کتابت قرآن کریم توسط دانش‌آموزان رفسنجانی در ۴ نسخه

  • شناسه خبر: 72482
کتابت قرآن کریم توسط دانش‌آموزان رفسنجانی در ۴ نسخه

جمعی از دانش‌آموزان رفسنجان در ابتکاری بی‌نظیر اقدام به کتابت قرآن کریم با خودکار کردند.

جمعی از دانش‌آموزان رفسنجان در ابتکاری بی‌نظیر اقدام به کتابت قرآن کریم با خودکار کردند.

به گزارش روراستی، رضا نوروزی مسوول طرح کتابت قرآن اظهر کرد: خدا را شاکریم که توفیق داد تا بتوانیم یک کار قرآنی منحصر به‌فرد را انجام دهم. اینکه منحصر به‌فرد بودن آن خیلی برایمان سوال بود که چه کاری انجام دهیم که شامل تمام گروه‌ها باشد.

وی ادامه داد: به‌دنبال این بودیم اگر قرآنی نوشته شد کجا آن را جانشان کنیم و اینکه چه گروه‌هایی بنویسند، که به لطف امام زمان(عج) تمام این مسائل و مشکلاتی که داشتیم حل شد و قرار بر این شد کتابت که انجام می‌شود در چهار نسخه تنظیم شود، یک نسخه با مشهد مقدس هماهنگ کردیم که در حرم مطهر امام رضا(ع) قرار بگیرد، یک نسخه به موزه حرم حضرت معصومه(س) اهدا شود، یک نسخه به مسجد مقدس جمکران اهدا می‌شود و یک نسخه آماده و به بیت رهبری فرستاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه‌ تقریبا ۱۰۰ نفر هستند که یک گروه کار طراحی مهر زدن و صحافی انجام می‌دهند، یک گروه کار خطاطی و یک گروه رنگ‌آمیزی می‌کنند و گروهی که روز اول قرار بود خط را انجام دهند بحث خط دانش‌آموزان بود.

نوروزی توضیح داد: روز اول می‌توانستیم توسط ۵ یا ۶ دانش‌آموز خوش‌خط با قلم مشق کار انجام شود اما می‌خواستیم با خودکار باشد که این توفیق نصیب همه شود، بنابراین اطلاع‌رسانی اولیه انجام دادیم دانش‌آموزان خط خود را برای ما فرستادند گفتیم سه‌، چهار خط از سوره بقره بنویسند و بفرستند حدود ۶۰۰ دانش‌آموز آمدند و نمونه خط خود را ارائه کردند، به کارشناس خط ارجاع دادیم که پس از ارزیابی نفرات انتخاب و کار کتابت آغاز شد.

وی از رونمایی قرآن روز پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ همزمام با سالروز ولادت حضرت معصومه سلام‌الله علیها و آغاز دهه کرامت خبر داد و گفت: از حرم امام رضا(ع)، حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران در این مراسم حضور خواهند داشت تا نسخ اهدایی را به اماکنی که ذکر شد انتقال دهند.

وی متذکر شد: با این کار فرهنگی امیدواریم این بچه‌ها را با قلب پاکی که دارند بتوانیم به امام زمان(عج) وصل کنیم تا دستگیر دنیا و آخرت‌شان باشد.

برچسب ها:
دانش آموزان رفسنجان کتابت قرآن
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :