عطر تفکر بسیجی محیط جهانی را پر کرده است

  • شناسه خبر: 71122
عطر تفکر بسیجی محیط جهانی را پر کرده است

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: تفکر بسیجی که امام راحل مؤسس آن و بسط دهنده آن بودند و مبتنی بر آموزه‌های قرآنی و مکتب اهل‌بیت(ع) آن را غنی کردند و این دستگاه فکری و مکتب مقاومت که با بسیج در ایران شناخته می‌شد، امروز عطر این تفکر محیط جهانی را پر کرده است.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: تفکر بسیجی که امام راحل مؤسس آن و بسط دهنده آن بودند و مبتنی بر آموزه‌های قرآنی و مکتب اهل‌بیت(ع) آن را غنی کردند و این دستگاه فکری و مکتب مقاومت که با بسیج در ایران شناخته می‌شد، امروز عطر این تفکر محیط جهانی را پر کرده است.

به گزارش روراستی، محمدجواد حاج‌علی‌اکبری صبح امروز در سمینار ائمه جمعه استان کرمان که در سالن کنفرانس ستاد نماز جمعه شهرستان برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: کرمان پایتخت مقاومت جهان اسلام و منطقه‌ای است که برای دنیا شناخته شده است.

وی بیان داشت: این روزها که جریان فلسطین و مقاومت فلسطین در وضعیت فوق‌العاده‌ای قرار دارد و بعد از طوفان‌الاقصی و فتوحات مهمی که در جبهه مقاومت داشتیم، بیش از هر زمانی یاد بنیان‌گذاران حرکت مقاومت امام راحل و سرداران بزرگی که جریان مقاومت را از ایران منطقه‌ای کردند و به فضل خداوند الان شاهد حرکت بین‌الملل مقاومت هستیم، می‌افتیم.

وی ادامه داد: تفکر بسیجی که امام راحل مؤسس آن و بسط دهنده آن بودند و مبتنی بر آموزه‌های قرآنی و مکتب اهل‌بیت(ع) آن را غنی کردند و این دستگاه فکری و مکتب مقاومت که با بسیج در ایران شناخته می‌شد، امروز عطر این تفکر محیط جهانی را پر کرده است.

حاج‌علی‌اکبری تصریح کرد: امام در منشور تأسیس بسیج به‌دنبال جهانی‌سازی این تفکر بودند و امروز که بعضی از کشورهای اسلامی که تحرکی ندارند امتداد بسیج در آن مناطق در دفاع از ملت مظلوم فلسطین فعال است.

وی با بیان اینکه یکی از منابع مکتب مقاومت، استان کرمان است، افزود: سردار شهید سلیمانی بزرگ و عزیزمان به تعبیر دقیقی که آقای هنیه در روز تشییع این شهید بزگوار اعلام کرد، شهید قدس است.کسی که دست مقاومت و مظلومان را پر کرد که بتوانند اینچنین در برابر استکبار بایستند و مقاومت کنند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در ادامه سخنانش از رفسنجان به‌عنوان منطقه هزارشهید با ویژگی‌های فرهنگی، علمی، مبارزاتی و اقتصادی خاص، یاد کرد و یاد علما و بزرگان این شهرستان همچون آیت‌الله هاشمیان را گرامی داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری به رابطه روحانیت با مردم پرداخت و بیان داشت: در همه تاریخ روحانیت شیعه در یک ویژگی مشترک است و آن ارتباط عمیق و همه‌جانبه با مردم است و روحانیت شیعه همواره با مردم شناخته شده‌اند و این ویژگی را باید با همه وجود صیانت کنیم.

حاج‌علی‌اکبری خاطرنشان کرد: روحانیت ما اگر بخواهد از نظام جمهوری اسلامی هم دفاع و صیانت کند در ارتباط با مردم موفق می‌شود و اگر بتواند اصالت و رابطه معنوی، فکری و روحی با مردم را حفظ کند می‌تواند از این پدیده بی‌نظیر زمانه (جمهوری اسلامی) صیانت کند.

وی با تقدیر از زحمات امام جمعه سابق رفسنجان، حجت‌الاسلام عسکری امام جمعه فعلی رفسنجان را جزو برترین ائمه جمعه استان کرمان دانست.

 

برچسب ها:
تفکر بسیجی حاج علی اکبری رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :