پروژه ای که نیمه تمام ماند/ دستگاه های متولی پاسکاری نکنند

  • شناسه خبر: 72858
پروژه ای که نیمه تمام ماند/ دستگاه های متولی پاسکاری نکنند

آسفالت ورودی روستای عباس آباد حاجی رفسنجان به قدری خراب است که مردم گلایه های فراوانی دارند ضمن آنکه این ورودی روشنایی ندارد و همواره آبستن حوادث است.

  • آسفالت ورودی روستای عباس آباد حاجی رفسنجان به قدری خراب است که مردم گلایه های فراوانی دارند ضمن آنکه این ورودی روشنایی هم ندارد. بخشی که مربوط به دهیاری بوده آسفالت و روشنایی آن تأمین اما بخشی که خارج از طرح هادی است با پاسکاری دستگاه های متولی همراه شده است.

به گزارش روراستی، آسفالت جاده ورودی روستای عباس آباد حاجی به قدری خراب است که به خودروها خسارت زیادی می زند و از طرفی نبود روشنایی در این بخش از روستا هم در شب ها حوادثی را رقم می زند، این روستای تاریخی یکی از مقاصد گردشگری شهرستان رفسنجان است و گردشگران برای دیدن یخدان زییای این روستا همواره به این منطقه سفر می کنند اما ورودی آن در خور یک روستای گردشگری نیست.

حمیدرضا قلی زاده دهیار عباس آباد حاجی جمعیت این روستا را بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵،  ۳۱۳۱ نفر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر آمار خانه بهداشت حدود ۴۵۰۰ نفر است اما بودجه روستا با جمعیت واقعی همخوانی ندارد و بر اساس جمعیت سال ۹۵ تعیین می شود.

وی در خصوص جاده اظهار کرد: علاوه بر آنکه اهالی روستا گله مند هستند بنده خودم نیز گلایه دارم. حدود ۱۱۰۰ متر از این ورودی خارج از طرح هادی است بر اساس پیگیری هایی که انجام دادیم قرار بود شرکت مس برای رفع این معضل کمک کند که هنوز خبری نشده است.

قلی زاده ادامه داد: از میدان امام رضا(ع) تا اول طرح هادی ۴۰۰ متر در طرح روستاست که بودجه ای به آن تخصیص ندادند بخشی در حوزه شهرداری و بخشی مربوط به راهداری است.

وی عنوان کرد: سال ۱۴۰۲ بودجه عمرانی روستا  ۱۲ میلیارد تومان بوده که حدود ۶ میلیارد تومان

زیرسازی انجام و ۲۳ کوچه آسفالت شد، ۵ هزار متر جدول و کانیوو انجام دادیم و حدود یک میلیارد تومان هزینه احداث پارک شده که حدود ۵۰۰ میلیون تومان برای روشنایی فاز دوم پارک هزینه کردیم و به پیمانکار بدهکار هستیم.

دهیار عباس آباد حاجی با بیان اینکه در این دوره حدود ۵۰ هزار متر زیرسازی و آسفالت انجام دادیم، اضافه کرد: روشنایی یخدان حدود ۸۰۰ میلیون تومان هزینه داشته است و بیش از ۶ هزار متر با کمک آبفا و سپاه لوله کشی برای رفع تنش آبی انجام  دادیم، همچنین برای رفع افت ولتاژ روستا ۴ ترانس برق گرفتیم.

وی با بیان اینکه اهالی روستا، این روستا را با روستاهای همجوار ازجمله حمید آباد مقایسه می کنند و ناراضی اند، توضیح داد: جمعیت عباس آباد و حمید آباد برابر است اما وسعت عباس آباد سه برابر حمید آباد است؛ دو شهرک و بافت قدیم داریم اما از لحاظ بودجه مساوی هستیم.

قلی زاده با بیان اینکه ما به مردم حق می دهیم که خدمات بیشتر بخواهند، افزود: از مردم می خواهیم مشکلات را به دفتر دهیار منتقل کنند تا نسبت به حل آن اقدام کنیم و از مسوولان درخواست دارم به خاطر وجود یخدان تاریخی هم که شده مشکل ورودی روستا را حل نمایند.

وی متذکر شد: نوروز امسال حدود ۲۰ هزار گردشگر  از یخدان عباس آباد بازدید کردند.

علی محمدی بهجت بخشدار مرکزی رفسنجان نیز در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: این بخش از جاده خارج از طرح هادی بوده و تا اینجا کار توسط شرکت تعاونی دهیاری های بخش مرکزی انجام شده است.

وی بیان کرد: مس قرار بود در قبال مسؤولیت های اجتماعی هزینه ها را بپردازد ولی تاکنون پرداختی صورت نگرفته است.

بخشدار مرکزی رفسنجان با بیان اینکه شهرداری و راهداری در این حوزه مسؤولیت هایی دارند، افزود: پیگیر قیر هستیم که شهرداری آن را متقبل شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این بخش از جاده در محور پرتردد قرار گرفته بایستی در اولویت راهداری قرار بگیرد و بخشی که در حریم شهر است شهرداری و شورای شهر نسبت به تخصیص قیر همکاری نمایند.

محمدی بهجت در پایان متذکر شد: جلساتی برای حل این مشکل برگزار خواهیم کرد و نهایتا تا چند روز آینده کار شروع و این معضل برطرف می گردد.

با توجه به اینکه دهیاری وظیفه خودش را انجام داده و تا آن قسمت از جاده که داخل طرح هادی بوده را  آسفالت و روشنایی آن را تأمین نموده است، سایر دستگاه های متولی هم بهتر است وظیفه خودشان را انجام دهند تا پروژه تکمیل و این معضل بزرگ حل گردد.

 

برچسب ها:
آسفالت بخشداری رفسنجان روستا شهرداری طرح هادی عباس آباد حاجی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :