شرکت مس به مسؤولیت های اجتماعی خود در رفسنجان عمل نکرده است

  • شناسه خبر: 70719
شرکت مس به مسؤولیت های اجتماعی خود در رفسنجان عمل نکرده است

رئیس دادگستری رفسنجان با تاکید بر اینکه بیشترین ذخایر کشور در حوزه منابع معدنی مس در رفسنجان وجود داشته و دارد و آلایندگی و مضرات زیست محیطی این مجموعه در حوزه خاک و آب و… مربوط به رفسنجان است گفت: مسئولین صنایع ملی مس ایران در سال های گذشته به مسئولیت های خود نسبت به مردم شریف و نجیب رفسنجان عمل نکرده اند.

رئیس دادگستری رفسنجان با تاکید بر اینکه بیشترین ذخایر کشور در حوزه منابع معدنی مس در رفسنجان وجود داشته و دارد و آلایندگی و مضرات زیست محیطی این مجموعه در حوزه خاک و آب و… مربوط به رفسنجان است گفت: مسئولین صنایع ملی مس ایران در سال های گذشته به مسئولیت های خود نسبت به مردم شریف و نجیب رفسنجان عمل نکرده اند.

به گزارش روراستی، حسین رمضانی زاده رئیس دادگستری رفسنجان در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم که با حضور معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در دادگستری رفسنجان برگزار شد، اظهار داشت: پرونده مربوط به تخلفات و جرائم در حوزه اداره اوقاف و امور خیریه رفسنجان در دادگاه درحال پیگیری است که حسب گزارش واصله ۳۹۷ واگذاری توسط مسوولین وقت اداره اوقاف انجام شده که حسب اعلام دارای اشکال قانونی از حیث نحوه واگذاری بوده و ضرورت دارد جهت حل مشکل خریداران اقدام قانونی معمول گردد.

وی افزود: بیش از ۱۵۰ کارگاه ضایعاتی در شهرستان وجود دارد که تعدادی از این کارگاه ها غیرمجاز بوده و پلمپ شده اند ضمن اینکه بحث تجمیع کارگاه ها طی جلساتی که با فرماندار و مسوولین شهرستان برگزار شده مطرح گردید و مقرر شد این کارگاه ها در زمینی به مساحت حدود ۲۰ هکتار با محوریت انجمن حمایت از زندانیان شهرستان رفسنجان ساماندهی شوند.

وی با اشاره به اینکه مشکل صادرات پسته هم مربوط به شهرستان رفسنجان و هم مربوط به کل کشور است، گفت: ۵۰۰ هزار هکتار باغ در کشور زیر کشت پسته است و این محصول بالغ بر ۱٫۵ میلیون دلار در ۲۷ استان ارزآوری دارد و بانک مرکزی میبایست در راستای حفظ حقوق عامه و کشاورزان و باغداران که جز سخت کوش ترین اقشار جامعه هستند، در جهت حل مشکل رفع تعهد ارزی اقدام عاجل نماید و این موضوع قطعا به مسوولین عالی قوه قضائیه جهت پیگیری منعکس خواهد شد

رئیس دادگستری رفسنجان افزود: انشالله با این اقدام مثبت بانک مرکزی مشکل کاهش محسوس قیمت محصول پسته و مشکل موجود جهت صادرات این محصول و ارز آوری مرتفع خواهد شد.

رمضانی زاده به بحث ساماندهی اتباع بیگانه اشاره و خاطرنشان کرد: رفسنجان حدود ۷۰ هزار اتباع بیگانه دارد که حدود ۴۵ هزار نفر آنها دارای مجوز و مابقی غیرمجاز هستند. طرح ساماندهی آنها مطرح است اما در خصوص ساماندهی جابجایی محل اتباع نیاز به نگاه ویژه است.

