کارخانه کاشی «کارا اسلب سرام کویر» سرآغاز یک تحول اقتصادی در کشکوئیه/کلنگ زنی کارخانه رنگ و لعاب در اردیبهشت سال آینده

  • شناسه خبر: 72479
کارخانه کاشی «کارا اسلب سرام کویر» سرآغاز یک تحول اقتصادی در کشکوئیه/کلنگ زنی کارخانه رنگ و لعاب در اردیبهشت سال آینده

کارخانه کاشی کارا اسلب سرام کویر با سرمایه گذاری ۵ هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در کشکوئیه در ۴ فاز احداث می شود که ۵۰۰ نفر اشتغالزایی مستقیم خواهد داشت.

کارخانه کاشی کارا اسلب سرام کویر با سرمایه گذاری ۵ هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در کشکوئیه در ۴ فاز احداث می شود که ۵۰۰ نفر اشتغالزایی مستقیم خواهد داشت.

به گزارش روراستی، احمد فروتن مدیرعامل کارخانه «کارا اسلب سرام کویر» در خصوص این پروژه اظهار کرد: این مجموعه شامل چهار فاز اجرایی هست که در حال حاضر فاز یک آن در حال اجراست.

وی عنوان کرد: ماشبن آلاتی که خریداری کردیم نسل ۵ و ۶ ماشین آلات صنعت کاشی و سرامیک دنیاست و قرار است محصول با ضخامت ۶ میل و تولید کاشی اسلب را داشته باشیم.

فروتن از تولید کاشی با اندازه ۱/۶۰ در ۳/۲۰ خبر داد و افزود: با توجه به قراردادی که با شرکت های سازنده دنیا داشتیم سعی کردیم تولید سیز داشته باشیم. هم در بحث آلایندگی و هم مصرف انرژی تولید با حداقل مصرف انرژی و حداقل آلایندگی خواهیم داشت.

 

وی محصول تولیدی کارخانه را خاص اعلام کرد و تصریح کرد: شاید جزء اولین کارخانه هایی در ایران هستیم که با ضخامت ۶ میل تولید داریم و فاز بعد ضخامت ۳ میل را در دستور کار داریم که جزو ده کارخانه در دنیا با تولیدی با این ضخامت خواهیم بود.

این سرمایه گذار هدف از انتخاب شهرک صنعتی کشکوئیه برای سرمایه گذاری را ویژگی خاص منطقه از لحاظ نزدیک بودن به جاده ترانزیتی و لجستیکی دانست و افزود: ۴۰ درصد مواد معدنی مورد نیاز ما از داخل استان تأمین می گردد.

وی خاطرنشان کرد: زمین این مجموعه ۱۴۰ هزار متر مربع است و سرمایه گذاری که تا کنون پیش بینی کردیم برای تکمیل تمام فازها نزدیک به ۵ هزار میلیارد تومان است و پیش بینی می کنیم برای چهار فاز ۵۰۰ نفر مستقم مشغول کار شوند.

فروتن با اشاره به شروع فاز یک این مجموعه در ۲۲ دی ماه سال  ۱۴۰۲ با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور و استاندار کرمان و دیگر مسؤولان استانی و شهرستانی و محلی اظهار داشت: پیش بینی می کنیم فاز یک را تا پایان ۱۴۰۳ به بهره برداری برسانیم و فازهای بعدی را هر سال جلو ببریم که تا سال ۱۴۰۶ این مجموعه کامل به تولید رسیده باشد.

وی به ایجاد صنایع جنبی و زنجیره تأمین اشاره و ابراز کرد: چند کارخانه پیش بینی کردیم که حتما نزدیک کارخانه باشند ازجمله کارخانه تولید رنگ و لعاب که اردییهشت سال آینده کلنگ زنی می شود و تولید آجر با اندازه های کوچک که در صنعت کاشی و سرامیک هست، همچنین کارخانه کارتن سازی، قالب سازی، ریخته گری و پالت سازی می توان اشاره کرد.

فروتن تأکید کرد: ابتدا سعی مان بر ایجاد کارخانه توسط خودمان است و در کنار آن سرمایه گذاران بومی در اولویت هستند و از خارج از منطقه سرمایه گذار دعوت نخواهیم کرد.

وی یادآور شد: یک فاز کارخانه کاشی و سرامیک نیز در شهرستان انار احداث خواهیم کرد.

مدیرعامل کارخانه کاشی با قدردانی از همراهی مسؤولان بخش گفت: انصافا امام جمعه، بخشدار و دیگر مسؤولان با همراهی کرده و پای کار بودند.

لازم به ذکر است: صبح جمعه ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۲ با حضور مسؤولان بخش و نماینده منتخب مردم در مجلس این کارخانه مورد بازدید قرار گرفت و در حاشیه این بازدید تعدادی درخت غرس گردید.

 

 

 

برچسب ها:
«کارا اسلب سرام کویر» رنگ و لعاب کارخانه کاشی کشکوئیه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :