آخرین وضعیت پرونده دختربچه رفسنجانی که در اتاق عمل جان باخت

  • شناسه خبر: 72011
آخرین وضعیت پرونده دختربچه رفسنجانی که در اتاق عمل جان باخت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: تا کنون با بررسی هایی که انجام شده قصوری در کار نبوده و حساسیت به مواد بیهوشی بوده اما پرونده مفتوح و در حال رسیدگی است و دانشگاه حقیقت را به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: تا کنون با بررسی هایی که انجام شده قصوری در کار نبوده و حساسیت به مواد بیهوشی بوده اما پرونده مفتوح و در حال رسیدگی است و دانشگاه حقیقت را به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

به گزارش روراستی، وحید محمدی شاهرخی در نشست خبری در پاسخ به پرسش روراستی در خصوص گلایه های مردم نسبت به عدم خدمات دهی درمانگاههای شبانه روز از نیمه شب به بعد اظهار کرد: حق را به مردم می دهیم. مشکلاتی وجود دارد؛ اولا متولیان درمانگاه ها به دنبال آن هستند که عنوان روزانه بگیرند که ما این کار را نمی کنیم چراکه اگر قرار است درمانگاهی فعال باشد، باید هم روز و هم شب خدمات بدهد.

وی افزود: در خصوص درمانگاه تأمین اجتماعی هم که روزانه بود تأکید کردیم که شبانه روزی باشد و خدمات بدهد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در همین زمینه اضافه کرد: مشکل دوم کم بودن تعداد پزشکان است.پزشکی که به معنای واقعی کلمه به عنوان پزشک عمومی طبابت کند، در سراسر کشور کم داریم.دیگر اینکه مهاجرت در قشر پزشکی و پرستاری افزایش یافته است.

محمدی شاهرخی به پرسش دیگر روراستی در زمینه قطعی برق بیمارستان و نداشتن دیزل ژنراتور به روز گفت: سال گذشته ۱۳ مکاتبه با مس داشتیم که گفتند در صورتی که نماینده مجلس، فرماندار و امام جمعه تأیید کنند که این موضوع جزو نیازهای اصلی شهر است مس آن را تأمین خواهد کرد. ۶ ماه قبل مکاتبه انجام شده و مسؤولان هم تأیید کردند که یکی از نیازهای اصلی شهر دیزل ژنراتور و آسانسور بیمارستان است که هنوز کاری از طرف مس انجام نشده است.

پرسش دیگر روراستی، چرایی تعطیل شدن پارکینگ بیمارستان بود که با توجه به ترافیکی که در خیابان مجاور بیمارستان ایجاد می شود این پارکینگ تا حدودی کمک حال همراهان بیماران بود که محمدی شاهرخی توضیح داد: ۲ مورد سرقت در این پارکینگ داشتیم که سرقت دوم سارق را دستگیر کردیم. اما چون پارکینگ در بخش خصوصی تعریف شده این مسؤولیت را شرکت باید بر عهده می گرفت که نگرفت و ما نیز قرارداد را لغو کردیم. اما در تلاشیم یک شرکت دیگر قرارداد ببندد که مجددا پارکینگ فعال شود که زمان بر است.

وی در خصوص نوسازی ناوگان اورژانس ۱۱۵ که موجب گلایه شهروندان شده نیز بیان داشت: ۵۰۰ دستگاه آمبولانس وارد شده اما هنوز کار تقسیم صورت نگرفته. همه دانشگاه ها شاکی هستند و حدود یک ماه قبل خیر یک آمبولانس به دانشگاه اهدا کرده که به ناوگان ۱۱۵ افزوده شده و چند دستگاه آمبولانس اورهال شده اند که هزینه اورهال هر آمبولانس ۳۰۰ میلیون تومان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خاطرنشان کرد: در حال حاضر استاندارد کشور تا رسیدن به بالین بیمار هشت دقیقه است که در رفسنجان ۲ دقیقه کمتر است که این اتفاق از دوره مدیریت قبلی دانشگاه تا کنون بوده است.

وی یادآور شد: قرار است یک خیر دیگر در خرید یک دستگاه آمبولانس برای کشکوئیه همکاری کند که حدود ۵ میلیارد تومان هزینه آن است که ۲٫۵ میلیارد اگر خیر واریز کند مابقی را دولت می پردازد.

محمدی شاهرخی در ادامه به موضوع فاضلاب بیمارستان ها پرداخت و گفت: قرار بود مس در این زمینه همکاری کند که امیدواریم محقق شود چراکه از نیازهای اصلی شهر است و آلودگی و بیماری های میکروبی برای سلامت شهر یک تهدید جدی است.

وی در پاسخ به پرسش پایانی خبرنگار ما در خصوص آخرین وضعیت پرونده فوت دختر بچه ای که در اتاق عمل بیمارستان مرادی جان خود را از دست داد نیز گفت: این کودک به ماده بیهوشی حساسیت داشته، زمانی که به اتاق عمل وارد می شود یک مخدر یا خواب آور ضعیف تزریق می کنند که وقتی مادر او را در اتاق عمل تحویل می دهد در حدی که جیغ نزند به وی تزریق می شود. با همان دُز پایین و مقدار کم مادر هم عنوان کرده که بچه در بغلش خشک شده. همان لحظه عملیات احیا روی تخت اتاق عمل با ترکیب متخصص بیهوشی و کادر اتاق عمل شروع می شود و انتظار این بوده که برگردد.

وی با ذکر این مطلب که تزریق این ماده نیاز به تست نداشته است، متذکر شد: هیچگونه قصوری نشده و این اتفاق ممکن است همه جا بیفتد. اما اینکه عملیات احیا موفقیت آمیز نبوده در حال پیگیری است. به مواردی رسیدیم که دانشگاه، نظام پزشکی، پزشکی قانونی و دادگستری در حال پیگیری هستند و هنوز به نتیجه نهایی نرسیدیم. با توجه به وضعیت و سن این کودک انتظار برگشت بوده که چرایی برنگشتن آن در حال بررسی است و دانشگاه حقیقت را حتما اعلام خواهد کرد.

برچسب ها:
اتاق عمل پرونده دختربچه رفسنجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • Assfg

    گیرم که مس نبود دانشگاه علوم پزشکی کجای داستان شماست؟ همه چیز و همه کم کاری ها را به مس حواله میدهید پس لطف کنید بفرمایید یکی از مدیران مس هم بیاد مدیریت کند