امضای تفاهم‌نامه همکاری اتاق بازرگانی با مرکز نوآوری شهید ستاری رفسنجان

  • شناسه خبر: 73365
امضای تفاهم‌نامه همکاری اتاق بازرگانی با مرکز نوآوری شهید ستاری رفسنجان

تفاهم همکاری اتاق بازرگانی با مرکز نوآوری و شتاب‌دهی شهید ستاری رفسنجان جهت بررسی طرح‌هایی که قابلیت سرمایه‌گذاری دارند، امضا شد.

تفاهم همکاری اتاق بازرگانی با مرکز نوآوری و شتاب‌دهی شهید ستاری رفسنجان جهت بررسی طرح‌هایی که قابلیت سرمایه‌گذاری دارند، امضا شد.

به گزارش روراستی، روح‌الله ابوالهادی مدیر مرکز نوآوری و شتاب‌دهی شهید ستاری پیش از ظهر امروز در جلسه‌ای با حضور رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان اظهار کرد: در اتفاقات زیست‌بوم فناوری و نوآوری انسجام و هم‌افزایی نهادها و دستگاه‌ها می‌تواند نتیجه‌بخش باشد.

وی بیان کرد: در این مرکز از کودکان ۶، ۷ ساله ایده داریم تا اساتید دانشگاه. این ایده‌ها پله‌پله بالا می‌آیند اما یک نقطه چالشی وجود دارد و این نقطه ایده‌هایی که در پایان باید به تجاری‌سازی برسند متوقف می‌شوند.

ابوالهادی علم و تجربه افرادی که فعال اقتصادی هستند را در روند نتیجه‌دادن ایده‌ها موثر دانست و تصریح کرد: در این راستا ارتباطاتی با اتاق بازرگانی رفسنجان گرفتیم تا الگویی ایجاد کنیم و هم‌افزایی ایجاد شود که این خلا پر شود.

وی با اشاره به رویداد پایین‌دستی مس که در مرکز شروع شده گفت: صنایع خلاق را با نگاه صادراتی دنبال می‌کنیم که مبتنی بر میراث فرهنگی بوده و یک پتانسیل قوی‌ست که می‌توان به آن پرداخت.

ابوالهادی خاطرنشان کرد: به صنایع پایین‌دستی با این دیدگاه نگاه کردیم که ارزش افزوده از آن ایجاد شود و سیاستی که دنبال می‌کنیم امیدواریم با کمک نهادها به نتیجه برسد.

وی به تفاهم‌نامه با اتاق بازرگانی اشاره و عنوان کرد: اتاق با استفاده از تجاربی که دارند امکان سرمایه‌گذاری ۳ طرح از خروجی رویداد پایین‌دستی مس که ریسک خطر کمتری دارند را بررسی می‌کند.

ابوالهادی در ادامه از اعلام همکاری بنیاد مستضعفان با این مرکز در حوزه سرمایه‌گذاری یاد کرد و گفت: برخی قوانین مانع سرمایه‌گذاری هستند که امیدواریم برطرف شوند.

مجید حجت رئیس اتاق بازرگانی رفسنجان نیز اظهار داشت: در مرکز شتاب‌دهی کار خوبی انجام می‌شود و استعدادها را شناسایی و رشد می‌دهد.

وی بیان داشت: در صنایع پایین‌دستی مس، شرکت مس تضمین کند خریدار محصولات باشد که بعد از تولید چالش ایجاد نشود و نهایت حمایت را داشته باشد.

حجت تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌ای با مرکز شهید ستاری انجام می‌شود که طرح‌هایی را بررسی کنیم تا در اختیار سرمایه‌گذار قرار گیرد.

سید مهدی طبیب‌زاده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان نیز بیان کرد: هزینه جاری استان از محل فروش منابع بین نسلی است و این دغدغه را همیشه اتاق کرمان داشته و هشدار جدی داده که این روند، روند رو به نابودی‌ست و اگر یک روزی مس و سنگ آهن و دیگر منابع تمام شود و کشاورزی هم به‌دلیل محدودیت منابع آبی به پایان برسد، آینده اقتصاد استان چگونه خواهد بود.

وی ادامه داد: برای حل این مساله در پی چاره‌اندیشی هستیم و همایش کرمان آیدکس با نگاه نوآوری و فناوری به آینده استان برگزار شد.

وی اضافه کرد: صنایع جنبی و پایین‌دستی یکی از پنل‌های اصلی کرمان آیدکس بود که یکی از امیدهای آینده استان و کشور است.

طبیب‌زاده تصریح کرد: مس یکی از مسیرهایی‌ست که می‌شود به سرعت از اقتصاد مبتنی به منابع به اقتصاد دانش پایه حرکت کرد. وظیفه مرکز شهید ستاری بسیار سنگین است که زنجیره ارزش را ایجاد کند و با این پتانسیل و علاقه و اراده‌ای که وجود دارد محقق می‌شود. نقش مرکز شهید ستاری این است که ثروت را از محل تکنولوژی و نوآوری ایجاد کند. ما نیز می‌توانیم بسترسازی کنیم مرکز به اهدافش برسد.

برچسب ها:
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :