تخریب ساختمان دهیاری اودرج بدون اطلاع قبلی/ اداره منبع آب طرح حریم و بستر رودخانه ها را تهیه و ابلاغ کند

  • شناسه خبر: 74162
تخریب ساختمان دهیاری اودرج بدون اطلاع قبلی/ اداره منبع آب طرح حریم و بستر رودخانه ها را تهیه و ابلاغ کند

در حالی ساختمان دهیاری اودرج از سوی اداره منابع آب شهرستان تخریب شد که این ساختمان داخل طرح هادی بوده است و حتی اخطاریه یا اطلاع قبلی هم برای تخریب به دهیاری داده نشده است.

در حالی ساختمان دهیاری اودرج از سوی اداره منابع آب شهرستان تخریب شد که این ساختمان داخل طرح هادی بوده است و حتی اخطاریه یا اطلاع قبلی هم برای تخریب به دهیاری داده نشده است.

به گزارش روراستی، ساختمان دهیاری اودرج رفسنجان با حکم دادستانی و با دلیل قرار گرفتن در حریم رودخانه تخریب شد.
به گفته اسدی رئیس شورای روستای اودرج، برای ساختمان دهیاری اودرج با شرکت تعاونی زمین تهاتر کردیم. زمین داخل طرح هادی بود و به حریم رودخانه هم تجاوز نکردیم. متاسفانه بعد اینکه ساختمان احداث شد و حدود ۳۰۰ میلیون هزینه شد به یکباره لودر آبیاری آمد و باتوجه به اینکه حکم تخریب داشتند بدون اطلاع قبلی تخریب کردند.
دهیار اودرج ادامه داد: هرچه تلاش کردیم مهلت بگیریم با فرماندار تماس بگیریم مهلت ندادند.
اسدی بیان کرد: با اینکه پول بیت المال هزینه شده باید تماس می گرفتند به رئیس آبیاری هم که گفتیم، در جواب گفت دولت خلاف کرده شما از دست آبیاری شکایت کنید!
دهیار اودرج با اشاره به اینکه در مدت زمان ۳ ماه ساخت ساختمان دهیاری هیچ اخطاری ندادند و با اینکه دهیار به اداره آبیاری زیاد رفت و آمد داشت اما هیچ مطلبی در این مورد نگفته بودند، اضافه کرد: ۲ روز قبل از تخریب با دهیار تماس گرفتند گفتند اخطاریه دارید و دهیار مسافرت بوده و مقرر گردیده پس از مسافرت پیگیر اخطاریه شود، حتی قرار شده بود عکس اخطاریه را برای دهیار ارسال نمایند که انجام نشده و بدون اطلاع قبلی ساختمان را تخریب کردند و اعلام کردند ما مجبور بودیم چراغ خاموش ییاییم تخریب کنیم!
وی در باره موقعیت ساختمان گفت: جنوب ساختمان رودخانه، شمال آن چند خانه ساخته شده و شرق و غرب آن هم چندین سال قبل خانه ساختند اما ساختمانی که ما ساختیم تا حریم رودخانه فاصله دارد.
علی محمدی بهجت بخشدار مرکزی نیز به خبرنگار ما گفت: همه دستگاه ها مکلفند حریم و بستر رودخانه را رعایت کنند اما مشکل ما در منابع آب این است که دوستان منابع آب در همه روستاها باید طبق قانون طرح را تعیین و بستر و حریم رودخانه را مشخص و در زمان تصویب طرح هادی را مشخص و ابلاغ کنند.
وی ادامه داد: آبیاری هم مشکلات کمبود نیرو و هم کمبود منابع مالی دارد خیلی جاها طرح ها را تعیین نکرده اند که موردی استعلام می گیریم. اما آنچه در مورد ساختمان دهیاری اودرج دیدم مقداری شائبه ایجاد می کند چراکه خیلی با حریم فاصله دارد و شکل تخریب شکل درستی نبود، بهرحال بیت المال هزینه شده بود.
بخشدار مرکزی افزود: با دادستان محترم هم صحبت کردم حداقل باید فرصتی می دادند خیلی از تجهیزات مانند درب و پنجره ها را می شد سالم خارج کرد.
وی ادامه داد: ما خودمان قاطعانه مُصریم جلوی ساخت و ساز غیر قانونی گرفته شود اما خیلی جاها بهتر می شود عمل کرد انتظارمان این بود بخاطر بحث بیت المال صبر کنند، دهیاری که قصد استفاده شخصی نداشته است.
وی خاطرنشان کرد: در سه ماه که ساختمان در حال احداث بوده هیچ بازدیدی نشده فقط یک هفته به تخریب تلفنی به دهیار اطلاع دادند که ابلاغیه ای دارید بیایید تحویل بگیرید و دهیار هم نمیدانسته مربوط به ساختمان دهیاری است و گفته بعد از مسافرت تحویل می گیرم.
محمدی بهجت خاطرنشان کرد: تصرفاتی از طرف اشخاص حقیقی هست که برخوردی نشده، اما این ساختمان داخل طرح هادی بوده و از ساختمان های مجاور چند متر عقب‌تر است اما تخریب شده است. دهیار بدون تغییر کاربری و رعایت فاصله و ضوابط نیازی به استعلام ندیده و با اطمینان کامل اقدام به ساخت نموده است.
محمدی بهجت تاکید کرد: اداره آبیاری باید روستاهایی مانند داوران، دره در و آلاچیق که در معرض سیلاب هستند طرحش را کامل تهیه و به همه دستگاه ها ابلاغ کند که همه بدانند و این مساله باید اطلاع رسانی عمومی شود، چون موضوع محرمانه ای نیست. ضمن آنکه اگر طرح مشخص شود بازه زمانی مشخصی مبنای کار همه دستگاه ها می شود و اینگونه اتفاقات رخ نمی دهد.

