دست روی دست گذاشتن مسؤولان رفسنجان و جاده ای که همچنان قربانی می گیرد

  • شناسه خبر: 71384
دست روی دست گذاشتن مسؤولان رفسنجان و جاده ای که همچنان قربانی می گیرد

جاده داوران با قربانیانی که هر هفته می‌گیرد رکورد جاده‌های حادثه‌خیز استان کرمان را در هم شکسته است.

جاده داوران با قربانیانی که هر هفته می‌گیرد رکورد جاده‌های حادثه‌خیز استان کرمان را در هم شکسته است.

به گزارش روراستی، جاده داوران، یکی از پرترددترین محورهای استان است، مسیری که تانکرهای حمل سوخت برای سوخت‌رسانی به استان های خراسان از این محور تردد می‌کنند و همه‌روزه شاهد عبور اتوبوس‌های زیادی به سمت مشهد مقدس هستیم.

علاوه بر آن، روستاهای پر جمعیتی در حاشیه این جاده قرار گرفته که اهالی برای تحصیل و کار هر روز مجبورند دو مرتبه از این جاده عبور کنند، جاده‌ای که آبستن حوادث است و نبود شانه خاکی، علائم و دیگر استانداردهای لازم برای یک جاده بین شهری رقم خوردن حوادث را آسان‌تر کرده است.

در مقطعی با پیگیری‌هایی که انجام شد بودجه‌ای برای دوبانده‌سازی این جاده تأمین شد و کار تا چند کیلومتری از جاده اجرا و نور امیدی در دل رهگذران این جاده که هر روز بایستی این مسیر را طی کنند، تابید. اما مدت‌هاست که کار تعطیل است و خبری از عملیات اجرایی این جاده نیست و هر هفته قربانیانی تقدیم خاک می‌کند و خانواده‌های زیادی را داغدار.

از واژگونی ۲۰۶ و آتش گرفتن آن و سوختن سرنشینان گرفته تا برخورد خودرو با موتورسیکلت و فوت راکب.

در آخرین حادثه تلخی که در این جاده رقم خورد؛ ۲۴ آذرماه برخورد کامیون با پژو بود که یک خانم از سرنشینان پژو در دم جان باخت و ۲ نفر دیگر به‌شدت مصدوم شدند که حال‌شان وخیم گزارش شده است.

این حادثه خانواده‌ای را داغدار کرد و فرزندانی را یتیم و تلنگری است که مسؤولان این جاده را در اولویت قرار دهند و تعلل نکنند، چراکه اگر به همین روال پیش برویم حوادث دیگری در کمین رهگذران جاده است.

در گفتگو با مسؤولان، آنها نبود بودجه را مطرح می‌کنند در حالی که بیخ گوش این شهر غنی از معادنی‌ست که حق مردم بوده و باید شرکت مس در مقابل مسؤولیت‌های اجتماعی که دارد از دادن اعتبارات قطره‌چکانی خودداری کرده و دست و بال مسؤولان را پر کند تا راه‌های شهرستان از این وضعیت اسفناک نجات پیدا کنند و دیگر شاهد حوادث تلخ نباشیم.

روز گذشته حجت‌الاسلام عسکری امام جمعه رفسنجان نسبت به مسؤولیت‌های اجتماعی مس تذکراتی در خطبه‌های نماز جمعه دادند که امیدواریم آویزه گوش متولیان امر باشد تا حق قانونی مردم رفسنجان از مس گرفته و در جاهایی که بحرانی‌ست هزینه شود.

برچسب ها:
بی توجهی مسئولان تصادفات جاده داوران جاده داوران جاده مرگ
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • علیرضا

    رسانه خوب روراستی لطفا پیگیری کنید. همچنان که مدام میلیاردها تومان از سرمایه مجتمع مس رفسنجان به بهانه های مختلف در شهر کرمان خرج می‌شود جدیدا آقای حسن پور نماینده سیرجان گفت. پیگیر اجرای آزاد راه سیرجان بندر عباس هستیم و گفت قرار شده هزینه این طرح بزرگ را مجتمع مس سرچشمه رفسنجان و گل گهر سیرجان پرداخت کنند. جاده کوچک نوق و داوران رفسنجان سالها منتطر بودجه کم هستند آنوقت با سرمایه مردم رفسنجان میخان آزادراه سیرجان بندر بسازند. لطغا از مسولان رفسنجان و مجتمع مس رفسنجان مطالبه گری و علت را بخواهید

    Assfg

    کی گفته مسئولان شهر دست روی دست گذاشتن انصاف داشته باشین مسئولان شریف ما درگیر انصاب اشنایان خود در مجتمع مس سرچشمه هستن از اونجا ماشین برای خودشون گرفتن راننده و کارمند گرفتن پس این عزیزان رو به کم کاری متهم نفرمایید مثلا جناب نماینده ادم خودش رو به مجتمع واسه سمت مجری این پروژه تحمیل کرده ایشون هم در زمینه پول خراب کردن از مدیران نمونه شهرستان هستند پس مردم عزیز و نا شکر رفسنجان از تیتر های بو دار روراستی منحرف اعلام برات نمایید برای اونایی هم که عمرشون به دنیا نبوده و کاملا اتفاقی روزانه در جاده داوران قربانی میشن ، طلب امرزش کنید منتظر شروع فرایند انتخابات باشید تا دکترررررر جلالی را باز مقترانه انتخاب کنیم تا همین یکم ابروی مانده شهر را هم ببرد و برای داشتن بهترین مدیران انننن قلابی هم به روح دکتر رئیسی رئیس جمهور با سوادمون درود بفرستید وعده ما پای صندوق های رای

    اریا

    چن نفر باید جونشونو از دست بدن؟وضع خیابونای رفسنجان افتضاحه ایقدر چاله و گودال داره وسیله مردمو به گوه میدن..جای سردمدارای شهر بز میذاشتن خداشاهده سودش بیشتر بود تا چنتا مترسک