مقام معظم رهبری: دادن وعده های بزرگ و غیرعملی نامزدها علامت منفی است/تبلیغات همواره بایستی با اخلاق و دیانت باشد

  • شناسه خبر: 72234
مقام معظم رهبری: دادن وعده های بزرگ و غیرعملی نامزدها علامت منفی است/تبلیغات همواره بایستی با اخلاق و دیانت باشد

مقام معظم رهبری ملاک و معیار انتخاب و تبلیغات انتخاباتی را متذکر شدند.

مقام معظم رهبری ملاک و معیار انتخاب و تبلیغات انتخاباتی را متذکر شدند.

به گزارش روراستی، مقام معظم رهبری« اما مسأله رقابت یعنی چه؟

رقابت یعنی جناح های سیاسی برای شرکت در انتخابات با هم مسابقه بگذارند. گرایش های گوناگون سیاسی و اقتصادی در انتخابات با هم مسابقه بگذارند، میدان برای مسابقه جناج های سیاسی و نگاه های سیاسی و نظرات سیاسی همچنین اقتصادی، همچنین فرهنگی.

این معنای رقابت است. رقابت یعنی جوان هایی که می خواهند وارد میدان انتخابات بشوند با افراد سابقه دار و باتجربه مسابقه بگذارند.

اینها تلاش کنند آنها هم تلاش کنند و یک مجلس خوب و قوی، آن مجلس است که هم از این جوان ها داخلش باشد هم از آن مجربها و با سابقه ها داخلش باشد رقابت یعنی این.

یکی از مهمترین مسائل در باب انتخابات این مسابقه گذاشتن است. رقابت یعنی همه بتوانند تبلیغات کنند منتها تبلیغات درست. من درباره تبلیغات هم ان‌شاءالله اگر عمری باشد بعدا عرض خواهم کرد. تبلیغات بایستی همواره با اخلاق و دیانت باشد. تبلیغات غیر از تهمت زدن است، غیراز دروغ گفتن است، غیر از وعده های خلاف دادن است. تبلیغات یعنی انسان نظرات خود را برای مردم بیان کند. تبلیغات این است وانشاءالله باید برای همه فراهم باشد.

خب حالا در این زمینه حرف زیاد است، مبادا نامزدها در اثنا فعالیت های انتخاباتی خودشان جوری رفتار کنند و حرفی بزنند که دشمن ا به طمع بیندازند. رقابت ها را منصفانه کنند حرف ها را منصفانه کنند از جاده های انصاف خارج نشوند. جناح های مختلف کشور بداخلاقی و بدگویی و اهانت و تهمت واین حرف ها را مطلقا راه ندهند. این از آن چیزهایی است که اگر پیش بیاید دشمن از آن خوشحال می شود.

مردم توجه باید داشته باشند تبلیغات رنگین و متنوع ملاک نیست وعده های غیرعملی ملاک نیست وعده های غیرعملی دادن وعده های بزرگ دادن این ها ملاک نیست. باید مردم توجه کنند گاهی علامت منفی هم هست.

از طرف علاقه مندان به نامزدهای انتخاباتی گوناگون بداخلاقی های انتخاباتی شایسته ملت ما نیست. تهمت زدن به آدم های مومن از لحاظ اسلامی و شرعی و در معرض هتک آبرو قرار دادن در شب نامه ها، در مطبوعات، در پایگاه های اینترنتی و غیره اینها اصلا مصلحت نیست.

من به طور جد از همه کسانی که نسبت به نامزدهای مختلف علاقه مندی دارند، درخواست می کنم اصرار می کنم که این علاقه مندی خودتان را از راه تخریب دیگران، اهانت به دیگران، متهم کردن دیگران نشان ندهید.از نامزدهای مورد علاقه خودتان تمجید کنید، تعریف کنید، اما دیگران را تخریب نکنید این علامت بدی است.

از بداخلاقی های انتخاباتی باید به شدت پرهیز کنند. بدگویی کردن، اهانت کردن، تهمت زدن برای عزیزکردن خود و یا نامزد مورد نظر خود دیگران و رقبا را در چشم مردم خوار کردن این ها روش های صحیح اسلامی نیست.

رقابت باید باشد رقابت مثبت و پرشور اما با رعایت موازین اخلاقی باشد.

انتخابات در نظام اسلامی دارای شرایط و آداب خاص خود می باشد؛ به گونه ای که کاندیادها و طرفداران آنها نباید از هر شیوه ای برای موفقیت و دستیبابی به اهدف خود استفاده کنند، چراکه پذیرش مسؤولیت ها در نظام اسلامی قبول رسالت الهی و ملی برای تحقق آرمان های اسلامی و خدمت به مردم است.

چارچوب ها و ضوابط دینی، اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی باید مورد توجه قرار گیرد به وهیچ عنوان نباید شخصیت، حیثیت و آبروی افراد دستخوش تمایلات و خواست ها و اغراض دنیایی دیگران قرار گیرد».

 

برچسب ها:
تبلیغات دیانت و اخلاق نامزدهای انتخابات وعده های بزرگ
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • هادی صالح زاده

    ای جان‌ها به قربانت ای ولی امر ومدیر وشجاع و بصیر وانقلابی مسلمانان وشیعیان جهان