تجلیل از اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای رفسنجان

  • شناسه خبر: 72989
تجلیل از اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای رفسنجان

آیین تجلیل از اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای رفسنجان برگزار شد.

آیین تجلیل از اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای رفسنجان برگزار شد.

به گزارش روراستی، دکتر علیرضا عبدالله پور رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای روز دوشنبه در آیین تقدیر از اساتید دانشگاه در سخنانی به موضوع رسالت این دانشگاه پرداخت و نقش دانشگاه فنی و حرفه ای را در تحقق شعار سال مهم دانست.
وی بیان کرد: رسالت اصلی دانشگاه فنی و حرفه ای مهارت آموزی با هدف خود اشتغالی است و بدین منظور تلاش می کنیم با اجرای برنامه های آموزشی خاص مهارت های نرم و سخت دانشجویان را توسعه و ارتقا دهیم.
عبدالله پور ادامه داد: در بخش توسعه مهارت های نرم مثلخلاقیت، استقلال طلبی، توفیق طلبی و بطور کلی مهارتهایی که منجر به کسب و ارتقای توانایی های فردی به منظور ورود به بازار کار می شود در برنامه آموزشی دانشجویان درس هایی با عناوین کارآفرینی، مدیریت کسب و کار، اقتصاد در حرفه، تجاری سازی ، اصول مدیریت و سرپرستی ارائه می دهیم.
وی همچنین بیان داشت: به منظور ارتقا و توسعه مهارت های سخت که به آنها مهارتهای فنی هم می گوییم، با توجه به رشته تخصصی هر دانشجو، در کارگاهها و آزمایشگاهها آموزشهای لازم را ارائه می دهیم.
وی تاکید کرد: بدیهی است که ما هرچه از نظر فضای آموزشی، تجهیزات و امکانات به روز تر باشیم در انجام این ماموریت موفق تر خواهیم بود.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای رفسنجان در بخش دیگری از سخنام خود با اشاره به شعار سال اظهار داشت: هرچه سطح مهارت ها بالاتر و به روز تر باشه تاثیر و فایده آنها در رونق، رشد و جهش تولید بیشتر خواهد بود و طبیعتا منجربه توسعه اقتصادی کشور و تحقق عدالت اجتماعی شده و رفاه عمومی جامعه را ارتقا می دهد.


عبدالله پور متذکر شد: باید تلاش کنیم با بهره گیری از ظرفیت های موجود مهارتهای نرم و سخت دانشجویان را که ابزاری برای تحقق شعار سال است را به درستی ارتقا دهیم.
وی در ادامه به مسائل و مشکلات دانشگاه نیز اشاره داشت و گفت: این دانشگاه بخ شدت نیازمند نگاه مسوولان است تا بتوانیم به اهداف ترسیم شده دست یابیم.
وی تصریح کرد: اینکه در گذشته چه اتفاقی افتاده و چه کسانی مسئول بودند، ما تلاش مان را جهت رفع موانع و مشکلات انجام می دهیم و مسئولان نیز باید حمایت کنند
عبدالله پور در ادامه به مواردی شامل: فضای آموزشی و کارگاهی مرکز ( با داشتن حدود ۵۰۰ نفر دانشجوی پسر و دختر) استیجاری است که تا پایان شهریور بایستی تخلیه شود اشاره و بیان کرد: اقدامات ارزشمندی به خصوص از طرف ریاست محترم دادگستری شهرستان برای در اختیار گرفتن ساختمانی در حال انجام است که امیدوارم هرچه زودتر به نتیجه برسد.
مناسب سازی فضای آموزشی جدید که با توجه به تصمیم مسئولان محترم شهرستان قرار است پس از واگذاری مکان جدید بوسیله شرکت مس انجام شود. نداشتن امکانات رفاهی ازجمله خوابگاه،سلف سرویس، اماکن ورزشی و فرهنگی جهت بهره برداری دانشجویان برشمرد.
وی اضافه کرد: کمبود نیروی انسانی ( آموزشی و اداری ) به نحوی که این مرکز فاقد نیروی آموزشی رسمی است و تمام زحمت آموزش بر دوش همکاران قانع، سخت کوش حق التدریس و مدعو (بیش از ۵۰ نفر در رشته های مختلف که امروز توفیق داریم در خدمت این عزیزان باشیم ) است و در بخش اداری ۵ نفر نیروی انسانی در اختیار داریم.
عبدالله پور خاطرنشان کرد: در بخش تجهیزات و امکانات کارگاهی کمبودهایی داریم خصوصا در رشته برق صنعتی نبود تجهیزات باعث شد پذیرش دانشجو در رشته ریخته گری که نیاز صنایع این شهرستان است متوقف شود و با این شرایط ممکن است رشته برق صنعتی هم به این سرنوشت دچار شود.

 

برچسب ها:
آیین تجلیل اساتید دانشگاه دانشگاه فنی و حرفه ای رفسنجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • سلطانی نژاد....دانشکده فنی و حرفه ای

    تشکر میکنم بابت اطلاع رسانی . آرزوی موفقیت و سربلندی دارم برای روراستی