«حاج قاسم» ستم ستیز بدون مرز بود

  • شناسه خبر: 71682
«حاج قاسم» ستم ستیز بدون مرز بود

امام جمعه رفسنجان گفت: سردار سلیمانی ستم‌ستیز بدون مرز بود و دنبال آن نبود که با ظالمان و ستمگران و اشرار داخل کشور مبارزه کند بلکه هرکس از هرکجای دنیا صدای استمدادش بلند می‌شد و حاج قاسم می‌توانست به یاری‌اش بشتابد مرز نمی‌شناخت.

امام جمعه رفسنجان گفت: سردار سلیمانی ستم‌ستیز بدون مرز بود و دنبال آن نبود که با ظالمان و ستمگران و اشرار داخل کشور مبارزه کند بلکه هرکس از هرکجای دنیا صدای استمدادش بلند می‌شد و حاج قاسم می‌توانست به یاری‌اش بشتابد مرز نمی‌شناخت.

به گزارش روراستی، حجت‌الاسلام اصغر عسکری پیش از ظهر امروز در مراسم چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و سرداران و بیش از ۹۰۰ شهید والامقام این شهرستان اظهار کرد: خداوند از خودش با عناوین مختلف یاد می‌کند و در دعای جوشن کبیر هزار اسم از اسماءالحسنی الهی یاد شده و هر اسمی یک مظهر و جلوه می‌خواهد. وقتی خداوند این همه صفات علیا دارد نشان می‌دهد مظاهر الهی چقدر گسترده است.

وی ادامه داد: قرآن مانند کتاب تاریخ و جغرافیا نیست که راجع به یک موضوع خاص باشد بلکه قرآن کتابی‌ست که در همه زمینه‌های فردی، اجتماعی، سیاسی و تربیتی مطلب دارد و این اسماء متعدد بیان‌گر جلوه‌های متعدد است.

امام جمعه رفسنجان بیان داشت: قرآن از پیامبر(ص) را با اوصاف و عناوین مختلف بشیر، نذیر، رسول، نبی، امام و… نام می‌برد که اینها نشان از جلوه‌های جمیل و متعدد وجود مقدس پیامبر(ص) است که در هر صحنه‌ای درخشش خاصی دارد.همچنین از حضرت زهرا(س) در کلمات ائمه و بزرگان صدیقه، طاهره، راضیه، مرضیه، حکیمه و… یاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: رهبر حکیم و قاسم‌شناس ما حدود ۶۰ عنوان ارزشی برای سردار سلیمانی قبل از شهادتش نام می‌برند.

عسکری اضافه کرد: در دورانی که با حاج قاسم با هم بودیم از نزدیک مردم‌داری‌ها و دلسوزی‌های او را می‌دیدم.در زمانی که مناطق آلوده جنوب‌شرق کشور را که پاکسازی می‌کرد.اجازه شلیک یک گلوله حتی مشقی در محل اسکان مردم نمی‌داد و می‌گفت با قدرت وارد شوید که نمایش اقتدار لشکر باشد که اشرار یا تسلیم شوند یا اگر تسلیم نشدند به کوه و دشت و بیابان بزنند در آنجا با آنان درگیر شویم اگر در محل زندگی مردم درگیر شوید زن و بچه مردم می‌ترسند.

وی ابراز کرد: یک شب که برق را قطع کرده بودیم بتوانیم گروگانی را نجات دهیم حاج قاسم ناراحت بود که برق را برای مردم قطع کرده بودند و خوابش نمی‌برد.

عسکری با اشاره به اینکه رهبری فرمودند من از ارادتمندان حاج قاسم هستم، افزود: مرد میدان، انسان شجاع، مدیر، مدبر، ایثارگر، افتخار ایران، صاحب مکتب و…عناوینی هستند که رهبری برای حاج قاسم برشمردند و مکتب او را مکتب صدق و اخلاق نام گذاشتند.

وی اذعان کرد: این ضایعه بزرگ را باید به یکدیگر تسلیت بگوییم و اگر مانند باران اشک بریزیم جای ملامتی نیست چون مرد بزرگی را از دست داده‌ایم.

عسکری اظهار داشت: با شناختی که از حاج قاسم دارم، سردار سلیمانی ستم‌ستیز بدون مرز بود و دنبال آن نبود که با ظالمان و ستمگران و اشرار داخل کشور مبارزه کند بلکه هرکس از هرکجای دنیا صدای استمدادش بلند می‌شد و حاج قاسم می‌توانست به یاری‌اش بشتابد مرز نمی‌شناخت.

 

برچسب ها:
امام جمعه رفسنجان حاج قاسم سردار سلیمانی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :