تخلفات انتخاباتی در رفسنجان بدون اغماض و خارج از نوبت رسیدگی می شوند

  • شناسه خبر: 71250
تخلفات انتخاباتی در رفسنجان بدون اغماض و خارج از نوبت رسیدگی می شوند

رئیس دادگستری رفسنجان گفت: شعب ویژه در دادسرا و محاکم کیفری شهرستان رفسنجان جهت رسیدگی فوری و خارج از نوبت به جرائم و تخلفات انتخاباتی تشکیل شده است.

رئیس دادگستری رفسنجان گفت: شعب ویژه در دادسرا و محاکم کیفری شهرستان رفسنجان جهت رسیدگی فوری و خارج از نوبت به جرائم و تخلفات انتخاباتی تشکیل شده است.

به گزارش روراستی، صبح امروز اولین جلسه ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی شهرستان رفسنجان در دادگستری این شهر برگزار شد.

حسین رمضانی‌زاده رئیس دادگستری رفسنجان در این جلسه اظهار داشت: دادسرا و دادگستری رفسنجان بدون داشتن نگاه جانبدارانه و بدون هرگونه اغماض و با قاطعیت و در کمترین زمان ممکن به تخلفات و جرائم انتخاباتی رسیدگی خواهد کرد و در این راستا حضور حداکثری مردم در انتخابات و رعایت عدالت و سوابق دقیق قانون در اولویت کار دستگاه قضائی خواهد بود.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری رفسنجان بیان کرد: فضای مجازی می‌تواند بستر مناسبی جهت فراهم کردن موجبات اعتماد مردم به سلامت انتخابات و حضور حداکثری مردم در امر انتخابات براساس منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) باشد که علیرغم این که اکثریت فعالان فضای مجازی این موضوع را رعایت می‌کنند، در برخی موارد جرائم و تخلفاتی در این حوزه می‌پیوندد، نظارت و رصد و کنترل فضای مجازی در این دوره انتخابات در دستور کار دستگاه قضائی است.

رمضانی زاده در ادامه افزود: کارگروه رصد و کنترل فضای مجازی زیر نظر شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری رفسنجان با مدیریت دادستانی شهرستان تشکیل خواهد شد و ان‌شاءالله در اسرع وقت جلسه‌ای نیز با اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی جهت تشریح مبانی قانونی و الزامات قانونی موجود تشکیل می‌شود.

رئیس دادگستری رفسنجان خاطرنشان کرد: براساس مصوبات این جلسه با توجه به نزدیکی به زمان برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و لزوم توجه ویژه به امر پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی، دادگستری رفسنجان و شورای پیشگیری از وقوع جرم  با جدیت و حساسیت بیشتری در ارتباط با مشارکت، سلامت، رقابت و امنیت انتخابات و همچنین برخورد قانونی و قضائی با تخلفات و جرائم انتخاباتی اقدام خواهد کرد.

وی اضافه کرد: در همین راستا شعب ویژه در دادسرا و محاکم کیفری شهرستان رفسنجان جهت رسیدگی فوری و خارج از نوبت به جرائم و تخلفات انتخاباتی تشکیل شده و همانگونه که اشاره شد کنترل هدفمند و ضابطه‌مند فضای مجازی و پیگیری قانونی و قضائی جرائم ارتکابی در بستر فضای مجازی و البته استفاده از ظرفیت خوب این فضا جهت تبلیغات پیشگیرانه مفید و موثر و کمک به افزایش اعتماد مردم و حضور حداکثری در انتخابات اولویت اصلی دستگاه قضائی در ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی خواهد بود.

 

برچسب ها:
انتخابات تخلفات انتخاباتی رئیس دادگستری رفسنجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :