مالک دره راگه رفسنجان کیست؟

  • شناسه خبر: 71923
مالک دره راگه رفسنجان کیست؟

اخیرا حواشی در خصوص مالکیت دره راگه در شهرستان رفسنجان ایجاد شده است که مسؤولان منابع طبیعی و میراث فرهنگی با پاسخ قاطع خود به این حاشیه ها پایان دادند.

اخیرا حواشی در خصوص مالکیت دره راگه در شهرستان رفسنجان ایجاد شده است که مسؤولان منابع طبیعی و میراث فرهنگی با پاسخ قاطع خود به این حاشیه ها پایان دادند.

به گزارش روراستی، طی روزهای اخیر حواشی در خصوص مالکیت دره راگه در شهرستان رفسنجان ایجاد شده است که مسؤولان منابع طبیعی و میراث فرهنگی با پاسخ قاطع خود به این حاشیه ها پایان دادند.

جلالی حسن شاهی رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رفسنجان در گفتگو با روراستی اظهار کرد: مالکیت دره راگه ۱۰۰ درصد دولت است و سند به نام سازمان منابع طبیعی به نمایندگی از دولت به ثبت رسیده است. دو روستای علی آباد راگه و محمدآباد راگه مستثنیات دارند ولی دره به طور کامل در اسناد دولت بوده است.

وی اضافه کرد: حفاظت و نگهداری بستر و حریم رودخانه مربوط به آبیاری است و گاهی یک شخص حقابه دارد که معمولا اگر سوابقی باشد مربوط به آبیاری می باشد که می تواند از آن استفاده کند.

حسن شاهی عنوان کرد: مزارعی که حاشیه رودخانه هستند، منابع طبیعی مشخص می کند که علی آباد راگه یا محمدآباد راگه چه میزان عرصه دارند.

حسن حسینی رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان رفسنجان نیز در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد:  دره راگه یک میراث طبیعی است که در مالکیت دولتی بوده و اداره منابع طبیعی به نمایندگی دولت جمهوری اسلامی مالک است.

وی تصریح کرد: از آنجا که این اثر طبیعی است، نظارت آن و جلوگیری از دخل و تصرف و آسیب به دره بر عهده میراث فرهنگی بوده و این اثر در آینده نزدیک ثبت ملی می شود.

حسینی تأکید کرد: هیچکس حق ادعای مالکیتی ندارد و نمی تواند مانع تردد گردشگران در این اثر طبیعی و جاذبه زیبای گردشگری باشد.

وی افزود: در صورتی هم که سرمایه گذار ورود کند و طرحی داشته باشد منوط به اجرای طرح داخل محدوده دره و بهره برداری و تثبیت آن طرح، زمین به وی واگذار می شود.

حسینی یادآور شد: تا کنون سرمایه گذاری در این دره صورت نگرفته و  یک سرمایه گذار قرار بود طرحی اجرا کند که هنوز هیچ اقدامی نکرده است و پس از اتمام مهلت قانونی که دارد، در صورتی که اقدام نکرد این فرصت در اختیار سرمایه گذارانی که منتظر مانده اند، قرار می گیرد.

 

برچسب ها:
دره راگه رفسنجان مالکیت منابع طبیعی میراث فرهنگی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :