید و چه ضمانت اجرایی دارد، گفت: این ۲۰ هزار شغل طی مطالعاتی که انجام شده امکانپذیر است. مطالعات طرح جامع ما به تازگی سرعت گرفته و در قالب ۱۵۰۰ صفحه ابعاد مخت رفسنجان، شناخت بازار و مصوبه ای که هیأت وزیران دارد که صنایع پایین دستی باید در منطقه ویژه مستقر شوند، بررسی شده است.
وی ادامه داد: روی هوا حرف نزدیم و بر اساس مطالعات عدد را اعلام کردیم.
بهرامشاهی عنوان داشت: ۱۲۰۰ نفر در منطقه ویژه مشغول به کار بودند که با وجود مشکلاتی که برای پروژه فروکروم و رمزارزها ایجاد شده بود اشتغال کاهش یافته است اما با پیگیری مقرر شد مشکل حل و دوباره این واحدها فعال شوند.
وی اضافه کرد: در حال حاضر حدود ۸۰۰ نیروی مشغول به کار داریم که با اجرای پروژه هایی که در دست ساخت هستند، میزان اشتغالزایی در منطقه افزایش می یابد.
بهرامشاهی گفت: ایجاد کارخانه زمان بر است و نمی توانیم معجزه کنیم.۲۰ هزار شغل در قالب طرح مطالعاتی گفتیم و زمانی که زیرساخت منطقه کاملا آماده شود این میزان شغل هم محقق خواهد شد.
وی عنوان داشت: برای زیرساخت های منطقه ویژه ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
بهرامشاهی یادآور شد: حدود ۷۸۴ هکتار کمیته تملک از منطقه ویژه درخواست داده که برای صنایع پایین دستی مس اقدام کنند.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در خصوص نیروگاه ۳۰۰ مگاواتی که قرار بود مس در منطقه ویژه احداث کند و فقط کلنگ زنی شد، توضیح داد: نیروگاه مراحل نهایی خود را طی می کند.در مرحله واگذاری زمین در خصوص قیمت با مشکل مواجه شدیم.مصوبه هیأت مدیره دارد که برای منطقه خسران است چون پولی دستگیر منطقه نمی شود که بتواند زیرساخت ایجاد کند. هدف ما این بود که از محل فروش زمین در بحث زیرساخت هزینه کنیم. مقاومت ما ارزش دارد و تفاوت قیمت قابل توجهی در این زمینه وجود دارد.
وی در پاسخ به پرسشی در مورد خرید ساختمان چندمیلیاردی در تهران برای منطقه ویژه اظهار داشت: بخش عمده کار ما جذب سرمایه گذار خارجی است. برای برگزاری جلسات مکانی نداشتیم. رفسنجان به عنوان پایگاه اقتصادی مجموعه ای وابسته به رفسنجان ندارد و در مسیر توسعه منطقه نیازمند دفتری هستیم ک بتوانیم ارتباطات مختلف را در آن برقرار کنیم.
بهرامشاهی خاطرنشان کرد: همه مناطق ویژه کشور در تهران دفتر دارند. سیرجان، دامغان، بم، سلفچگان… . خرید دفتر هزینه نیست.بخش بازگانی که فعال می شود به چنین دفتری نیاز داریم.
وی هزینه خرید این دفتر را نیز ۱۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

برچسب ها:
ایجاد ۲۰ هزار شغل ساختمان میلیاردی منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان نبود زیر ساخت
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • علی

    این که همش شد حرف. منطقه آزاد سیرجان هر هفته فرصت های سرمایه گذاری با مشخصات کامل و میزان سرمایه از ده میلیارد تومان تا چنصد میلیارد تومان و سود تقریبی را معرفی می‌کند