برگزاری اولین کنگره ملی شهید حاج‌علی محمدی‌پور در رفسنجان

  • شناسه خبر: 74511
برگزاری اولین کنگره ملی شهید حاج‌علی محمدی‌پور در رفسنجان

اولین کنگره ملی شهید عارف حاج‌علی محمدی‌پور در رفسنجان آغاز به‌کار کرد.

اولین کنگره ملی شهید عارف حاج‌علی محمدی‌پور در رفسنجان آغاز به‌کار کرد.

به گزارش روراستی، رضا رنجبرکریمی صبح امروز در آیین نخستین کنگره ملی شهید عارف حاج‌علی محمدی‌پور در سالن شهید پرتوی دانشگاه ولیعصر(عج) با تسلیت شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان و جمعی از فرماندهان مقاومت که با حضور سبد محمد حسینی معاون پارلمانی شهید رئیسی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای دفاع مقدس این بود که عرصه‌ای ایجاد شد که بندگان خاص خدا توانستند به درجه عبودیت برسند که حاج‌علی محمدی‌پور یکی از آنان است.

وی بیان داشت: بنا به توصیه رهبر معظم انقلاب نسل جوان باید از دفاع مقدس بداند و کسانی که می‌توانند دفاع مقدس را تبدیل به محصول کنند.

رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان بیان کرد: حاج‌قاسم فرمودند اگر همه مردن رفسنجان را جمع کنید و بخواهید از دل آنان یک حاج‌علی محندی‌پور بیرون آورید نمی‌توانید‌ بنابراین با کمک از حاج‌قاسم این کنگره را با حاج‌علی محمدی‌پور شروع کردیم‌. تمام آثار مهر تایید موسسه جهان اسلام را دارد کنگره در چهار محور داستان و شعر و …حدود ۷۱ اثر علمی به دبیرخانه ارسال و داوری شد و آثار برگزیده در جلسه اختتامیه تجلیل می‌شوند.

هر سال به ابعاد زندگی یک شهید شاخص بپردازیم.

دفاع مقدس دانشگاه تربیت انسان‌های بزرگ و عارف بود

حجت‌الاسلام والمسلمین اصغر عسکری امام ججعه رفسنجان نیز اظهار کرد: شهید سید حسن نصرالله راه و رسم زندگی و راه شهادت و جاودانه شدن را به همه ما آموخت.

وی بیان داشت: صحنه جنگ و دفاع مقدس صحنه‌ای بود که مردان بزرگی تربیت شدند که یکی از آنان شهید محمدی‌پور بود.

امام‌جمعه رفسنجان تصریح کرد: در کلام بزرگان و روانشناسان عواملی موثر در تربیت و رشد انسان بیان شده که یکی از آنها وراثت است. یکی دیگر از عوامل رشد و تربیت انسان، معلم و محیطی‌ست که در آن زندگی می‌کند و یک عامل دیگر کتاب و دوستان هستند اما هیچکدام از این عوامل به اندازه اسوه‌ها و الگوها که انسان از رفتار آنان سرمشق می‌گیرد در تربیت انسان نقش ندارند.

عسکری خاطرنشان کرد: در دانشگاه جنگ مردانی تربیت شدند که انگار همه واقعیت‌ها را می‌دیدند. شهید حاج‌علی محمدی‌پور همه وقایع را می‌دید و مردانه جلو می‌رفت‌. بنابراین باید برای نسل جوان ما این شخصیت‌ها ترسیم شوند. دنبال الگوهای بدلی و فرهنگ‌های مبتذل غربی نرویم انسان‌های بزرگ اهداف عالی را برای بشریت ترسیم می‌کنند.

وی ابراز کرد: یکی از آرمان‌های بزرگ مردان الهی شهادت است.

برچسب ها:
دانشگاه ولیعصر شهید حاج علی محمدی پور کنگره ملی شهید محمدی پور
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :