آمار قطعی داوطلبان نمایندگی مجلس در استان کرمان اعلام شد

  • شناسه خبر: 70629
آمار قطعی داوطلبان نمایندگی مجلس در استان کرمان اعلام شد

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان با اشاره به پایان ثبت نام قطعی داوطلبان نمایندگی مجلس با اعلام آمار قطعی ثبت نام کنندگان نمایندگی مجلس گفت: روند بررسی صلاحیت داوطلبان از امروز آغاز می شود.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان با اشاره به پایان ثبت نام قطعی داوطلبان نمایندگی مجلس با اعلام آمار قطعی ثبت نام کنندگان نمایندگی مجلس گفت: روند بررسی صلاحیت داوطلبان از امروز آغاز می شود.

به گزارش روراستی، رحمان جلالی، صبح پنجشنبه(۴ آبان)در نشست خبری با موضوع انتخابات پانزدستادهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به پایان ثبت نام قطعی داوطلبان در ساعت ۱۸ روز سوم آبان گفت: از میان ۹۵۸ نفری که مدارک آنها توسط مراجع ۶ گانه مورد تأئید قرار گرفت، در مجموع ۶۴۳ نفر در کل استان ثبت نام خود را قطعی کردند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان افزود: از این تعداد ۵۶۲ نفر معادل ۸۷ درصد مرد  و ۸۱ نفر معادل ۱۳ درصد زن و به لحاظ مدرک تحصیلی ۹۵ دکتری، ۵۰۱ نفر کارشناسی ارشد، ۲۵ نفر کارشناسی(به دلیل وجود ماده قانونی مبنی بر داشتن یک دوره سابقه نمایندگی و جانبازی بالای ۵۰ درصد) و۲۲ نفر حوزوی هستند.

وی پس از اعلام تفکیک سنی داوطلبان با بیان اینکه در رده سنی ۷۱ تا ۷۵سال هم پنج نفر ثبت نام خود را قطعی کردند؛ افزود: روند بررسی صلاحیت ها از امروز آغاز می شود و دستگاه های رسیدگی کننده ۱۵ روز فرصت دارند نتایج را به هیئت نظارت اعلام کنند.

جلالی از شکل گیری هیئت بررسی تبلیغات انتخابات استان طی فرآیند یک هفته ای خبر داد و گفت: لیست امکاناتی که دستگاه های اجرایی می توانند در اختیار امر انتخابات قرار بدهند باید یک ماه قبل از برگزاری انتخابات اعلام کنند.

وی بیشترین آمار ثبت نام کنندگان نمایندگی مجلس در ۹ حوزه انتخابیه استان را به ترتیب مربوط به حوزه انتخابیه کرمان و راور با ۱۸۷ نفر، رفسنجان و انار ۸۱ نفر، زرند و کوهبنان ۷۰ نفر، بافت، رابر و ارزوئیه ۶۸ نفر، سیرجان و بردسیر ۵۵ نفر، جیرفت و عنبرآباد ۵۲ نفر، شهربابک ۴۷ نفر، کهنوج، منوجان، رودبارجنوب، فاریاب، قلعه گنج و جازموزیان ۴۴ نفر و بم، ریگان، فهرج، نرماشیر و گنبکی ۳۸ نفر دانست.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان با اشاره به همزمانی برگزاری انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ثبت نام داوطلبان خبرگان از ۱۴ تا ۲۰ آبان همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۸ اما به صورت حضوری انجام می شود.

وی افزود: داوطلبین برای ثبت نام باید به فرمانداری حوزه انتخابیه خود، وزارت کشور و یا فرمانداری قم مراجعه و یا نماینده ای از طرف خود به صورت کتبی و رسمی برای ثبت نام معرفی کنند.

جلالی با اشاره به تشکیل ۱۲ جلسه تاکنون برای عملیاتی کردن راهبردهای انتخابات در استان از آمادگی صد درصدی ستاد انتخابات استان برای برگزاری انتخاباتی پرشور خبر داد.

وی در پایان با بیان اینکه همه فرآیندهای انتخابات مجلس تا امروز به صورت الکترونیکی بدون ذره ای خدشه انجام شده است؛ خاطرنشان کرد: سلامت انتخابات را رکن قرار دادیم زیرا رأی مردم حق‌الناس است.

برچسب ها:
انتخابات مجلس ثبت نام قطعی تنایندگی مجلس حوزه انتخابیه رفسنجان و انار ستاد انتخابات استان کرمان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :