افتتاح طرح توسعه مرغداری تخم‌گذار در رفسنجان

  • شناسه خبر: 72024
افتتاح طرح توسعه مرغداری تخم‌گذار در رفسنجان

با حضور رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور یک طرح توسعه مرغداری تخم‌گذار در رفسنجان به بهره‌برداری رسید.

با حضور رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور یک طرح توسعه مرغداری تخم‌گذار در رفسنجان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روراستی، در سومین روز از دهه فجر با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن درویشیان رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور، حجت‌الاسلام والمسلمین جلالی نماینده مجلس، فداکار استاندار کرمان، فرماندار رفسنجان و جمعی از مسئولان شهرستان، طرح توسعه مرغداری تخم‌گذار آقای شهرآبادی با ظرفیت ۱۲۰ هزار قطعه به بهره‌برداری رسید..

باقری مدیرکل جهاد کشاورزی شمال استان کرمان در مراسم افتتاح این واحد اظهار کرد: با افتتاح طرح توسعه مرغداری شهرآبادی با ظرفیت ۱۲۰ هزار قطعه، ظرفیت این واحد مرغداری تخم‌گذار در مجموع به۳۵۰ هزار قطعه خواهد رسید.

وی اضافه کرد: این واحد با تولید روزانه ۶۵۰۰ تن تخم‌مرغ، سالانه ۲۳۷۰ تن تخم مرغ تولید می‌کند.

باقری با بیان این‌که ۹ واحد مرغداری تخم‌گذار در رفسنجان داریم که بزرگترین آن این واحد است، افزود: در شهرستان سالانه ۶ هزار تن تخم‌مرغ تولید می‌شود که علاوه بر تأمین نیاز شهرستان، به هرمزگان هم ارسال می‌شود.

وی افزود: با بهره‌برداری از طرح توسعه این واحد با مساحت ۱۶۰۰ مترمربع، برای حداقل ۶ نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی با اشاره به این‌که رفسنجان شهرستانی تک‌محصول است و یکی از ظرفیت‌های خروج از تک‌محصولی توسعه این واحدهاست، تصریح کرد: با توجه به این‌که در شهرستان با مشکل کم‌آبی مواجه هستیم یکی از صنایع کم‌آب‌بر واحدهای دام و طیور و صنعت گلخانه‌ای است.

مدیرکل جهاد کشاورزی شمال استان کرمان عنوان داشت: در استان کرمان سالانه ۲۸ هزار تن تخم‌مرغ در واحدهای مرغداری تولید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از درخواست‌های آقای شهرآبادی تأمین آب مورد نیاز واحدهای خود به میزان ۲۵ مترمکعب است که با تأمین این میزان، سالن دیگری به مجموعه خود اضافه کرده و ۲۰۰۰ تن دیگر به ظرفیت تولید تخم‌مرغ در استان افزوده می‌شود.

برچسب ها:
افتتاح دهه فجر رفسنجان مرغداری شهرآبادی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :