رئیس دادگستری و دادستان رفسنجان پای درد دل ساکنان و مالکان اطراف معدن سرچشمه

  • شناسه خبر: 72349
رئیس دادگستری و دادستان رفسنجان پای درد دل ساکنان و مالکان اطراف معدن سرچشمه

رئیس دادگستری و دادستان شهرستان رفسنجان پای درد دل مردم و تعدادی از ساکنان و مالکان روستاهای اطراف مجتمع مس سرچشمه نشستند.

رئیس دادگستری و دادستان شهرستان رفسنجان پای درد دل مردم و تعدادی از ساکنان و مالکان روستاهای اطراف مجتمع مس سرچشمه نشستند.

به گزارش روراستی، در پی اعتراضات مکرر مردم و تعدادی از ساکنان و مالکان روستاهای اطراف و حاشیه مجتمع مس سرچشمه رفسنجان پیرامون موضوعات مختلف از جمله نحوه تملک، اراضی، باغات و منازل موجود در محدوده اجرای عملیات معدنی، اکتشاف و بهره‌برداری موضوع ماده ۲۲ قانون معادن و همچنین آلایندگی‌های حوزه محیط زیست، آب، خاک و… ناشی از فعالیت معادن در منطقه و درخواست اشخاص معترض جهت بررسی میدانی موارد فوق، رئیس دادگستری و دادستان رفسنجان با حضور در منطقه از نزدیک وضعیت موجود را مشاهده و بررسی و ادعاها و اعتراضات مردم و حاضران را در حوزه‌های مختلف شنیدند.

رئیس دادگستری رفسنجان در حاشیه این بازدید اظهار داشت: ضمن احترام کامل به سیاست‌های کلی نظام در ابعاد مختلف و در جهت حمایت قاطع از تولید و اشتغال و تلاش در راستای حل مشکلات پیش رو با هدف بهبود فرآیند تولید و افزایش اشتغال، مسوولان مربوطه وظیفه دارند به اعتراضات قانونی اشخاص ناشی از انجام فعالیت واحدهای تولیدی و معدنی به‌ویژه صنایع و معادن بزرگ و مهم کشور توجه کنند.

حسین رمضانی‌زاده بیان کرد: دستگاه قضائی در شهرستان رفسنجان نیز در اجرای قوانین موضوعه از جمله اصل ۱۵۶ قانون اساسی در رابطه با رسیدگی به تظلمات و شکایات، نظارت بر حسن اجرای قوانین و احیاء حقوق عامه و همچنین با توجه به نقش مهم و اساسی دادستانی به‌عنوان مدعی‌العموم، خود را موظف می‌داند به این گونه اعتراضات با جدیت و البته با رعایت کامل قوانین موضوعه توجه و رسیدگی کند.

این مقام قضائی در ادامه افزود: در رابطه با موضوع مهم تملک اراضی، باغات، روستاها و محل سکونت اشخاص باید بر اساس قوانین حاکم با رویکرد رعایت کامل انصاف و اجرای عدالت و با محوریت توجه به حقوق و مطالبات قانونی اشخاص نسبت به حل مشکل و بررسی ضابطه‌مند اعتراضات اقدام کرد و بر همین مبنا شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان رفسنجان به موضوع ورود جدی خواهد داشت.

رئیس دادگستری رفسنجان در پایان اظهار داشت: در رابطه با مسائل زیست محیطی، آلایندگی‌ها و تخلفات و جرایم احتمالی ارتکابی ناشی از فعالیت‌های معدنی صنایع ملی مس ایران در حوزه شهرستان رفسنجان نیز باتوجه به درخواست و مطالبه عمومی از ناحیه مردم و رسالت قانونی دستگاه قضائی، جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال با حضور مسوولان قضائی و اجرایی شهرستان تشکیل شده و گزارش‌های مربوطه عمدتا از ادارات کل در سطح استان اخذ شده و ان‌شاءالله پیگیری قانونی و قضائی در این خصوص انجام خواهد شد.

 

برچسب ها:
دادستان رئیس دادگستری معدن سرچشمه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • علیرضا

    آلایندگی و تخریب محیط زیست و کشاورزی و مریضی مجتنع مس سرچشمه رفسنجان مال مردم رفسنجان هست ولی متاسفانه مسولیت اجتماعی شرکت مس بصورت غیر قانونی در شهر کرمان خرج می‌شود

    اریا

    ضررشو ما رفسنجونیا ببینیم سودش شهرهای سیرجان و شهربابک واقعاً متأسفم برا مسئولان شهر..فقط یکذره فقط یکذره از پول سرچشمه که حق ماست رو واسه شهرخودمون خرج کنین..یکذره بفکر جوونای ما باشین..نزدیک دها ساله میخاین جاده نوق درست کنین که عزیزان همه تو این جاده جهنمی فوت نکنن..خدا ازتون نگذره

    امیرارسلان سعیدزاده

    ده گود مهر علی که توسط اکتشافات شرکت مس متاسفانه چشمه آب خیلی کم شده و حتی مسیرهای راهی این ده توسط شرکت مس تخریب شده

    هادی صالح زاده

    با سلام ای کاش که حقوق رفسنجان را هم مطالبه کند وکارشکنی وسنگ اندازی مسئولان مس