معافیت چاه‌های کشاورزی رفسنجان از طرح مدیریت بار با نصب برق خورشیدی 

  • شناسه خبر: 73299
معافیت چاه‌های کشاورزی رفسنجان از طرح مدیریت بار با نصب برق خورشیدی 

فرماندار رفسنجان گفت: صاحبان چاه‌های کشاورزی که پنل خورشیدی برای تولید برق نصب کنند، از اجرای طرح مدیریت اوج بار در تابستان در بخش کشاورزی بی‌نیاز می‌شوند.

فرماندار رفسنجان گفت: صاحبان چاه‌های کشاورزی که پنل خورشیدی برای تولید برق نصب کنند، از اجرای طرح مدیریت اوج بار در تابستان در بخش کشاورزی بی‌نیاز می‌شوند.

به گزارش روراستی،  حسین رضایی در جلسه تحت عنوان برنامه ریزی مدیریت برق که با حضور سلیمانی مدیرعامل شرکت توزیع برق شمال استان کرمان، رضایی فرماندار، رحمانی معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری، دهقانی معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری، انارکی محمدی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، یوسفی رییس اداره برق شهرستان رفسنجان و جمعی از مسئولین و کشاورزان در محل فرمانداری انجام شد اظهار کرد: ناترازی برق و کمبود آن در کشور وجود دارد و دغدغه ای است که گریبانگیر کشاورزان هم شده است و باید در این مورد راه چاره ای داشته باشیم تا بیشتر از این کشاورزان دچار خسارت نشوند.

وی گفت: ۳۵ درصد محصول سال گذشته پسته در این شهرستان دچار پوکی شد که ۲۰ درصد آن معادل ۲۰ هزار تن بر اثر خاموشی برق چاه موتورهای کشاورزی پوک شد و از بین رفت.

رضایی افزود: برای کمک به کشاورزان در این زمینه مکاتباتی با استانداری کرمان و وزارت نیرو انجام و مقرر شد در کنار اجرای طرح پنل های خورشیدی در بخش صنعت؛ بخش کشاورزی هم دیده شود و کشاورزان هم بتوانند با نصب پنل های خورشیدی ضمن جلوگیری از خاموشی برق تابستانه، بتوانند به درآمدزایی برسند.

فرماندار رفسنجان گفت: کشاورزان در استان کرمان و رفسنجان رتبه اول کشور در زمینه ارزاوری از ناحیه صادارت محصولات کشاورزی و نیز رتبه دوم تولید محصولات کشاورزی را در کشور به دست آورده اند و نیاز است به نیازهای آن ها توجه ویژه شود.

رضایی با اشاره به وجود هزار حلقه چاه کشاورزی در این شهرستان ادامه داد: چندی پیش هم در سفر معاون وزیر نیرو به رفسنجان این مصوبه و بخشنامه نصب پنل های خورشیدی در محل اراضی کشاورزی اعلام شد و دانشگاه ولیعصر (عج) هم به صورت علمی پای کارآمده و با انجام تحقیقات لازم ده چاه موتور کشاورزی به صورت پایلوت انتخاب خواهند شد تا طرح نیرواه خورشیدی اجرایی شود که در منطقه نوق در یکی از این چاه ها پنل ها نصب شده و در آینده نزدیک ترانس برق هم نصب خواهد شد.

وی تصریح کرد: هزار حلقه چاه کشاورزی در رفسنجان وجود دارد که بیش از ۸۰ هزار هکتار باغ را آبیاری می کنند لذا زندگی و درامد بیش از ۵۰ هزار نفر به طور مستقیم با کشاورزی پسته ارتباط دارد و باید در حوزه کاهش خاموشی برق چاه موتورها کمک حال آن ها باشیم و از ضرر و زیان آن ها جلوگیری کنیم.

برچسب ها:
پنل خورشیدی چاه کشاورزی، رفسنجان، روراستی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • هادی صالح زاده

    سلام علیکم طرح خوبی است ،در مصرف انرژی برق صرفه جویی می شود،ای کاش برای روشنایی معابر وشلوار و کارخانجات هم این طرح اجرا شود،اما به چاه‌های غیر مجاز برق خورشیدی ندهند چون برداشت آب غیر مجاز دارند ،