برچسب ها:
اداره منابع آب رفسنجان تخریب دهیاری حریم و بسترر رودخانه دهیاری اودرج
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • Hs

    بله درسته یه زمانی اودرج تو شهرستان جزء روستاهای اول بود و همه جا اسم اودرج بود ولی الان چی؟؟؟

    حدیث

    سلام مردم می بینند مردم می دانند و مردم آگاهند درضمن یه ضرب المثل هست که کی شود دریا ......... ؟

    امیر

    امروز هم که دوباره تو اودرج خبر تخریب اومده.عجب بی در و پیکر شده این اودرج

    Asdf

    البته رسانه محترم روراستی هم جا داره از کسی نترسه و بره یه گزارش دقیق از بستر رودخانه تا شهرک بالا تهیه کنه و اونجا از چهار نفر هم که بپرسه متوجه میشه چه خبره بوده و چه خبر هست بافت اصیل روستا ، بافت کشاورزی روستا کاملا اسیب دیده اون شهرک و مسائلش هم که دیگه به صورت MP3 عملکرد مسئولان رو نشان خواهد داد این حمایت ها باعث دلگرمی تیم پاک دست فعلی خواهد شد که واقعا از این کارشکنی ها کارد به استخوانشان رسیده

    Asdf

    البته نحوه انتخابات شورا در این روستا طی سه دوره اخیر وقایع جالبی داشته طی ادوار گذشته شهرک سازی شده که داخل آن زمین های بسیاری با شرایط مشکوک واگذار شده و رئیس ادارات مشهوری (روئسای وقت و بعضا هنوزم در مسند کار)هم شریک شدن و بعضا این امکال میلیاردی رو فروختن و بعضا هنوز دارن طی این فرایند ها کلکسیونی از اتفاقات شائبه دار رخ داده که واسه همش سند سازی لازم انجام شده و در راستای اتفاقات انتخابات ها و افراد دخیل در آن بوده این موضوع فعلی تخریب هم در ادامه همون داستان هاست دادستان محترم و حق جوی جدید رفسنجان جا داره به این مسائل چند دهه گذشته ورود کنه البته اگر از هر اسمی که پیدا شد نترسه

    اصغر

    متاسفانه تو روستای اودرج هیچکاری انجام نمیشه و خیلی ازطرح های عمرانی اجرا نمیشه چون پشت این پرده دستهای الوده ای هستند که با باج دادن جلوی هر کاری رو میگیرند. واقعا مردم اودرج خسته شدند ازین همه ظلمی که سالهای زیاد عده ای با استکبارشون به مردم داشتند . کی میخواد جوابگو باشه؟؟؟ .

