نجات مادر باردار از مرگ حتمی توسط تیم متخصصان بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) رفسنجان

  • شناسه خبر: 71261
نجات مادر باردار از مرگ حتمی توسط تیم متخصصان بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) رفسنجان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: مادری که بارداری پرخطری را تجربه می کرد با تلاش تیم متخصصان بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) از مرگ حتمی نجات پیدا کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: مادری که بارداری پرخطری را تجربه می کرد با تلاش تیم متخصصان بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) از مرگ حتمی نجات پیدا کرد.
به گزارش رواستی، مادر بارداری که دوقلوهایش را مرده به دنیا آورد، جان خودش هم در خطر بود، او دچار ایست قلبی شده بود که پزشکان متخصص و متعهد رفسنجانی او را از مرگ حتمی نجات دادند.
دکتر محمدی شاهرخی رئیس دانشگاه علوک پزشکی رفسنجان در این باره اظهار کرد: اتفاقی که در دانشگاه علوم پزشکی افتاد بعد از لطف خدا، سعی و تلاش متخصصان بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) بود. این مادر بیماری نادری داشت که به دنبال حاملگی و قبل از زایمان اتفاق می افتد و قلب بیمار به شدت ضعیف می شود و مرگ و میر بالایی هم به دنبال دارد.
وی افزود: با همت و تلاشی که متخصصان زنان و زایمان و گروه قلب و متخصصان بیهوشی انجام دادند، این مادر نجات پیدا کرد و به سلامتی ترخیص شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان توضیح داد: این مادر در تاریخ هجدهم با حالت ایست قلبی تنفسی به اورژانس منتقل و در اورژانس احیا و به آی سی یو منتقل می شود و روی تخت آی سی یو سزارین شده و دوقلوها که متأسفان فوت کرده بودند، خارج می شوند.
وی اضافه کرد: پیامدهای بدی برای زائو اتفاق می افتد و روز بعد به علل خونریزی داخل شکم تحت عمل جراحی روی تخت آی سی یو قرار می گیرد و در ساعت اولیه مراجعه با همکاری متخصصان بستری و ۱۴ ویزیت تخصصی در ساعت اولیه انجام می شود.
محمدی شاهرخی خاطرنشان کرد: متخصصانی که ارتباط مستقیم داشتند دکتر غلامرضاپور، خانم دکتر مرتضوی، خانم دکتر عسکری، خانم دکتر حسینی و خانم دکتر محمدی و کادر پرستاری و پزشک بیهوشی دکتر نویدی و دکتر فرحبخش و خانم دکتر منشوری به عنوان ناظر برای این مورد زحمات زیادی کشیدند.
وی خاطرنشان کرد: پرسنل و متخصصان طب اورژانس نیز نقش مهمی داشتند و در مجموع همه این عزیزان کار تیمی انجام دادند که از همه این تیم قدردانی میکنم.
محمدی شاهرخی تصریح کرد: با کوشش متخصصان و کادر درمان مرگ مادران طی سه سال متولی در رفسنجان صفر بوده و از سال گذشته تا امسال یک درصد کاهش مرگ و میر نوزاد داشتیم.
وی وجود دستگاه ها و تجهیزات در بیمارستان را یادآور شد و دستگاه ام آر آی دوم بیمارستان را ذکر کرد و عنوان داشت: دو دستگاه سی تی اسکن در بیمارستان خدمات می دهند و مسلما در حوزه بهداشت و درمان همواره کم و کاستی بوده و نارضایت هایی وجود دارد اما برخی سیاه نمایی ها خستگی را بر تن کادر درمان باقی می گذارد.
دکتر فرحبخش متخصص بیهوشی نیز اظهار داشت: در مواردی که خطر برای بیماران وجود دارد دستگاه بالون پمپ در مواردی که قلب کم کار کند یا خوب کار نمی کند کمک زیادی می کند و تا زمانی که درمان اثر خود را می گذارد این دستگاه کمک می کند که قلب جان بگیرد و در این فاصله اگر این دستگاه نباشد خیلی از بیماران از دنیا می روند.
وی تأکید کرد: ما در رفسنجان این دستگاه را نداریم، لذا از خیران درخواست داریم کمک کنند تا بتوانیم این دستگاه را تأمین کنیم تا بتوانیم جان چندین انسان را نجات دهیم.

برچسب ها:
بیمارستان علی بن ابیطالب جلوگیری از مرگ مادر باردار دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نجات مادر باردار
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :