چرا باید رای بدهیم؟

  • شناسه خبر: 72055
چرا باید رای بدهیم؟

امام جمعه رفسنجان با اشاره به اینکه بعضی می گویند چرا باید رای بدهیم، برخی از خدمات نظام جمهوری اسلامی را برشمرد و آن را با دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی مقایسه کرد.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به اینکه بعضی می گویند چرا باید رای بدهیم، برخی از خدمات نظام جمهوری اسلامی را برشمرد و آن را با دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی مقایسه کرد.

به گزارش روراستی، حجت الاسلام اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان در خطبه های امروز نماز جمعه با تبریک عید مبعث اظهار کرد: باید پیام بعثت را بگیریم و به آن عمل کنیم.

وی بیان کرد: در آستانه یوم‌الله ۲۲ بهمن سالروز تحقق وعده الهی هستیم.خداوند در آیه ۴۷ سوره روم فرمود «تکلیف ماست که مومنان را یاری کنیم» و در جریان ۲۲ بهمن این وعده الهی محقق شد.

وی افزود: امام خمینی(ره) آمد دست آمریکا و ابرقدرت ها را از منافع مردم قطع کرد و ندای استقلال و آزادی داد.

عسکری تصریح کرد: در هر جریان و روزی که اراده خدا حاکم شود و عملی شود آن روز یوم الله است و هر روز ما در دوران دفاع مقدس و دهه فجر یوم الله است.

وی اضافه کرد: باید همه در جریان حضور داشته باشند تا مرد و نامرد شناخته شوند. الان هم کسانی که می گویند نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران دروغ می گویند.

عسکری در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع انتخابات مجلس دوازدهم پرداخت و عنوان داشت: حدود ۱۵ هزار نفراز سلایق مختلف سیاسی تأیید صلاحیت شدند و برای هر صندلی مجلس حدود ۵۱ نامزد به رقابت می پردازند.

وی افزود: با تنوع سلایق سیاسی در تأییدصلاحیت ها اگر کسی شرکت نکرد بهانه ای نیست که بگوید از جریان فکری من نامزدی نبود پس من رای نمی ده.

عسکری اضافه کرد:. هیچ کس هم نمی تواند مردم را مجبور به رای دادن کند و یا به چه کسی رای بدهید، وادار کند اما این بدین معنا نیست که روز قیامت از من و شما سوال نکنند چرا شرکت نکردید و چرا به این شخص رای دادید بلکه همه روز قیامت در برابر این وظیفه شرعی پاسخگو خواهیم بود.

عسکری تأکید کرد: هم در انتخابات شرکت کنید هم با دید باز و اصلح و کسانی که در تراز جمهوری اسلامی هستند را انتخاب کنید.

امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه بعضی می گویند برای چه رای دهیم، به بخشی از خدمات نظام جمهوری اسلامی در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: ایران جزو ۶ کشور درمان ناباروری در جهان است که این رتبه کم نیست.

وی ادامه داد: به طور میانگین ۲۰ سال امید به زندگی در دوران انقلاب افزایش پیدا کرده است.یکی از مسائلی که در بحث جوانی جمعیت مطرح است همین مسأله است که افراد سالمند امید به زندگیشان بیشتر شده و تا بیش از ۸۰ سال زندگی می کنند.

عسکری بیان کرد: پیش از انقلاب اسلامی اگر کسی نیاز به درمان و عمل جراحی قلب باز داشت اگر پولدار بود باید به خارج می رفت و اگر کسی بی پول بود باید می مرد چون جراحی باز در کشورمان امکان نداشت اما امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی در رفسنجان بیش از ۱۶۰۰ عمل جراحی قلب باز انجام شده است و هزینه بیمارستان به اندازه غذایی که می خورند نیست. بیمار ۵ روز بستری می شود وعمل جراحی انجام شده و ۵۵۰ هزار تومان هزینه درمان است. اینها خدمت است دلیل اینکه باید رای دهیم این موهبت هایی است که به برکت نظام ایجاد شده است.

وی یادآور شدک پیش از انقلاب بیمارستان های ما کلکسیونی از پزشکان هندی و بنگلادشی بود اما امروز هزاران پزشک متخصص در کشورمان تحصیل کردند و در رفسنجان نیز به تبع کشور پزشکان زیادی داریم که خدمات می دهند.

عسکری با ذکر این مطالب که در شهرستان انار ۳۸ پزشک متخصص حضور دارند و ۲۷ نفر شبانه روزی خدمت می کنند، تصریح کرد: نظامی که برای بهداشت، سلامت و امنیت مردم این همه خدمت دارد وظیفه شرعی است که پای صندوق های رای حضور یابیم و چشم دشمن را کور کنیم.

وی در پایان سخنان خود به اوضاع غزه پرداخت و گفت: مردم غزه با صبر و شکیبایی خود دنیا را در بهت و حیرت فرو بردند. مردمی که آب و غذا ندارند، امنیت ندارند اما مظلومانه ایستادند و مطمئن باشند این کودکان بازمانده فلسطینی سازنده آینده جهان بدون صهیونیستم خواهند بود.

 

برچسب ها:
امام جمعه رفسنجان انتخابات رای
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • هادی صالح زاده

    باسلام، من بخاطر این گزینه که امام جمعه بیان کرده اند رای نمی دهم ،من برای اینکه دوستی ام با دوستان خدا ودشمنی ام با دشمنان خدا را ثابت کنم و زمینه ساز ظهور امام زمان باشم وسرباز واقعی صاحب الزمان باشم رای می دهم