برق رفسنجان در کمتر از ۲۴ ساعت، مقابل طوفان ۱۰۰ کیلومتری قد عَلَم کرد

  • شناسه خبر: 72115
برق رفسنجان در کمتر از ۲۴ ساعت، مقابل طوفان ۱۰۰ کیلومتری قد عَلَم کرد

طوفان بالای ۱۰۰ کیلومتر از اولین ساعات بامداد روز جمعه گذشته، شهرستان رفسنجان را در نوردید ,  و خسارت زیادی به تأسیسات برق شهرستان وارد کرد.

طوفان بالای ۱۰۰ کیلومتر از اولین ساعات بامداد روز جمعه گذشته، شهرستان رفسنجان را در نوردید ,  و خسارت زیادی به تأسیسات برق شهرستان وارد کرد.

به گزارش روراستی، طوفان بالای ۱۰۰ کیلومتر از اولین ساعات بامداد روز جمعه گذشته، شهرستان رفسنجان را در نوردید. شدت این طوفان به حدی بود که علاوه بر ایجاد گرد و غبار شدید، به بسیاری از تأسیسات و سازه های شهری و روستایی خسارت وارد کرد و درختان زیادی را نیز در معابر شهری و روستایی از ریشه درآورد.

قطع برق در بسیاری از نقاط شهرستان رفسنجان بیانگر این بود که تندباد، بیشتر از هر چیز، شبکه برق رفسنجان را تحت تأثیر قرار داده است.

مهندس یوسفی مدیر امور برق شهرستان رفسنجان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: طوفان روز جمعه ۱۳ بهمن ماه در مجموع به ۱۲۸۰ متر از شبکه برق ، آسیب وارد کرد به نحوی که در مسافت یادشده، ۲۴ اصله تیر برق، دچار شکستگی و مبلغ ۱ میلیارد و ۱۸۷ میلیون تومان به ما خسارت وارد شد.

وی افزود: وزش طوفان همچنین باعث سقوط دو ترانس برق ۲۰۰ و ۲۵۰ KVA شد که باعث وارد شدن خسارتی بالغ بر ۲ میلیارد و ۶۷۸ میلیون تومان ( با احتساب هزینه نصب مجدد) به شبکه برق شد ضمن آن که امکان دارد با تماس های مردمی مبنی بر مشاهده برخی خسارت های موردی دیگر، این رقم افزایش یابد.

رئیس امور برق رفسنجان از وجود ۱۳۵ هزار اشتراک برق در شهرستان خبر داد و گفت: طوفان برق بیش از یک سوم شهرستان را قطع کرد و بیشترین خسارت هم مروبط به شهرک فرهنگیان رفسنجان بود.

مهندس یوسفی با اشاره به این که اداره برق، همواره با حوادثی از قبیل گرمای شدید، طوفان، سیل، و بارندگی های شدید و اتفاقات ناشی از آن مواجهه مستقیم داشته و از تجربه کافی در این زمینه برخوردار می باشد، گفت: در خصوص طوفان کم سابقه اخیر نیز علیرغم پایداری سرعت بالای طوفان به مدت بیش از ۶ ساعت، و همچنین برودت بالای هوا که امکان هر گونه واکنش سریع را از طرف تیم های عملیاتی ما محدود می کرد اما با این حال بنده و همکاران پر تلاشم از همان ساعات اولیه، همت خود را معطوف به بازسازی شبکه و برگرداندن برق به مدار در کمترین زمان ممکن کردیم.

وی با اشاره به این که حتی در کشورهای پیشرفته هم طوفان های شدید منجر به قطعی چندین روزه برق می شود گفت: چنانچه تجربیات قبلی ما نبود، برگرداندن برق به شبکه و بازسازی آن حداقل یک هفته به طول می انجامید اما خوشبختانه توانستیم در کمتر از ۲۴ ساعت ۹۹ درصد برق شهر را پایدار کنیم که یک درصد باقیمانده هم قطعی های موردی بود که بنا به هر دلیلی مردم عزیزمان نتوانسته بودند با ما تماس گرفته و ما را از آن آگاه سازند.

وی در پایان اظهار داشت: ضمن این که باید همکاران پر تلاشمان در اداره برق زرند و شهربابک که در این قضیه کمک رسان ما شدند تقدیر و تشکر کنم، از مردم عزیز نیز به خاطر مشکلاتی که در این خصوص علیرغم تلاش ۲۴ ساعته ما متحمل شدند عذرخواهی می کنم.

 

برچسب ها:
برق رفسنجان طوفان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :