پای مدیران رانتی از رفسنجان قطع شود

  • شناسه خبر: 72892
پای مدیران رانتی از رفسنجان قطع شود

در این سال‌ها شاهد رفت و آمد مدیران زیادی در رفسنجان بودیم که متاسفانه بر اساس شایسته سالاری انتخاب نشدند و با رفاقت و رانت بر مسند نشسته و شهرستان را به جای پیشرفت، به عقب کشاندند.

در این سال‌ها شاهد رفت و آمد مدیران زیادی در رفسنجان بودیم که متاسفانه بر اساس شایسته سالاری انتخاب نشدند و با رفاقت و رانت بر مسند نشسته و شهرستان را به جای پیشرفت، به عقب کشاندند.

به گزارش روراستی، شهرستان رفسنجان یکی از مناطق مهم کشور است. شهرستانی که با محصول استراتژیک پسته و یکی از بزرگترین معادن روباز مس در دنیا، اما از بسیاری از پیشرفت‌ها عقب مانده است.

دلیل اصلی عقب ماندگی آن هم جز تعدادی از مدیران ضعیف و ناکارآمد نیست به ویژه در سال های اخیر شاهد حضور مدیرانی بودیم که به جای شایسته سالاری، با رانت بر مسند تکیه زدند بدون آنکه تخصص و تجربه ای در جایگاهی که هستند داشته باشند.

خلاء وجود مدیریت کارآمد از راس دستگاه اجرایی در رفسنجان گرفته تا معاونت ها و اکثر دستگاه‌های زیرمجموعه کاملا احساس می شود. در این سال‌ها تصمیماتی که به حل معضلات بزرگ شهرستان بینجامد ندیدیم چون تصمیم گیران تخصص لازم را نداشتند و مشکلاتی که بیخ گوش مردم و مسوولان فریاد می زنند را ندیده و نمی بینند.

رفسنجان همانگونه که نام بزرگی دارد وضعیت آن هم بایستی در خور این نام بود که متاسفانه به دلایلی که ذکر گردید، اینگونه نیست.

با توجه به اینکه نماینده منتخب بزودی به صورت رسمی کارش را آغاز می کند، امیدواریم شاهد حضور مدیران بومی، توانمند، متخصص و متعهد باشیم و همچنین انتظار می رود مدیران کنونی هم که بر اساس رانت و سفارش و رفاقت ها این جایگاه را غصب کرده اند به جایی که بودند برگردند تا شاهد پیشرفت روز افزون در شهرستان باشیم.

کمااینکه تغییرات در دستگاه قضایی رفسنجان نشان داد مدیران توانمند می توانند تحولات زیادی در شهرستان ایجاد کنند و برکات حضور مدیران شایسته را روز به روز در این حوزه شاهد هستیم.

اما سخن پایانی؛ چنانچه روند کنونی انتخاب مسوولان و مدیران در رفسنجان ادامه داشته باشد روراستی با ذکر نام و مستندات هرگونه نشستن افراد بر پست و منصب را که بر اساس رانت بوده به اطلاع افکار عمومی خواهد رساند و در این راه با کسی تعارف ندارد.

برچسب ها:
رانت رفسنجان شایسته سالاری مدیران رانتی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • اریا

    چه میشه گفت ازین همه ظلم در حق مردم

    هادی صالح زاده

    روراستی سلام، متأسفانه سالیان سال است که در رفسنجان این رانت خواری است و باعث پیشرفت رفسنجان شده است، حزب وجنات عامل این کار است اگر یک نفر بخواهد در سرچشمه مشغول به کار شود باید هفت خان رستم را طی کند اما بعضی ها سر هفته عضو هیئت مدیره می شوند ویک ماه بعد رئیس هیئت مدیره می شوند ،چرا استاندار،دادگستری، به این رانت خواری ورود نمی کند،شما را به خدا نام همه آنها را فاش کنید تا مردم آنها را بشناسند،

    حسن

    کجای کشور درسته که رفسنجون درست بشه از اون بالا تا پایین همه غیر متخصص

    بی نام

    خدا خیرتون بده با این مطلبی که زدید. این حرف دل همه مردم زیر کشیده و درد کشیده است. خدا شاهده تمام ادارات و ارگان های این شهر رو بگردیم شاید به اندازه انگشتان دو دست مدیر لایق و شایسته نداشته باشیم. من خودم به عنوان کارمند یه ارگان بزرگ دارم این حرفو میزنم چون به عینه دیدم این چیزی رو که به زبون آوردم. متاسفانه انتخاب مدیران منوط به سفارش و رانت و پول هست. طبیعیه که تو همچین جایی نه ارباب رجوع راضی هست و نه کارمند انگیزه ای برای کار داره. این چوب دو سر باخت هست.