رمضانی زاده به بحث مسئولیت های اجتماعی صنایع ملی مس ایران به نحو خاص اشاره کرد و گفت: بیشترین ذخایر کشور در منابع مس در رفسنجان است و آلایندگی و مضرات آن مربوط به رفسنجان است. مسئولین مس در سال های گذشته به مسئولیت های خود عمل نکرده اند و در کمیته ای که اخیرا تحت عنوان کمیته مسوولیت های اجتماعی با دستور مدیرعامل صنایع ملی مس ایران تشکیل شده، علیرغم ناچیز بودن این تعهد در مقابل مسوولیت قانونی مجموعه مس، متاسفانه به تعهدات عمل نشده و حقوق قانونی مردم رفسنجان استیفا نگردیده
و از مسوولین عالی قوه قضائیه درخواست داریم این موضوع را در سطح کشور و از طریق وزارتخانه مربوطه پیگیری نمایند.

وی تصریح کرد: وزارت بهداشت به وظایف خود در شهرستان رفسنجان عمل نکرده است چرا که رفسنجان شهرستانی مهم در کشور است و تنها بیمارستان مهم توسط خیرین در این شهرستان احداث شده و موقوفه هلال احمر به عنوان یکی از موقوفات بزرگ و مهم کشور جهت احداث مرکز جامع چشم پزشکی در رفسنجان نیاز به مجوز دارد که ضرورت دارد دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و وزارت بهداشت در راستای حفظ حقوق عامه در این خصوص پیگیری نمایند.

رئیس دادگستری رفسنجان به مشکل واحدهای تولیدی و صنعتی تعطیل شده اشاره کرد و خواستار رفع این مشکل شد.

وی در پایان در خصوص انتخابات، بیان کرد: ستاد پیشگیری از وقوع جرم بدون نگاه جانبداری در زمان انتخابات ورود پیدا خواهد تا انتخاباتی سالم و بدون تخلف و البته با رویکرد حضور حداکثری مردم داشته باشیم.

برچسب ها:
رئیس دادگستری رفسنجان شرکت مس مسؤولیت های اجتماعی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • Assfg

    میخواستم موضوع مهمی رو بگم دیدم یک هم وطن قبل من خیلی خوب گفته ارگان ها از مس میکنن و خرج خوشان و اشنایان میکنن چه طوری؟ مثلا به جای اینکه وزارت کشور برای فرمانداری نیرو جذب کنه حضرات اشنایان نا لایق خود را در مس استخدام و در فرماندا ری مامور میکنن ، نقلیه استانداری و فرمانداری با ماشین های مس میچرخه، اشنایانشان همه در مس استخدام و پست میگیرن ، یا پروژه تعریف میکنن و میدن دست حضرات خودشون و هیچ وقت به انجام نمیرسه و هزاران موردی که عینا و واضح اتفاق می افته قوه قضائیه هم که کلا اصلا با مسئولین کاری نداره فقط بگیر و ببند هاش واسه مردم مظلومه و مثه این اقا شعار دادن هاش واسه مسئولین انگار در این کشور کسی گوشش به این حرف ها بدهکار نیست تمام معاونین و مدیر کل های شهرستان و استان توی ماشین های مس با پول های مس و... هستن دیگه مسئولین اجتماعی یعنی چی

    هم وطن

    مس اولا مسئولیت اجتماعی را اگر هم انجام داده باشد بسیار ناچیز و به صورت جزیره ای عمل کرده به نحوی که هر دستگاه دولتی یا نهاد انقلابی که زورش بیشتر بوده بیشتر گرفته وصرف امور داخلی آن دستگاه کرده و نتیجه آن هیچ سودی ونمودی برای مردمی که دچار سرطان های کم یاب شدند نداشته ایکاش وایکاش دستگاه پاکدستی بود واین حق مردم را بخصوص مردم بیچاره حومه کارخانه را کامل می‌گرفت و به خرج امور عمومی مردم میکرد تا لااقل در ازای عمری که کوتاه کردند لذت وفایده کوتاه مدت این کمک ها را می کشیدند اینکه فرمانداری عددی بگیرد وخرج خودش کند ،شهرداری بگیرد برای پرداخت قرض بدهد ،ووووو فایده ای برای مردم ندارد ولی این کمک باید صرف رفاه عمومی مردم شود جاده ،خیابانببمارستان،ووووو