آخرین وضعیت تخلفات انتخاباتی در رفسنجان!

  • شناسه خبر: 72129
آخرین وضعیت تخلفات انتخاباتی در رفسنجان!

رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان گفت: رفسنجان در استان دارای کمترین تخلفات انتخاباتی‌ بوده است و مواردی هم که اعلام شده تخلف خاصی نبوده و رسیدگی شده است. 

رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان گفت: رمضانی‌زاده رفسنجان در استان دارای کمترین تخلفات انتخاباتی‌ بوده است و مواردی هم که اعلام شده تخلف خاصی نبوده و رسیدگی شده است.

به گزارش روراستی، حسین رمضانی‌زاده ظهر امروز در نشست خبری با موضوع پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی اظهار داشت: مقام معظم رهبری پیرامون برگزاری انتخابات چهار محور مشارکت قوی، رقابت به معنای واقعی، سلامت و امنیت را مورد تاکید قرار داده‌اند.

رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان به تشکیل جلسات و تشکیل کارگروه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: کارگروه رصد فضای مجازی هم در فرمانداری هم در دادسرا تشکیل و از طریق پلیس فتا، جرایم شناخته و در شعب ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی به این جراین رسیدگی می‌شود.

وی اضافه کرد: رویکرد دادگستری بر پیشگیری بوده و افزایش انگیزه و مشارکت در انتخابات است.

رمضانی‌زاده تصریح کرد: رفسنجان در استان دارای کمترین تخلفات انتخاباتی‌ست و مواردی هم که اعلام شده تخلف خاصی نبوده و رسیدگی شده است.

رمضانی زاده خاطرنشان کرد: یکی از تاثیرگذارترین جاها که می‌تواند منجر به حصول نتیجه خوب شود، فصای مجاری است، بنابراین قوانین و مقررات ناظر بر فضای مجازی باید رعایت شود، تاکید بر پرهیز از توهین و افترا، انصاف واقع ‌بینی است. در این برهه از زمان مطلبی که رنگ و بوی تبلیغات زودهنگام داشته باشد به‌ویژه در کانال‌های پربازدید و فعال منتشر نشود.

رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان نقد سازنده در جامعه را دارای اهمیت خواند و گفت: رویکرد مجموعه دادسرا و دادگستری طرح نقد سازنده است و در کنار انتقاداتی که انجام می‌شود اقدامات خوب هم بازنشر شود که تاثیرگذار است.

رمضانی‌زاده اظهار داشت: هدف ما انتخاباتی سالم با رعایت کامل اصل بی‌طرفی و ضوابط و مقررات است.

محمد قریب معاون دادستان رفسنجان نیز به نقش مهم رسانه‌ها در حضور حداکثری در انتخابات اشاره کرد و افزود: کتاب انتخابات در آیینه قانون توسط معاونت پیشیگری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهیه و چاپ شده است که مطالعه آن پیشنها می‌شود.

قریب بیان داشت: تخلفات انتخاباتی از سایر جرایم عمومی جدا نیست، به‌طور مثال نشر اکاذیب، توهین اعم از علنی و با کنایه، جرم محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: سوم تا دهم اسفند مهلت تبلیغ است که تبلیغات پیش از این تاریخ در رسانه، از مصادیق تبلیغ زودهنگام بوده و پرونده قضائی تشکیل خواهد شد.

برچسب ها:
انتخابات تتخلفات انتخاباتی دادگستری رفسنجان فضای مجازی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :