۲۰ هزار اصله نهال در شهرستان رفسنجان غرس می شود

  • شناسه خبر: 72400
۲۰ هزار اصله نهال در شهرستان رفسنجان غرس می شود

رئیس منابع طبیعی رفسنجان گفت: در طرح کاشت یک میلیون نهال در کشور ۲۰ هزار نهال سهمیه رفسنجان بوده است که به کمک آموزش و پرورش، دهیاری ها و بسیج در شهرستان غرس می شود.

رئیس منابع طبیعی رفسنجان گفت: در طرح کاشت یک میلیون نهال در کشور ۲۰ هزار نهال سهمیه رفسنجان بوده است که به کمک آموزش و پرورش، دهیاری ها و بسیج در شهرستان غرس می شود.

به گزارش روراستی، جلال حسن شاهی امروز در حاشیه کشت درخت در ندامتگاه رفسنجان اظهار کرد: در راستای طرح کاشت یک میلیارد نهال در کشور و تفاهم نامه منابع طبیعی و سازمان زندان ها امروز در زندان شهرستان رفسنجان ۵۰۰ اصله نهال غرس گردید.

رئیس منابع طبیعی رفسنجان عنوان کرد: در طرح مذکور با توجه به نیازهای درخواستی سهمیه رفسنجان حدود ۲۰ هزار اصله نهال بوده که آموزش و پرورش و دهیاری ها همکاری خوبی داشته و به ویژه بسیج در این راستا نقش پررنگی ایفا کرده است.

وی ادامه داد: ملاک اصلی کاشت درخت بحث نگهداری است جاهایی که آب مازاد داشتند پای کار آمدند و ما نهال تحویل دادیم در منطقه کشت کردند.

حسن شاهی در ادامه اظهار داشت: در بحث بیابان زدایی ۷۵۰ هکتار طرح مدیریت روانآب با احداث گوراب در بالادست جوادیه الهیه انجام شد که هدف از انجام این پروژه ها کنترل رسوب، تغذیه سفره های آب زیرزمینی و جلوگیری از سیلاب در مناطق دشتی است.

وی در خصوص قاچاق چوب در شهرستان خاطرنشان کرد: با افزایش قیمت زغال و چوب در کل کشور افراد سودجو به جنگل هایی که هست دست درازی می کنند و در رفسنجان حدود ۱۷ هزار عرصه دست کاشت و جنگلی تاغ داریم که چوب این درختان به زغال تبدیل می شود و به جاهایی غیر از شهرستان ارسال می شود.

حسن شاهی اضافه کرد: با توجه به ارزش این پوشش گیاهی که در جلوگیری از حرکت شن های روان و ریزگردها اثرگذارند، از مردم درخواست داریم موارد مشکوک را با شماره ۱۵۰۴ اطلاع دهند و اگر در کوره های زغالسوزی پسته افرادی به دنبال چوب تاغ هستند را معرفی کنند.

وی متذکر شد: اکثر کسانی که در حوزه تاغ فعالیت دارند غیربومی هستند.

 

برچسب ها:
درخت رفسنجان منابع طبیعی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • Asdf

    در جاده داوران بعد از روستای فردوسیه و بعد از پیچ منبع اب سمت راست یک جاده خاکی درست شده بس که نیسان ها در ساعات پایانی روز رفتن و تاغ بریدن و بار زدن و با تاریک شدن هوا برگشتن اوردن رفسنجان ... همه افرادی که در ان محور رفت امد دارن ، دیدن و میدونن حالا دوستان نشستن که به ۱۵۴۰ زنگ بزنن جاده سرچشمه هم روزی چندتا ماشین انواع چوب میاد که از سایز و جنس میشه گفت ۵۰ درصد غیر مجاز و واسه زغاله