    حسن

    سلام جالبه شورا ودهیاری قبلی تمام مسیر رودخانه رو سه تا پنج متر گرفتن گلکاری و درخت کاری کردن هیشکی نیومد تخریبشون کنه و اداره آبیاری خواب تشریف داشتن آیا این گلکاری حریم رودخانه نیست و خانه هایی که تو این چهل سال کنار رودخانه ساخته شده حریم نبودن ؟حالا ساختمان شورا که این همه از حریم رودخانه فاصله داره رو میان تخریب میکنن واقعا که ،،اینو هم مینویسم که مردم اودرج هوشیار هستن و میدونن کی پشت قضیه این تخریب هست ان شاالله خدا سزاشو بده

    حرف حق مردمی

    متاسفانه فساد در برخی ادارات رفسنجان وجود دارد ولی خبری از بررسی جدی و برخورد قاطع با این افراد سود جو و ضد انقلاب نیست در مساله واگذاری زمین های شهرک اودرج چند زمین به مسئولان مراجع ذی صلاح رایگان (رشوه!!!) واگذار شده ؟؟؟؟ و دلیل عدم تحویل پرونده ها از سمت دهیار قبل و عدم ارائه مدارک و مستندات از سمت بنیاد مسکن در خصوص زمین های واگذاری قبلی دلیلی جز اینگونه واگذاری ها ندارد ، بسیاری از جوانان روستای اودرج در آرزوی یک قطعه کوچک زمین در روستا میباشند ولی برخی آقایون حتی از ریاست های اسبق برخی ادارات استان دارای زمین های بزرگ بدون پرداخت وجهی شدند، چرا سازمان بازرسی ورودی ندارد!!!!! چرا مراجع مربوطه ک نظارت بر کار ادارات دارند برخورد جدی و قاطعانه صورت نمیگیرد ، دوستان اگر ترس از برملا شدن دریافت زمین ب عنوان رشوه ندارند چرا مدارک واگذاری را تحویل شورای جدید نمیدهند؟؟؟!!! اگر پرداخت کرده باشند با یک استعلام ساده از بانک این مسئله مشخص میشود !!!! پس آیا جریاناتی هست و ادامه دار …!!!!

    بی نام

    متاسفانه فساد در برخی ادارات رفسنجان بی داد میکنه ولی خبری از بررسی و برخورد با این افراد نیست در مساله واگذاری زمین های شهرک اودرج چند زنین به مسئولان بنیاد مسکن، آبیاری ، اداره آب ، اداره برق و … رایگان واگذار شده ؟؟؟؟ و دلیل عدم تحویل پرونده ها از سمت دهیار قبل و عدم ارائه مدارک و مستندات از سمت بنیاد مسکن در خصوص زمین های واگذاری قبلی دلیلی جز اینگونه واگذاری ها ندارد ، بسیاری از جوانان روستای اودرج در آرزوی یک قطعه کوچک زمین در روستا میباشند ولی برخی آقایون حتی از ریاست های اسبق آبیاری کرمان دارای زمین های بزرگ بدون پرداخت وجهی شدند، چرا سازمان بازرسی ورودی ندارد!!!!! چرا مراجع مربوطه ک نظارت بر کار ادارات دارند علی الخصوص بنیاد مسکن ک سر کار با زمین دارند و براحتی از مسئولان آنها دارای املاک زیادی ب نام خود یا اقوام درجه یکشون میشوند برخوردی صورت نمیگیرند ، دوستان اگر ترس از برملا شدن دریافت زمین ب عنوان رشوه ندارند چرا مدارک واگذاری را تحویل شورای جدید نمیدهند؟؟؟!!! اگر پرداخت کرده باشند با یک استعلام ساده از بانک این مسئله مشخص میشود !!!! پس جریاناتی هست و ادامه دار …

    Assfg

    تمام بستر رودخانه اودرج ساخت ساز شده حریم رودخانه که هیچ مسیر تردد مردم را هم گرفتن و اداره اب هیچ اقدامی نکرده فقط روی بعضی دیوار ها نوشتن غیر مجاز که اونم با چرب سبیل بر طرف شده و رفته اگر همه روستا ها از نظر رعایت حریم مثه اودرج باشن که فاجعه است حالا وسط این اوضاع فاجعه بار در یک روستا وقتی میان ساختمان دهیاری با فاصله ۵۰ متر از رودخانه رو تخریب میکنن دیگه میشه نور علا نور البته اودرجی ها همه میدونن کی پشت این داستان قرار داره و به کی چی داده و چی گفته ولی این نشون میده که در ادارات شهرستان وضعیت سلامت اداری به چه صورته