سهم آلایندگی مس به رفسنجان از 90 درصد به 62 درصد کاهش یافت +عکس

  • شناسه خبر: 8235
سهم آلایندگی مس به رفسنجان از 90 درصد به 62 درصد کاهش یافت +عکس

امام جمعه رفسنجان گفت :دخالت رابطه ها موجب شد اختصاص سهمیه آلایندگی صنعت مس به شهرستان رفسنجان از 90 درصد به 62 درصد کاهش یابد.

امام جمعه رفسنجان گفت : دخالت رابطه ها موجب شد اختصاص سهمیه آلایندگی صنعت مس به شهرستان رفسنجان از 90 درصد به 62 درصد کاهش یابد.

IMG_3342
به گزارش خبرنگار روراستی حجت الاسلام عباس رمضانی پور در جمع خبرنگاران افزود : در واقع تحول فرهنگی به فراخور هر شهرستانی چه قبل و چه بعد از انقلاب اسلامی وجود داشته و این امر باید به حد مطلوب برسد.
وی تصریح کرد : در رفسنجان برای پیشبرد اهداف نظام مقدس اسلامی در راستای کارها و اقدامات فرهنگی شهرستان، اتاق فرهنگی در حال تأسیس است.
وی با اشاره به اینکه این اتاق فکر متشکل از افراد مردمی خواهد بود گفت : موضوعاتی از قبیل حجاب، مصرف بهینه در آب و برق و گاز ، کسب و کار حلال و… به طور کارشناسی شده مورد بررسی قرار می گیرد.

55 هزار متر مربع به ساخت مصلی اختصاص دارد
رمضانی پور با بیان اینکه از تفکیک شدن اراضی موقوفه حاج باقری در منطقه قطب آباد، 19 هکتار طبق قوانین دولتی متعلق به شهرداری است گفت : از این میزان شهرداری 55 هزار متر مربع زمین به ساخت مصلی واگذار نموده است.
وی تصریح کرد : از این میزان 47 هزار متر مربع به ساخت و ساز شبستان و 8 هزار متر مربع به احداث پارکینگ مصلی اختصاص یافته است و نزدیک 20 میلیارد تومان برای ساخت کامل پیش بینی شده است.
امام جمعه رفسنجان بیان کرد : مردم می توانند در ساخت آن مشارکت داشته باشند و به صورت اقساط می توانند کمک های خود را ارائه دهند که در سند مالکیت معنوی ثبت خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه مصلی طرح جامع و فضای فرهنگی به تمام معنا است خاطرنشان کرد : در احداث پروژه مصلی رفسنجان فضاهای آموزشی ، کتابخانه، سالن آمفی تئاتر، آشپزخانه و نمایشگاه دائمی طراحی شده است و اگر نیازهای دیگر شهرستان مورد بررسی قرار گیرد این نهاد خدمت رسانی خواهد کرد.

شرکت بیش از 4 هزار و 500 نفر در نماز جمعه
امام جمعه رفسنجان گفت : در روز جمعه هر هفته بیش از 4 هزار و 500نفر برای اقامه نماز جمعه شرکت می کنند که در استان کرمان رتبه برتر را کسب کرده است.
وی افزود : ستاد خواهران و برادران متشکل از 60 نفر از ابتدای هر هفته برای جمعه برنامه ریزیهای لازم را انجام می دهند و محیط را برای اقامه هر چه باشکوهتر نماز جمعه آماده می کنند تا نمازگزاران با رضایت خاطر این مکان را ترک نمایند.
وی به موضوعات خطبه ها اشاره کرد و گفت : موضوعات بصورت چینشی و مختصر و کوتاه بیان می شوند که در خطبه اول موضوعات اخلاقی وذکر آیات و روایات و در خطبه دوم پیرامون موضوعات روز و سیاسی ، بیان دغدغه جوانان در امر ازدواج و مسکن آنها ، اشتغالزایی و رونق صنعت ، تشویق سرمایه داران به سرمایه گذاری در بخش های خصوصی ، حمایت از کار و تولید و کارگران و کارفرمایان صحبت می شود.

IMG_3355

سهم آلایندگی مس به رفسنجان از 90 درصد به 62 درصد کاهش یافت
امام جمعه رفسنجان گفت : دخالت رابطه ها موجب شد اختصاص سهمیه آلایندگی صنعت مس به شهرستان رفسنجان از 90 درصد به 62 درصد کاهش یابد.
حجت الاسلام عباسرمضانی پور افزود : آلایندگی های زمین، هوا و آب و افزایش سرطان و بیماری های ms و آسم در اسن شهرستان صد در صد از ناحیه آلودگی صنعت مس سرچشمه است واستاندار، معاونین و مسئولین مرتبط سعی کنند در جذب حق آلایندگی شهرستان تمام تلاش خود را به کار گیرند تا حق مردم رفسنجان ضایع نشود.
وی تصریح کرد : علاوه بر جذب حق آلایندگی شهرستان و به کار گیری آن در روستاها جهت بهسازی و احداث فضاهای سبز، بایستی در خصوص صنعت فرهنگسازی شود و ایجاد صنایع جانبی صورت گیرد تا هم ارزش افزوده و هم اشتغالزایی شود.

پدیده بدحجابی یک منکر است
رمضانی پور گفت : مردم باید نظارت عمومی داشته باشند و از کسبه و ادارات و نهادهای فرهنگی می خواهیم که به طور آسیب شناسی به این موضوع بپردازند تا این مشکل بد حجابی رفع گردد.
وی افزود : در اتاق فرهنگی شهرستان این موضوع پی گیری می شود .
امام جمعه رفسنجان خاطرنشان کرد : دشمن دقیقاً برنامه ريزي كرده است و قصد دارد دژ مستحكم حجاب زن مسلمان را بشكند تا حيا ، عفت ،تقوا،ايمان، اعتقادات،غيرت، همّت،تعصبات ديني را از بين ببرد و جامعه را تسليم و نابود سازد كه رسيدگي به اين مهم تلاش مضاعف جدي مي خواهد.

مصرف آب باید دغدغه همگان باشد
رمضانی پور گفت : بحران آب در سراسر کشور وجود دارد ومردم باید در همه موقعیت از جمله شستن ماشین و حیاط، شستشوی ظرف ولباس و … در مصرف آب صرفه جویی کنند
وی با تاکید بر همدلی احزاب در زمینه حفظ آرمان ‌های انقلاب اسلامی گفت : اگر بخواهیم شهر به نقطه مطلوب برسد باید وحدت همه‌ جانبه داشته باشیم و احزاب که همه فرزندان انقلاب هستند به سلیقه‌ های یکدیگر احترام بگذارند.
وی ادامه داد : بیکاری و بحران آب دو دغدغه مهم در این شهرستان است که در زمینه آب باید هم مردم و هم مسئولان امر به فکر باشند تا این بحران جدی به سرعت پایان یابد.
امام جمعه رفسنجان خاطرنشان کرد: شهرستان رفسنجان باید به سمت صنعتی شدن پیش برود و به کارگاه صنعتی تبدیل شود؛ جوانان نیز باید برای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری ابتکار داشته باشند و بانک‌ها برای جذب کردن مشتری از ریخت و پاش‌های بی‌جا پرهیز کنند، زیرا تبلیغات تجملاتی مضر است.

گزارش از مریم رضایی

برچسب ها:
فرهنگ،روراستی،فسنجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :