واگذاری زمین های شهرداری بدون انجام مزایده وجاهت قانونی ندارد

  • شناسه خبر: 73854
واگذاری زمین های شهرداری بدون انجام مزایده وجاهت قانونی ندارد

رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان گفت: هر گونه واگذاری زمین های شهرداری باید در سامانه ستاد ثبت شود و از طریق مزایده به فروش برسد در غیر این صورت وجاهت قانونی ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان گفت: هر گونه واگذاری زمین های شهرداری باید در سامانه ستاد ثبت شود و از طریق مزایده به فروش برسد در غیر این صورت وجاهت قانونی ندارد.

به گزارش روراستی، در چندین اطلاعیه مبنی بر واگذاری اراضی شهرداری جنب مسکن ملی محدوده کمربندی از جمله اطلاعیه تعاونی مسکن فرهنگیان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان، نحوه واگذاری این زمین‌ها جای بحث دارد.

مضمون یکی از آگهی ها از این قرار است: تعدادی زمین ۸ قصبی جنب زمین های شهرک مسکن ملی با سند تک برگ و تفکیک شده واقع در حد فاصل شهرک یادگار امام و شهرک سپاه با کمر بندی با قیمت ۳۶۰ میلیون تومان که ۶۰ میلیون نقد و ۳۰۰ میلیون تومان تا یک ماه آینده، می باشد.

معمولا واگذاری املاک و اموال یک نهاد و ارگان با انجام مزایده صورت می گیرد. اما هیچ مزایده ای از سوی شهرداری در این خصوص یافت نشده است. چطور می شود که که ملکی هنوز در سامانه ستاد ثبت نشده و به مزایده گذاشته نشده است، این طور آگهی فروشش صادر می شود؟!

در گفتگویی که با سید حسین رحیمی رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان انجام دادیم، وی به مصوبه پیشنهادی شهرداری مبنی بر واگذاری چند قطعه از اراضی شهرداری از سهمش از مسکن ملی اشاره کرد که به کمیته انطباق فرستاده شده است و اظهار کرد: این مصوبه حدود دو، سه هفته قبل بوده و هنوز نتیجه ای اعلام نشده و ما ابلاغی انجام ندادیم، زمانی که ما به شهرداری ابلاغ کردیم، شهرداری می تواند از طریق ثبت در سامانه ستاد آن را از طریق مزایده بفروشد.
رئیس شورای شهر رفسنجان افزود: این روند کار بوده و در غیر این صورت این نوع واگذاری وجاهت قانونی ندارد و شهرداری هم نمی تواند برای فروش به بنگاهی و جای دیگری بسپارد.
رحیمی با ذکر این مطلب که این روند می تواند توقع ایجاد کند و در صورتی که طرف در مزایده برنده نشد مشکلاتی بوجود آید، ادامه داد: شهرداری بایستی این اراضی را در سامانه ستاد بیاورد و هر کس در مزایده برنده شد زمین ها به وی واگذار می شود، غیر از این باشد هرکس چنین توقعی ایجاد کرده باید پاسخگو باشد.

برچسب ها:
بدون انجام مزایده واگذاری زمین های شهرداری وجاهت قانونی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :