اشد مجازات در انتظار مرتکبین جرائم مرتبط با مشروبات الکلی در رفسنجان

  • شناسه خبر: 71786
اشد مجازات در انتظار مرتکبین جرائم مرتبط با مشروبات الکلی در رفسنجان

رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان گفت: برخورد قانونی و قضایی با تولید کنندگان و فروشندگان مشروبات الکلی در شهرستان رفسنجان تشدید خواهد شد.

رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان گفت: برخورد قانونی و قضایی با تولید کنندگان و فروشندگان مشروبات الکلی در شهرستان رفسنجان تشدید خواهد شد.

به گزارش روراستی، حسین رمضانی زاده در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم رفسنجان که با حضور مسئولین شهرستان برگزار گردید،اظهار داشت: حسب گزارش های ارائه شده یکی از معضلات اصلی و ریشه بسیاری از جرائم مهم از جمله قتل‌های عمدی، نزاع‌های دسته جمعی و برخی از تصادف‌های فوتی و جرحی در شهرستان رفسنجان مصرف مشروبات الکلی می‌باشد.

وی بر ضرورت برخورد جدی با جرائم مرتبط با مشروبات الکلی در سطح جامعه تاکید کرد و گفت: در آینده نزدیک طرح برخورد انتظامی و قضایی با تولید کنندگان ، فروشندگان و سپس مصرف کنندگان مشروبات الکلی به نحو جدی در شهرستان رفسنجان اجرا می گردد.

رمضانی‌زاده در ادامه عنوان کرد: نقش اداره آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها و سایر نهادهای آموزشی و فرهنگی در سطح شهرستان در راستای آموزش، آگاه سازی و فرهنگ سازی در راستای کاهش تمایل قشر نوجوان و جوان به مشروبات الکلی بسیار مهم و اساسی است.

وی ادامه داد: نهادهای مذکور می بایست ضمن برنامه‌ریزی و تدوین طرح ، وظایف قانونی خود را در این خصوص انجام و نتیجه اقدامات را جهت پیگیری نتایج اطلاع رسانی عمومی نمایند.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری رفسنجان عنوان کرد: نقش شهرداری وسایر نهادهای متولی در راستای تبلیغات محیطی در سطح شهر، اطلاع رسانی عمومی، تهیه کلیپ و محتوا نیز بسیار موثر است که ضرورت دارد ضمن اختصاص بودجه از محل ردیف بودجه فرهنگی اقدام فوری و عاجل با رویکرد تبیین مضرات مشروبات الکلی برای افراد علی الخصوص قشر جوان و نوجوان، حرمت شرعی و ضمانت اجرای قانونی و… توسط نهادهای مذکور معمول گردد.

رمضانی‌زاده در پایان اظهار داشت: نقش والدین و خانواده‌ها در راستای نظارت بر فرزندان خود و همچنین کنترل فضای مجازی بسیار مفید و موثر است و ضرورت دارد خانواده‌ها حساسیت ویژه‌ای در رابطه با موضوع مشروبات الکلی داشته باشند همچنین در راستای ایجاد ارتباط تعاملی از طریق گزارش جرم، فساد، آسیب ها و تخلفات با هدف پیشگیری از وقوع جرایم و امکان مشارکت موثر جهت مبارزه با فساد کلیه همشهریان می توانند نسبت به ارسال گزارشات به سامانه سجام یا همان (سامانه جامع ارتباط مردمی قوه قضائیه با آدرس sajam.scpd.ir) اقدام نمایند.

برچسب ها:
رئیس دادگستری رفسنجان مشروبات الکلی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :