مسؤولان شهر با عملکردشان خودشان را از چشم مردم نیندازند/تأکید بر احقاق حقوق قانونی مردم رفسنجان از مس

  • شناسه خبر: 71375
مسؤولان شهر با عملکردشان خودشان را از چشم مردم نیندازند/تأکید بر احقاق حقوق قانونی مردم رفسنجان از مس

امام جمعه رفسنجان گفت: مسؤولان سعی کنند هم‌افزایی، همکاری و اتحاد بیشتری داشته باشند. اختلافات مدیریتی و حاکمیتی هم به مردم صدمه می‌زند و هم خود مسؤولانی که اختلاف دارند از چشم مردم می‌افتند.

امام جمعه رفسنجان گفت: مسؤولان سعی کنند هم‌افزایی، همکاری و اتحاد بیشتری داشته باشند. اختلافات مدیریتی و حاکمیتی هم به مردم صدمه می‌زند و هم خود مسؤولانی که اختلاف دارند از چشم مردم می‌افتند.

به گزارش روراستی، حجت‌الاسلام اصغر عسکری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر رفسنجان که در مصلای بزرگ امام‌خامنه‌ای برگزار شد به جنگ غزه اشاره داشت و اظهار کرد: دنیای استکبار با آن همه قدرت نظامی و دیگر دولت‌های غرب، رژیم صهیونیستی را در مقابل کشوری که یک گروهی هستند که هیچ امکانات نظامی و سازمان نظامی تعریف‌شده و ارتشی ندارند، کمک می‌کنند.

وی ادامه داد: اما رژیم صهیونیستی بیش از ۶۰ روز نتوانستند بر یک جمعیت اندک پیروز شوند بلکه در همه طرح‌هایشان هم شکست خوردند و این اذعان را خودشان داشتند.

امام جمعه رفسنجان بیان داشت: گذشته از آنکه قدرت‌های بزرگ کنار هم آمدند، اتفاقات بزرگی هم در دنیا در حال روی دادن است؛ آن هم در تمام دنیا مردم علیه اسرائیل و آمریکا به میدان آمدند و اجتماعات گسترده مردمی در سراسر دنیا ایجاد شد.

وی خاطرنشان کرد: زورشان سر رزمندگان حماس نرسید، به زن، کودک و بچه و بیمارستان‌ها و کسانی که در میدان جنگ نبودند، حمله کردند و تا الان چهل‌بار آمریکا در سازمان ملل قطعنامه‌هایی که علیه اسرائیل بود را وتو کرده، آیا این سازمان ملل ارزش آن را دارد که نماینده بشریت باشد؟ ننگ و نفرت بر این سازمان، این همه آدم‌کشی می‌کنند اما یک دولت قطعنامه‌ها را وتو می‌کند.

عسکری اضافه کرد: اگر یک اتفاق جزئی در ایران می‌افتاد جنجال در دنیا راه می‌افتاد اما حدود هفتاد روز از زمین، دریا و هوا و با تحریم کامل در غزه و فلسطین جنایت می‌کنند و نام خود را مدافع حقوق‌بشر نامیدند.

وی اذعان کرد: خیلی‌ها در دنیا به اسلام گرایش پیدا کرده‌اند و مسلمانان به تشیع روی می‌آورند، خیزش عمومی در دنیا ایجاد شده است و مردم غزه با وجود جنازه‌های عزیزان‌شان اما الحمدللله می‌گویند و این اندیشه ناب ارزشمند است.

عسکری در بخش دیگری از سخنان خود به بحث مس و مسؤولیت‌های اجتماعی معادن مس سرچشمه رفسنجان پرداخت و توضیح داد: مردم رفسنجان دارای عزت نفس و با طبع بلند ستودنی هستند و اگر جایی مطالبه‌ای داشته باشند و به آن نرسند اهل چانه‌زنی نیستند. با انسانیتی که دارند در برخورد با مسائل ورود پیدا می‌کنند، مردم با این جایگاهی که دارند نیازمندی‌ها و مطالباتی از مس دارند.

وی در همین رابطه اضافه کرد: در رفسنجان مشکلات زیادی وجود دارد، از طرفی کارهایی هم مس انجام می‌دهد اما در همه مسائل باید طبق قانون و ضابطه انجام شود یعنی آنچه تولید می‌شود و به فروش رسانده می‌شود حق مردم رفسنجان را قانونا و شرعا بدهند. جای دیگر غیر از رفسنجان می‌خواهند کمک کنند ما حرفی نداریم اما اول حق مردم را بپردازند.مناطقی هست که آب و هوا و مراتع و دام دچار خسارت شدند و مردم هوای آلوده استنشاق می‌کنند که باید حق‌شان پرداخته شود.

امام جمعه رفسنجان بیان کرد: اینکه حق مردم پرداخته نشود، حق‌الناس است.

وی افزود: راه‌حلی که بسیاری از خواسته‌ها را تأمین می‌کند و جزو مطالبات بحق مردم هست، توسعه صنایع پایین‌دستی است که ضمن جلوگیری از خام‌فروشی اشتغالزایی نیز می‌شود.

عسکری در ادامه سخنانش عنوان داشت: مسؤولان سعی کنند هم‌افزایی، همکاری و اتحاد بیشتری داشته باشند. اختلافات مدیریتی و حاکمیتی هم به مردم صدمه می‌زند و هم خود مسؤولانی که اختلاف دارند از چشم مردم می‌افتند.

وی ابراز داشت: مسؤولان برای ایجاد امید و افزایش مشارکت مردم در انتخابات با هم متحد باشند و با عملکردشان یأس را در جامعه ایجاد نکنند.

برچسب ها:
امام جمعه رفسنجان خطبه های نماز جمعه مردم مسؤولان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • ناشناس

    حاج اقای عسکری رقسنجان اگر مسولین خوبی داشت الان این حال وروز را نداشت

    علیرضا

    مهمترین مشکل در رفسنجان جناح بازی رسانه ها و مخصوصا مسولان شهر و همچنین وابستگی صندلی قدرت برخی مسولان رفسنجان به لابی کرمان هست. و برخی از مسئولان کرمان هم نهایت سو استفاده از تاراج اموال رفسنجان را می‌برند

    هادی صالح زاده

    طیب الله انفسکم به حاج آقا حسینی، نزدیک ۵۰سال است که حق رفسنجان به خاطر حزب وجنات بازی پایمال شده است وکسی هم پاسخگو نیست چون مسئولان بی لیاقتی داریم که باید روزی جواب خون شهدا مردم را بدهند ولی نمی‌توانند،