با رفع موانع صادراتی امسال بازار پسته خوبی خواهیم داشت

  • شناسه خبر: 74117
با رفع موانع صادراتی امسال بازار پسته خوبی خواهیم داشت

درحاشیه تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان، مجید حجت رئیس دفتر اتاق بازرگانی رفسنجان گفت: بازار پسته امسال میتواند رونق خوبی داشته باشد اما به شرط اینکه مسئولان بانک مرکزی و دولت موانع صادراتی را از مسیر تجار بردارند.

درحاشیه تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان، مجید حجت رئیس دفتر اتاق بازرگانی رفسنجان گفت: بازار پسته امسال میتواند رونق خوبی داشته باشد اما به شرط اینکه مسئولان بانک مرکزی و دولت موانع صادراتی را از مسیر تجار بردارند.

به گزارش روراستی؛ به مناسبت ۱۷ مرداد ماه (روز خبرنگار) از خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان رفسنجان به پاس تلاش های بی وقفه شبانه روزیشان توسط رئیس دفتر اتاق بازرگانی رفسنجان تقدیر به عمل آمد.

مجید حجت گفت: شما خبرنگاران دو رکن اصلی جامعه یعنی قدرت و قلم را در دست دارید، امیدوارم که قلمتان همیشه در مسیر درستی و حقیقت حرکت کند و از تحریف بی انصافی دوری کنید.

وی در ادامه بیان کرد: مقام معظم رهبری امسال را سال جهش تولید و مشارکت مردم نام گذاری کردند اما متاسفانه ۵ ماه از سال گذشت و هیچ مسئولی این اصل مهم را رعایت نکرده است، ما رهبری بی نظیر داریم که خارج از مرز های کشور ایشان را میپرستند و ستایش می‌کنند و بعضی از ما قدر این در گرانبها را نمی‌دانیم.

رئیس دفتر اتاق بازرگانی رفسنجان نسبت به اتفاقات چند وقت اخیر از جمله انتقال دیتابیس مجتمع مس سرچشمه به تهران شدیدا انتقاد کرد و افزود: باتوجه به وجود همه امکانات و شرایط لازم در منطقه سرچشمه باعث دلسردی پرسنل نیز شده و انتقال مدیریت مرکز شهید ستاری از رفسنجان که موجب تصمیم گیری مدیران غیر بومی رفسنجان در این مرکز شده که عملا اختیارات این مرکز و صندوق cvc از شهرستان خارج میشود.

وی همچنین از تصمیمات خارق العاده ایجاد صنایع پایین دستی مس در لامرد فارس تا ایجاد مجتمع تغلیظ وذوب در چابهار و یا اجرا نکردن مصوبه هیات مدیره در خصوص تصفیه خانه انتقاد کرد و از مسئولین خواست تا نسبت به این موارد اقدامات لازم و پیگیری انجام شود.

مجید حجت با اشاره به این نکته که یکی از صادر کنندگان پسته هستم، گفت: حداکثر ما سه ماه بعد از برداشتن محصول زمان داریم تا نصف پسته انبارمان را از ایران خارج کنیم که اگر در این سه ماه توانستیم نصف پسته را صادر کنیم بازار را می توانیم کنترل کنیم در غیر اینصورت پسته روی دست مردم خواهد ماند که بهترین کار تقسیم موجودی پسته برداشت شده در سه بخش برای بازار بوده تا بتوانیم هم ریسک را کم کنیم و هم بازار مدیریت شود یعنی بخش اول پس از برداشت و بخش دوم شب عید و بخش سوم بعد از سال می باشد.

پیگیری راه اندازی ایرلاین منطقه ای رفسنجان ایر یکی دیگر از بخش های مهم صحبت های حجت بود که با اشاره به نمایشگاه ایدکس کرمان و ارتباط با شرکتهای خارجی و داخلی پیگیری های خوبی انجام شده و مصمم هستیم با همراهی و همدلی نماینده و مدیریت شهر و مشارکت شهرداری و مس تا پایان دوره جدید انتخابات اتاق این اتفاق خوب به یادگار برای شهرستان بماند.

در پایان این مراسم نیز از حسن برخورداری خبرنگار بازنشسته و پیشکسوت هفته نامه رفسنجان به صورت خاص با اهدای لوح و هدیه تقدیر شد.

برچسب ها:
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :