همه دستگاه های امنیتی و انتظامی در خشکاندن ریشه سرقت ها اقدام کنند

  • شناسه خبر: 71597
همه دستگاه های امنیتی و انتظامی در خشکاندن ریشه سرقت ها اقدام کنند

امام جمعه رفسنجان گفت: کرمان جزو ۱۰ استانی است که جرم سرقت در آن رتبه بالایی دارد. مردم حقشان است که در خصوص امنیت مطالبه داشته باشند و باید دست سارقان کوتاه شود. این مسائل باید ارزیابی و ریشه‌یابی شود همه مسؤولان باید اقدام کنند ریشه سرقت‌ها را بخشکانند.

امام جمعه رفسنجان گفت: کرمان جزو ۱۰ استانی است که جرم سرقت در آن رتبه بالایی دارد. مردم حقشان است که در خصوص امنیت مطالبه داشته باشند و باید دست سارقان کوتاه شود. این مسائل باید ارزیابی و ریشه‌یابی شود همه مسؤولان باید اقدام کنند ریشه سرقت‌ها را بخشکانند.

به گزارش روراستی، حجت‌الاسلام اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلای بزرگ امام خامنه‌ای برگزار شد، با بزرگداشت یاد حضرت ام‌البنین(س) اظهار کرد: روز ارتحال آن بانوی بزرگ روز تکریم مادران و همسران شهدا نام‌گذاری شده است و از همه مادران و همسران شهدا که سهم بزرگی در جریان شهادت عزیزشان دارند، تقدیر می‌کنیم.

وی بیان داشت: شهادت سردار سید رضی موسوی مسؤول پشتیبانی جبهه مقاومت را تسلیت عرض می‌کنیم. این شهید سال‌ها تلاش کرد و توسط صهیونیست‌ها در سوریه به شهادت رسید.

امام جمعه رفسنجان افزود:برخی در خصوص جنگ اسرائیل و فلسطین شبهه‌افکنی می‌کنند این‌ها در هیچ صحنه ارزشی حضور ندارند و فقط جو ایجاد می‌کنند.

وی با گرامیداشت سالروز حماسه بزرگ و انتفاضه عظیم ملت ایران که علیه هتاکان به ساحت مقدس امام حسین(ع) و فتنه‌گران، رقم خورد، تصریح کرد: حماسه ۹ دی چشم فتنه و فتنه‌گران را کور کرد که دیگر به خودشان اجازه ندهند که علیه مقدسات و ارزش‌های دینی و انقلابی به میدان بیایند.

عسکری اضافه کرد: فردا ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه اجتماع باشکوهی در مسجد جامع در بزرگداشت ۹ دی برگزار خواهد شد.

وی با ذکر این مطلب که فتنه همیشه بوده و هست و دشمن دائما فتنه‌گری می‌کند، افزود: سه عامل اصلی خنثی کردن توطئه‌ها و فتنه‌ها؛  بصیرت، عمل به تکلیف و اقدام به هنگام است که در جریان ۹ دی مردم اقدام به موقع کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از جرایم پرشمار در کشور و استان کرمان را سرقت دانست و گفت: کرمان جزو ۱۰ استانی است که جرم سرقت در آن رتبه بالایی دارد. مردم حقشان است که در خصوص امنیت مطالبه داشته باشند و باید دست سارقان کوتاه شود. این مسائل باید ارزیابی و ریشه‌یابی شود همه مسؤولان باید اقدام کنند ریشه سرقت‌ها را بخشکانند.

عسکری تصریح کرد: یکی از وظایف قوه قضائیه پیشگیری از وقوع جرم و جنایت است.وقتی در صدر جرایم، سرقت قرار دارد مردم دغدغه‌مند می‌شوند و اگر هم کسانی کم‌کاری می‌کنند در جرایم شریکند.

وی بیان کرد: نیروی انتظامی به تنهایی توان برخورد با این همه جرایم را ندارد و همه دستگاه‌های امنیتی، قضائی، نظامی و …، کمک کنند مطالبه مردم محقق شود.

امام جمعه رفسنجان به سالروز شهادت سردار بزرگ جبهه مقاومت و افتخار ملت ایران شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: همزمان سالروز ولادت صدیقه کبری حضرت فاطمه(س) و امام راحل هست که این روز را گرامی می‌داریم.

وی به جریان جنگ اسرائیل و غزه پرداخت و اظهار داشت: همین ننگ برای اسرائیل بس که فرمانده جنگ‌شان وقتی برای عیادت سربازان مجروحش می‌رود حتی حاضر به ملاقات با او نیستند و این برای رژیم خیلی شکننده است و بیش از ۹۰ درصد از سران کشورها اسرائیل و آمریکا را محکوم کردند.

عسکری در بخش دیگری از خطبه‌ها گفت: تذکراتی به عنوان مطالبه از مجموعه مس در خصوص اینکه صنایع جنبی مس راه‌اندازی شود که اگر این صنایع راه‌اندازی شود هم جلوی خام‌فروشی گرفته می‌شود و هم زمینه اشتغال فراوانی در شهرستان ایجاد می‌کند، داده شد.

وی اضافه کرد: به‌همت دانشگاه ولیعصر(عج) و مرکز شتاب‌دهی شهید ستاری رویداد صنایع پایین‌دستی مس برگزار می‌شود که می‌تواند دریچه‌ای به سوی توسعه و پیشرفت صنایع پایین‌دستی باز شود.

عسکری ابراز داشت: جاده داوران یک جاده پرخطر و پرحادثه است و حمل‌و‌نقل فراوانی دارد که قرار است برای تصمیم‌گیری در خصوص دوبانده‌سازی این جاده جلسه‌ای با حضور مسؤولان استانی و شهرستان در کرمان برگزار شود که امیدواریم نتیجه‌بخش باشد و دیگر شاهد این همه مرگ‌ومیر در این جاده نباشیم.

 

 

 

برچسب ها:
امام جمعه رفسنجان حجت الاسلام عسکری سرقت
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • اریا

    تا وقتی فقر و فقیر در جامعه ای وجود داره ریشه دزد و دزدی کنده نخواهد شد...ای مردم خدا در خشت و گلی که حضرت ابراهیم ساخته نیست خدا در خانه فقیری که شب باشکم گرسنه میخابه تو خونه زنیه بخاطر بچه‌اش به همه کار راضی میشه....ای مسئولین لطفا الکی شعار ندین عدالت و عدل علی..علی کی اختلاس کرد علی کی حق یتیمی پایمال کرد...گناه بی دین شدن جامعه شما هستین

    هادی صالح زاده

    بشرطی که آزاد شون نکنند امروز دزد را دستگیر میکنیم فردا توی خیابون داره راه میره، شکایت میکنیم به دادگستری به نفع دزد قضاوت میکنه ،