کنگره شهدای غریب اسارت در رفسنجان برگزار شد

  • شناسه خبر: 73550
کنگره شهدای غریب اسارت در رفسنجان برگزار شد

کنگره ۹ شهید غریب اسارت شهرستان رفسنجان (که در زندان‌های بعثی به شهادت رسیدند) برگزار شد.

کنگره ۹ شهید غریب اسارت شهرستان رفسنجان (که در زندان‌های بعثی به شهادت رسیدند) برگزار شد.

به گزارش روراستی، در این آیین که مقارن با شروع ماه محرم الحرام است امام جمعه رفسنجان، معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری، معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان، مدیر کل صدا و سیمای مرکز کرمان، فرمانده سپاه شهرستان، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان، رییس شورای اسلامی شهر رفسنجان، مدیر روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، آزادگان و خانواده های شهدای اسارت حضور داشتند.

حجت الاسلام اصغر عسکری در این مراسم ضمن تسلیت به مناسبت ایام محرم به تشریح جایگاه شهید پرداخت و افزود: برای درک این جایگاه، در قرآن آمده است که خداوند فرموده است برای آن ها کلمه موت و میت به کار نبرید، آن ها زنده اند‌ و نزد پروردگار روزی می خورند.

وی افزود: فردی همچون حضرت یعقوب سال ها در فراق فرزندش یوسف چشمهایش سفید و نابینا شد و زمانی که پیراهنی از سمت یوسف برایش آوردند بینا شد لذا خانواده های شهدایی که در غربت به شهادت رسیدند و چشم انتظار حتی یک اثر کوچکی از فرزندشان هستند بدانند که مقام بالایی نزد پروردگار دارند.

مصطفی دهقان رجبی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان رفسنجان هم در این برنامه ضمن تسلیت به مناسبت آغاز ماه محرم اظهار کرد: در کل کشور هزار و ۱۱۸ شهید داریم که در دوران اسارت در زندان های بعثی به شهادت رسیدند.

وی افزود: از این میزان ۲۹ شهید متعلق به مرز و بوم استان کرمان هستند و نیز از این تعداد ۹ شهید از خانواده‌های شهرستان رفسنجان هستند که با تحمل سختی ها و رنج و مرارت ها در زندان بعثی به فیض شهادت نائل آمدند.

دهقان رجبی بیان کرد: به مرور در شهرستان های کشور کنگره شهرستانی در حال برگزاری است تا اینکه در ۲۷ تیرماه کنگره ملی شهدای غریب اسارت برپا خواهد شد.

 

برچسب ها:
رفسنجان شهدای اسارت کنگره شهدای اسارت
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :