انجام ۱۶۰۰ عمل قلب باز در بیمارستان رفسنجان به برکت انقلاب اسلامی/ آزمایشگاه رفرانس در اسماعیل آباد نوق راه اندازی می شود

  • شناسه خبر: 71963
انجام ۱۶۰۰ عمل قلب باز در بیمارستان رفسنجان به برکت انقلاب اسلامی/ آزمایشگاه رفرانس در اسماعیل آباد نوق راه اندازی می شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ۱۶۰۰ عمل قلب باز و بیش از ۲۱ هزار عمل آنژیوگرافی در بیمارستان علی‌بن ابیطالب(ع)  رفسنجان انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ۱۶۰۰ عمل قلب باز و بیش از ۲۱ هزار عمل آنژیوگرافی در بیمارستان علی‌بن ابیطالب(ع)  رفسنجان انجام شده است.

به گزارش روراستی، وحید محمدی‌شاهرخی ظهر امروز در نشست خبری به مقاوم‌سازی بیمارستان علی‌بن ابیطالب(ع) اشاره و اظهار کرد: بخش‌های بستری بیش از ۳ هزار متر هستند و در قسمت پایین به سمت بخش سوختگی و آزمایشگاه پیش می‌رویم که امیدواریم این بخش‌ها هم اضافه شوند.

وی افزود: با بهسازی آزمایشگاه توانستیم از سازمان بهداشت جهانی اعتباری برای تأمین یکی از تجهیزات آزمایشگاهی کسب کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان افزود: با توجه به قدمت بالا و وضعیت نامطلوب ساختمان زایشگاه نیک‌نفس ، بخش زنان و زایمان توسط خیر عبدالله حسینی ایجاد شده و ۹۷ درصد پیشرفت دارد و فقط آسانسور نیاز دارد که مس قول داده اما هنوز هزنیه ۴ میلیاردی آن تآمین نشده است.

وی خاطرنشان کرد: بخش بلوک زایمانی و اورژانس زنان و زایمان توسط خیر دیگری در حال اجراست و امیدواریم با کمک آقای اعتمادی خیر با لطفی که همیشه به مردم رفسنجان داشته است، هرچه سریعتر آماده شود.

محمدی‌شاهرخی به بیمارستان انار پرداخت و عنوان داشت: بیمارستان ۴۶ تختوابی این شهرستان آماده شد و بخش سی‌تی‌اسکن که یک پشتوانه‌ای برای مردم رفسنجان هم می‌تواند باشد. هفته آینده بهره‌برداری می‌شود.

وی دستگاه چشم پزشکی در بیمارستان مرادی را ذکر کرد و گفت: بیمارستان دولتی نقش موثری به ویژه برای قشر نیازمند داشته باشند.

این مسؤول ابراز کرد: بعد از پیروزی انقلاب بیش از ۱۶۰۰ عمل جراحی قلب باز در رفسنجان داشتیم و تعداد مرگ‌ومیر از انگشتان یک دست کمتر بوده است. بیش از ۲۱ هزار عمل آنژیو داشتیم و در چند ماه اخیر بیمارانی که سکته قلبی می‌کنند و خطرناک است، توسط آنژیوپلاستی رگ باز و بیمار نجات پیدا می‌کند و مرگ‌ومیر خیلی پایین می‌آید.

وی عنوان کرد: زایشگاه نیک‌نفس درجه خدمات آن به درجه یک ارتقا پیدا کرد و بیمارستان ‌علی‌بن ابیطالب(ع) به درجه یک برتر ارتقا یافت.

محمدی‌شاهرخی ابراز داشت: بیمارستان مرادی به اکسیژن مرکزی مجهز است و همیشه بالای سر تخت‌ها اکسیژن و همچنین کپسول وجود دارد.

وی به حوزه بهداشت پرداخت و کاهش مرگ‌ومیر نوازادان به میزان ۱٫۱۸ خبر داد که باید کمتر شود و از ان به‌عنوان ضعف دانشگاه در این حوزه یاد کرد.

محمدی‌شاهرخی اضافه کرد: در میزان غربالگری از نرم کشوری بالاتر هستیم و سال گذشته طبق ارزشیبابی که انجام شد حدود ۱۲ درصد در بخش سالمندی افزایش کیفیت خدمات داشتیم.

وی اضافه کرد: در پویش ملی سلامت در حال حاضر رتبه پنجم در کشور را داریم و بالای ۹۶ درصد غربالگری جمعیت بالای ۳۰ سال انجام شده و در شهرستان انار ۱۰۰ درصد این طرح اجرا شد. در مجموع ۳ هزار و ۲۰۹ نفر فشار خون بالا، ۵۹ هزار و ۱۷۴ نفر کسانی هستند که در آینده مبتلا به فشار خون خواهند شد، یک‌هزار و ۸۷۹ نفر کسانی هستند که دیابت داشتند اما بی اطلاع بودند و ۱۵۸۸۱ نفر هم در آینده دیابت می گیرند و با توجه به اینکه تشخیص و درمان به موقع دیابت نقش سازنده ای دارد، شناسایی بیماران اتفاق خوبی بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دانشگاه رفسنجان در بخش پژوهش رتبه اول کشور را کسب کرده است و در بخش‌های بهداشت، درمان و…ارتقا داشتیم.

محمدی‌شاهرخی خاطرنشان کرد: مرکز بهداشت شماره یک قرار است سه دستگاه از بانک جهانی تحویل بگیرد همچنین یک آزمایشگاه رفرانس در اسماعیل‌آباد نوق در حال ساخت است و بالاترین استانداردهای روز دنیا در آن درنظر گرفته خواهد شد که همه این خدمات از برکات دولت و نظام جمهوری اسلامی است.

وی افزود: در دانشگاه علوم پزشکی با کمک خیران و حمایت دولت اتفاقات خوبی رقم خورده است.

 

 

برچسب ها:
بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان عمل قلب باز
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :