پایان مرحله نخست رویداد ملی توسعه صنایع پایین‌دستی مس با ارسال ۱۷۲ طرح

  • شناسه خبر: 71671
پایان مرحله نخست رویداد ملی توسعه صنایع پایین‌دستی مس با ارسال ۱۷۲ طرح

مرحله اول رویداد ملی توسعه صنایع پایین‌دستی مس با ارسال ۱۷۲ طرح پایان یافت.

مرحله اول رویداد ملی توسعه صنایع پایین‌ دستی مس با ارسال ۱۷۲ طرح پایان یافت.

به گزارش روراستی به نقل از روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، معاون طرح و برنامه‌ریزی راهبردی شرکت ملی صنایع مس ایران و فرماندار رفسنجان با حضور در مرکز نوآوری شهید ستاری با بازدید از روند برگزاری این رویداد، رضایت خود را ابراز کردند. در این بازدید، مدیر مرکز نوآوری و کسب‌و‌کار مجتمع مس سرچشمه رفسنجان نیز گزارشی از اقدامات انجام‌شده در برگزاری این رویداد ملی ارائه داد.

معاون طرح و برنامه‌ریزی راهبردی شرکت ملی صنایع مس ایران در حاشیه این بازدید گفت: پیشرفت کار خیلی خوب و متناسب با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده بود و امیدوارم این مراحل پیش‌ ارزیابی نیز به‌زودی تمام شود و ان‌شاءالله وارد فاز بعدی کار شویم.

دکتر ملاطاهری خطاب به شرکت‌کنندگان در این رویداد ملی، تأکید کرد: کسانی که ثبت‌نام کردند این اطمینان را داشته باشند که طرح‌هایشان با دقت بررسی می‌شود و اگر براساس شاخص‌هایی که داریم امکان حمایت داشته باشند حتما محقق خواهد شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: حُسن مرکز نوآوری شهید ستاری این است که در کنار آن صندوق CVC وجود دارد و این تکمیل زنجیره حمایتی در کشور بی‌نظیر است و طرح‌هایی که به مراحل بالاتر می‌رسند بعداً توسط صندوق CVC به مرحله تجاری‌سازی خواهند رسید و از این فرصت قطعاً می‌توانند استفاده خوبی داشته باشند.

ملاطاهری افزود: همچنین طرح‌هایی که در جشنواره اینوماین ایمیدرو در حوزه مس وجود دارد کانالیزه شده و در مسیر ویژه در مرکز نوآوری شهید ستاری مورد حمایت قرار می‌گیرند.

اجرای رویداد، نویددهنده آینده‌ای درخشان برای رفسنجان

فرماندار رفسنجان نیز اجرای رویداد ملی توسعه صنایع پایین‌دستی مس را نویددهنده آینده‌ای درخشان برای شهرستان دانست و اظهار کرد: در رفسنجان منطقه ویژه اقتصادی و نیز چهار ناحیه صنعتی در رفسنجان، کبوترخان، کشکوئیه و نوق وجود دارد که زیرساخت‌های موجود در این نواحی اعم از آب، برق، گاز، تسهیل صدور مجوز، اعطای زمین و دیگر موارد برای راه‌اندازی صنایع پایین‌دستی مس فراهم است و سرمایه‌گذاران در این عرصه نگران نباشند و می‌توانند به راحتی واحدی را ایجاد و ضمن تولید ثروت، اشتغالزایی هم داشته باشند.

حسین رضایی افزود: ایجاد تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه ولی‌عصر(عج) و مجتمع مس سرچشمه در راستای اجرای طرح‌های صنایع پایین‌دستی مس است که شهریورماه منعقد شد و رویداد ملی توسعه صنایع پایین‌دستی مس هم در این راستا از همان زمان آغاز به‌کار کرد که دبیرخانه این رویداد هم در مرکز نوآوری شهید ستاری رفسنجان مستقر است.

فرماندار رفسنجان با اشاره به این‌که صنایع پایین‌دستی مس در کنار تولید کاتد مس از معدن مس سرچشمه، می‌تواند اشتغال‌آفرینی زیادی را در بر داشته باشد خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰ طرح از آثار ارسال‌شده به دبیرخانه این رویداد ملی از رفسنجان است و نشان‌دهنده وجود انگیزه بالا بین رفسنجانی‌ها در حوزه کارآفرینی و تولید محصولات دانش‌بنیان و مورد نیاز جامعه است.

جزئیات رویداد ملی توسعه صنایع پایین‌دستی مس

مدیر مرکز نوآوری و کسب‌ و‌ کار مجتمع مس سرچشمه رفسنجان نیز گزارشی از اقدامات انجام‌شده برای برگزاری این رویداد ملی ارائه داد.

روح‌الله ابوالهادی گفت: ۱۷۲ طرح برای این رویداد ثبت‌نام شد که از این تعداد ۱۳۶ طرح قابل بررسی بود. از طرح‌های ارائه‌شده حوزه شیمیایی با ۴۵ طرح و حوزه انرژی‌های نو با ۲۴ طرح بیشترین طرح‌های ارائه‌شده بودند.

وی بیان کرد: رفسنجان با ۵۱ طرح ارسالی بیشترین آثار را در این رویداد به ثبت رسانده و پس از آن شهرهای تهران با ۲۶ طرح، اصفهان با ۹ طرح، کرمان با ۸ طرح، زاهدان با ۷ طرح در رده‌های بعدی قرار دارند. همچنین از شهرهای تبریز، بابلسر، اراک، نوشهر، قزوین، شیراز، زنجان، سمنان، یزد، کرج، مراغه و… ارسال ایده داشته‌ایم.

مدیر امور نوآوری و کسب‌ و‌ کار مجتمع مس سرچشمه رفسنجان با بیان این‌که طرح‌های دانشجویی زیادی به دبیرخانه رویداد ارسال شد، گفت: دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان با ۲۳ طرح، دانشگاه‌های صنعتی شریف و علم و صنعت هرکدام با ۱۲ طرح و دانشگاه سیستان و بلوچستان با ۷ طرح جزء بیشترین فراوانی در بین دانشگاه‌های شرکت‌کننده هستند.

وی خاطرنشان کرد: پس از ارسال آثار و غربالگری اولیه و منتوری مقدماتی، طرح‌های ناقص غربالگری ثانویه شده و طرح‌های کامل منتوری تخصصی می‌شوند و پس از ارزیابی طرح در دو سطح شتابدهی و سرمایه‌گذاری، تیم‌ها یا برای استقرار در مرکز نوآوری یا برای سرمایه‌گذاری معرفی می‌شوند و اختتامیه و اعلام نتایج را پس از آن خواهیم داشت.

گفتنی است؛ این رویداد در هفت حوزه تخصصی شامل ساختمان، مخابرات و الکترونیک، زیرساخت، حوزه شیمیایی، حمل و نقل، انرژی‌های نو و صنایع غیرالکتریکی طراحی و بخش‌بندی شده و این تقسیم‌بندی با هدف برقراری ارتباط مستقیم و تخصصی با مخاطبان و صاحبان فناوری در هر حوزه صورت گرفته است.

برچسب ها:
رویداد ملی صنایع پایین دستی مس نوآوری و کسب‌ و‌ کار مجتمع مس سرچشمه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :